Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska vauvalle käytetään sinkkivoidetta ja koska talkkia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sinkkivoidetta pyllyn ihottumiin ja punoitukseen, mutta miten talkkia?

Kommentit (9)

Vierailija

Eli laitoimme talkkia, kun iho punoitti esim. nivusista - sinne jos laittoi voidetta/rasvaa, se vain hautui siellä poimuissa eikä " kuivunut" ollenkaan, siksi siis talkkia. Tehosi meillä aina.

Ja meillä käytettiin nimenomaan sellaista hajusteetonta apteekin talkkia (joka taitaa olla superpaljon halvempaakin kuin esim. Natusanin voimakastuoksuiset talkit).

Vierailija

Pyllyyn ceridalia aina joka vaipanvaihdolla, ja jos hauduttaa joskus kakat pyllyn pahemmaksi, niin bepanthenia tai sinkkivoidetta, sinkkivoide tehoaa suurin piirtein kerrasta, bepanthenia saa pistää useamman kerran. Ja talkkia myös aina kaikkien rasvojen sijaan pyllyynkin, jos on kuumaa ja helteistä.

Vierailija

Pari kertaa taisi ja silloin annettiin ilmakylpyjä ja perunajauhoja taputeltiin. Talkkia oli, mutta se oli tosi " äkäsen" hajusta ja minusta vain pahensi punotusta. Sinkkivoide on minulle ihan outo.

Bebanthenia ja perusvoidetta on ollut aina kaapissa ja niillä on pärjätty.

Vierailija

Minä olen laittanut pikkuiselle talkkia punoittaviin nivusiin, joskus taas bepanthenia. Kun vauvan pyllyreikä punoittaa olen laittanut sinkkivoidetta, mieheni taas käyttää bepanthenia, niin tai näin, en tiedä onko oikeaa vastausta olemassa mikä sopii mihinkin vaivaan, kokeilemalla oppii. Toiset pärjäävät ilman mitään voiteita mutta itse olen hyväksi havainnut bepanthenin sen monikäyttöisyyden takia ja sinkkivoiteen kun se poistaa tosi nopeasti punoituksen.

Vierailija

Itse kokeilin pari kertaa pyllyn punoitukseen mutta musta se vaan kerääntyi ikävästi tytön pimpin poimuihin. Itse asiassa pikkuvauva-ajan pärjäsimme lähes ilman mitään voiteita, vaippaihottumat tulivat kuvioihin vasta yksivuotiaana kun lapsi söi jo kaikenmoista sapuskaa. Niihin sinkkivoide toimii hyvin.

Vierailija

kun meidän vauvan nivuset punoittivat aika paljonkin niin talkki vei punoituksen pois jo alle parissa päivässä.. sinkki voidetta ei olla kyllä edes kokeiltu joten siitä en osaa mitään sanoa..

Vierailija

Perunajauhoille voi olla allerginen, mutta talkille ei. Samoin sinkkivoiteelle voi herkistyä, mutta bepanthenille ei.

Sinkkivoide ja talkki ovat kuivattavia aineita, eli joskus ne voivat myös vain pahentaa punoittavaa pyllyä.

Eli kokeilemalla jokainen löytää omat juonensa. Meillä käytetään ceridal-lipogeeliä, tai locobase repairia aina vaipanvaihdon yhteydessä ja näin on vihdoin saatu kuriin pyllyalueen iho-ongelmat.

Vierailija

Ja pahempaan laittaisin sinkkivoidetta. Vaan kaksi lasta olen jo kohta vaipoista pois saanut eikä vieläkään ole mennyt ensimmäistäkään purkkia talkkia ja sinkkivoidetta olen kai sipaissut kerran tai kaksi yhteensä. Ja ei sitä talkkia tarvitse ostaa, sillä perunajauhotkin ajavat saman asian.

Natusanin talkkia jouduin laittamaan kuopukselle pienempänä, mikäli käytin kertiksiä päivän-pari, esikoisen iho kesti kertiksetkin yleensä.

Vierailija

Perunajauhot ajaa saman asian ku talkki!

Itseasiassa parantaa tosi hyvin punoittavan pyllyn. Ei haise ja on paljon halvempaa.Ite olen aina käyttäny pelkästään perunajauhoja

Sinkkivoidettakaan en ole ikinä käyttäny vaan aina Bepanthen voidetta,sitä rasvasempaa.On tehokas parantaja ja käy moneen muuhunkin paikkaan.

Uusimmat

Suosituimmat