Isoäidin mustasukkaisuus lapsenlapsesta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on perhepiirissä seuraava tilanne. Sisarellani on yksi pieni lapsenlapsi, jota hän siis usein hoitaa. Hänen tyttärensä eli lapsen äiti on hieman " hupakkomainen" eli senkin vuoksi tuo lapsen usein sisareni eli siis äitinsä luokse hoitoon.

Kesällä sitten tuli puheeksi, että myös minä voisin hoitaa sisareni lapsenlasta, koska olen jo pitkään potenut vauvakuumetta ja koska ikääkin minulla jo on niin mielelläni suostuin hoitamaan lasta. Kävimme lapsen sekä omien lapsenlasteni kanssa mm. huvipuistoissa kesän aikana.

Nyt tänään sain kuitenkin katkeran puhelun sisareltani, joka väitti, että yritän omia hänen lapsenlapsensa itselleni ja että minä olen kuulemma liian paljon viettänyt aikaa hänen kanssaan. Hän mm. paheksui sitä, että olin lapsen kanssa pari kertaa hetken aikaa bingossa. (Minun oli pakko mennä seinäpelin takia, mutta emme olleet kuin ehkä kolmisen tuntia kerrallaan siellä bingossa). Niin sisareni nyt syyttää minua siitä, että olen muka pilannut lapsen kuulon viemällä hänet hetkeksi bingohalliin. Lisäksi hän sanoi, että nyt loppuu minun hoitokerrat. Seuraavan kerran näen kuulemma lapsen vasta suvun joulunvietossa.

Minusta tilanne on nyt se, että sisareni, joka on aina ollut kamala uraputki-ihminen (ei ihme että tyttö teki lapsen nuorena ja jäi yh:ksi.) Sisareni varmaan jotenkin pelkää minua, kun minä tulen lasten kanssa niin hyvin toimeen ja olen pullatuoksuinen äiti ja isoäiti. Osaan tehdä ruokia lasten makuun ja touhuta lasten kanssa. Nyt on sitten sisar paniikissa, että " varastan" hänen lapsenlapsen. Itse hän on lasta minulle hoitoon tuputtanut, kun kesälläkin valitti, että taas on liikaa töitä ja oma tyttö ei jaksa hoitaa lastansa. Minä en kyllä yhtään pidä tälläisestä, että ensin tuodaan lapsi hoitoon ja sitten moititaan minua. Takana on varmasti syy, että minä olen pärjännyt lapsenhoidossa paremmin kuin sisareni.

Kommentit (13)

Vierailija

En ole provo.

Bingo on rakas harrastukseni ja bingossa on seinäpeli ja juuri silloin kun minulla oli hoitovuoro niin seinäpelini oli yhtä numeroa vaille niin sen vuoksi piti jäädä bingoon odottamaan samana päivänä illalla ilmestyviä numeroita.

Asumme kohtuullisen matkan päässä bingohallista ja olimme tuolloin liikkeellä jalkaisin, joten en viitsinyt lähteä käymään välillä kotona. Kuitenkaan lapsi ei ollut koko ajan bingohallin sisäpuolella vaan välillä kävimme kyllä jaloittelemassa ulkopuolella kun oli huonompia pelikierroksia meneillä. Lapsella oli myös eväät mukana ja kaikki sujui aivan hyvin.

Vierailija

Itse olet hupakkomainen!!!

Sut on kuule helppo tunnistaa sun juttujes perusteella mitä täällä kerrot...olen seurannut niitä jo jonkin aikaa..

Vierailija

vai tarkoititko 3 minuuttia? Joka tapauksessa kolme tuntia on kyllä liikaa ja siitä sopii jo huomauttaakin.

Anna asian olla vähän aikaa, äläkä tuputa sisarellesi enää hoitoapuasi. Nauti omista lapsenlapsistasi ja jos lastenhoitoapua vielä pyydetään niin auta hoidossa jos vain niin haluat. Älä sorru itse riitelemään vaan kun käyttäydyt asiallisesti, niin siskosi huomaa olleensa väärässä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat