Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö joku GOLFISTA / kauan kestää?

Vierailija

Hei,

kauanko kestää esim. 4h porukalta pelata joku 9-reikäinen "harjoittelu"rata????

Voiko pelistä lähteä kesken pois, jos ... joutuu vaikka lähtemään hakemaan lasta päiväkodista?

Kehtaako mennä edes sellaiseen peliin mukaan, jos ei ole ikinä pelannut golfia / ei tiedä sen säännöistä mitään? (Kyseessä siis joku harjoitusrata, johon saa mennä mukaan jos yhdellä seurueesta on Green Card.)

Kerran olen vähän rangella kokeillut, silloin en saanut edes palloa nousemaan maasta irti, se vieri aina joitakin metrejä vaan maata pitkin....

Joten en tiedä oisko kiva lähteä sitten jotain pitkää peliä vetämään (jonkun tunnin pikaopastuksen jälkeen).

Lisäksi, jos se vaatii fyysistä kuntoa/kestävyyttä, olen ollut pidempään vähän huonossa kunnossa (alkuraskaus ja jotain outoa vielä päälle, ehkä kilpirauhanen, lisäksi flunssaa -> kunto TOSI alhaalla).

Eli pitäisköhän jättää tällä kertaa peli väliin...? (tai VOINKO jättää väliin, joku "syy" pitää keksiä, kun tämä on työajalla järjestetty "pakkoaktiviteetti" :-( eikä pätkääkään huvita sen porukan kanssa tehdä mitään , muuten oiskin kiva kokeilla...)

Kommentit (12)

Vierailija

jos me muut ollaan tosi alottelijoita?

Pääseekö sieltä radalta edes mitenkään kesken pois, uskallanko ottaa riskiä...?

Koska lapsi pakko hakea hoidosta tiettyyn aikaan? Enkä halua kyllä mitään palloa päähän, jos yksin eksyneenä harhailen siellä golfkentällä...

Vierailija

Tosiaan, kyllä 9-reikäisessä menee neljältä yli kaksi tuntia varmasti. Jos on huono kunto, kannattaa jättää ehkä väliin. RAnkkaa on ja tulee äkkinäisiä lyöntejä. Raskaus riittäisi mielestäni syyksi kieltäytyä.

Vierailija

Mutta aloittelija saattaa lyödä siten, että se ei välttämättä ole ihan terveellistä. Tosin en kyllä usko, että mitään kävisi. Golf ei kuitenkaan ole vaarallisten lajien listalla:-) ENtä jos hankit lääkärintodistuksen sille päivälle vaikka neuvolalääkäriltä tai käykö teille sh:n todistus? TAi sitten kerrot vain pomollesi, että et voi osallistua.

TAi sitten menet ja nautit reissusta. Jos tuntuu, että lyönti ei tunnu hyvältä, jätä lyömättä ja kierra vain kenttä muiden kanssa. Ei kai kukaan voi pakottaa lyömään?

Pukeutuminen: paita, jossa on kaulukset (esim. pikeepaita). Farkut eivät ole hyvät - jotkut caprit tai pitkähköt sortsit käyvät. Tai hame. Ihan tavalliset tennarit tai lenkkarit jalkaan.

Golf-kentällä on mukava tunnelma, joten varmasti tulee ihan hauska reissu. Tietysti huono seura on huonoa missä tahansa. Oletko ajatellut vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija

ja olette ilmeisesti menossa Par3-kentälle, joka on lyhyempi kuin normaali. Aikaa ei varmasti mene silloin yli kahta tuntia ja kenttä on kyllä pienessä tilassa tiiviisti, joten kyllä sieltä pääsee varmasti lähtemään keskenkin pois. Näin ainakin niillä par3-kentillä, joilla itse olen ollut. Ja kun matka on lyhyt, ei se niin rankkaakaan ole. Mutta tosiaan jos et halua mennä, vetoa raskauteen - jos se siis on tiedossa jo työpaikalla:-)

Vierailija

Ei golfiin tutustumisessa tarvitse tuijottaa lajin etikettisääntöjä. Voit ihan hyvin mennä pelailemaan ilman kauluspaitaa. :) Johan olisi lajiin tutustumisen kynnys korkea, jos vaatteet pitäisi ensin ostaa...

Vierailija

mutta tietenkin se on nyt kun tulin raskaaksi ... jos hoitais äippälomat ensin ja hoitovapaalla ettis muuta...

No, eka ongelma: mulla ei OLE pikeepaitaa. (tai yksi on mutta se on jo niin pieni että on lähes napapaita :-), ja siinä kyllä raskaus paljastuisi jo heti.)

Ainoa kauluksellinen paita on siis ihan kankainen joku pitkähih. kauluspaita, jollaisia käytän esim. jakkupuvun kanssa ?! Mutta eikös kankainen puuvillainen pitkähihainen kauluspaita ole vähän hankala liikuntaa harrastaessa...?

En kyllä ajatellut ostaa pikeepaitaa vain tuota varten... (ei kyllä aikaakaan shopata..)

Vierailija

silloin menossa vasta rv 13+1. Eli aika alussa - mutta silti, mietin jaksanko, huvittaako ... siis niiden työkavereiden kanssa (muuten oiskin ehkä kiva kokeilla).

Onko siellä kentällä vessoja??

Tuleeko lyödessä kovia "riuhtaisuja", voiko olla pahasta vauvalle?

Lisäksi en tiedä pukeutumissääntöjä, ei mulla edes varmaan ole mitään "golf"kelpoisia vaatteita etenkin nyt kun normaalit vaatteeni jo kiristää ja aika rajoittunut tuo vaatevalikoima.

Shortsit/farkut ja t-paita tuskin käy...?

Voikoihan pomo "pakottaa" mua osallistumaan, viime viikolla jo lipesin liikuntapäivästä kesken, menin labraan verikokeisiin ja lisäksi oisin joutunut lähtemään lapsen kevätjuhlan takia aiemmin - mutta tuntuu että piti sitä jotenkin tosi pahana :-(.

Mä inhoon mun työpaikkaa. :-(

Uusimmat

Suosituimmat