Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~Tammikuuiset viikonloppuna~~~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei ollut meille vielä pinoa vissiin viikonlopuksi aloitettu, joten tässä tämä.

Mulla on mennyt lauantai päivä kaupungilla pyöriessä ja sen jälkeen ruokaa laittaessa. Kaupungilta jäi käteen vauvalle yli ihanat haalarit ja housut, sekä vielä villatakki. =) Oli taas pakko ostaa vaikka tiedän, ettei kannattais kauheesti pieniä vaatteita ostaa.... mutta kun ne oli niin helluset. X)

Masussa on ollut pari päivää rauhallisempaa. Onneksi pikkunen kumminkin aina silloin tällöin liikkuu, että tiedän sen siellä vielä olevan. Miestä naurattaa kun sanon, ettei sillä oo varmaan kaikki kunnossa kun ei oo taas liikkunut. Se ei ehkä osaa ajatella miten äiti ne liikkeet huomioi ja niitä heti kaipaa jos on pidempään rauhallista. Kumminkin masussa on kaikki varmasti hyvin kun liikettä aina silloin tällöin tuntuu, vaikka ei mitään hikijumppaa siellä olekkaan menossa.

En nyt kummempia runoile, vaan jätän tilaa muillekin jos vaikka joku eksyis kirjottelemaan viikonloppunakin.

-J ja Röllimaha- 26+4

Kommentit (6)

Vierailija

kolmatta...Määkin jotain kirjoitan.Eilen kävin lääkärissä ,oli sijainen aivan järkyttävä tapaus.Mulla alkoi eilen aamulla hirvee mahakipu aattelin sit sitä samalla valitella kun kerran lääkärille pääsin.(yleensä käyn kahden viikonvälen tarkistuttamassa kohdunkaulan,kun meinaa supistella..olen ollutjo 1,5 kk saikulla suppareiden takia.)No ensin se ei meinannut löytää koko kohtuaronkki tosi kipeesti sanoi et tosi hankala kun on tolleen taaksepäin kalleellan..no paikat onneksi kiinni.Sit kyselin siitä mahakivusta..Sanoi et ei kyllä osaa yhtään sanoa voi olla ihan mitä vaan...mahassa on kuulemma kaikenlaisia tuntemuksia..aattelin et kiittivaan ton mäkin olisin osannut vastata ilman lääkärinopiskeluja..No onneksi ei mitään vuotoja oo ollut..joten tarkkailen tilannetta.Tänään ollut jo vähän parempi.Onko teillä ollut alamasu kipeenä?ja silleen niinku nippaillut..keskeltä alamahaa...toivottavasti ei ole mitään vakavaa..Vaavi kumminkin liikkuu hyvin joten se lohduttaa mieltä.Mä aattelin mennä huomenna uimaan kun kerta tämä lääkäri antoi luvan..Kumma et noilla lääkäreilläkin vaihtelee noi mielipiteet,toinen määräs lepoa ja ei líikkuja .Toinen kyseli et halluutko mennä töihin ja voit tieten uida jne..

Syötiin just wokkia niin masu räjähtää..pitää lähtä vielä syömään jälkkäriä..kun ei tuo paino taho oikien nousta nyt " vasta! 12kg ;) kauheeta menee varmaan loppuelämä et pääsee takas entisiin mittoihin.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille.

Lettis73 29+1

Vierailija

Näytti niin yksinäiseltä tämä meidän pino, että päätinpä minäkin kantaa korteni kekoon =) En ole jaksanut vähään aikaan kirjotella - meni yks päivä niiiiiiin maku tähän palstaan, kun kyselin tuossa mielipiteitä lintuinfluenssasta, niin eräs ystävällinen palstailija ilmaisi oman mielipiteensä ilmoittamalla mm. että olen paniikkihäiriöinen jne...=/ No tuollaiset omaan arvoonsa, ja mukavampiin asioihin!

Masussa kaikki hyvin - vauveliini on löytänyt äitinsä kylkiluut, ja se ei jätä niitä enää rauhaan! Muutenkin se liikkuu tosi paljon - lääkärikin kirjoitti " raporttiin" että liikkuu erittäin paljon (yritti reppana saada mittoja painoarviota varten ;) Laskeskelin tässä just yks päivä, että ensimmäiset Tammikuiset saavuttaa huomenna 30 viikon rajan! Onnittelut heille - vähän käy kateeksi, kun itsellä viikkoja " vasta" 26+4...=) No, nopeastihan tämä aika on mennyt joka tapauksessa.

Annnoj näköjään kirjotteli ostaneensa vauvalle vaatteita, ja itse oon ostellut kans ihan mielettömästi =). Oikeestaan kaikki tarvikkeet on jo ostettuna, mutta tällä hetkellä kuitenkin laatikoissa odottamassa että päästään muuttamaan uuteen kotiin. Eipä niitä viitti tänne vanhaan kämppään hirveesti levitellä, kun joutuu sitten pakkaamaan ja purkamaan ne taas kohta uudestaan - eiköhän tässä jaksa joulukuuhun asti kuiteskin odotella.

Mut miepäs lähden tästä saunaan, niin jää muillekin tilaa kirjotella! Hauskat viikonlopun jatkot!

T: Marissa+Vaavi

Vierailija

Minulle kuuluu uutta: eilen koin ekat supparit!! (Tai niiksi ainakin pistot mahassa tulkitsin.) Olen kulkenut vielä pyörällä töihin, kun ei oo liukasta ja tankoon oon ylettyny mainiosti ;). Olin aamulla polkemassa mäkeä ylös, kun alkoi vatsan molemmilla sivuilla pistämään. Heti kun pysähdyin, kipu loppui, mutta alkoi taas, jos kokeilin polkea. Joten taluttelin sitten loppumatkan, ja silti jouduin välillä pysähtymään! Pitkin päivää töissäkin oli sellaisia kiristäviä tuntemuksia, jouduin välillä " puhaltelemaan" eli supistuksia taisivat olla. Kotona otin levon kannalta ja nyt olenkin vaan ollut -ja hyvältä on tuntunut, ei mitään kipuiluja! Mietin tässä, että haen kyllä heti saikkua, jos yhtään työmatkat/työ saa tommosia tuntemuksia aikaan!!! Mutta toivotaan, että oli vaan " tilapäinen häiriö" .

Jäi siis viikkosiivoukset tekemättä, mutta tärkeintä on pienen hyvinvointi!!! Ihanaa, kun on taas liikuskeluillaan pitänyt äipän hyvällä mielellä! Hyvää viikonlopun jatkoja kaikille! Eeviliina 26+2

Vierailija

Omaan (.) ei niin ihmeitä kuulu. Masu on muuttanut muotoaan ja on tommosena pinkeenä pallona tossa edessä. Ja mun mielestä tosi alhaalla,kun seison. Tosin oon pitkäselkäinen ja persjalkainen ;-)), joten ehkä sillä on vaikutusta asiaan. Kuiteskin se lepää tossa edessä. Housut EI todellakaan enää mahdu jalkaan, tuskin mammafarkutkaan jotka ostin kuukausi sitten...argh...painoa ei kuitenkaan ole tullut kun se 6 kg!

On se hyvä,että Nekku pääsit ultrattavaksi.

Täällä meilläpäin tuntuu olevan kiven alla!! Yritin eilen soitella aamulla neuvolaan, kun edellisen yön alavatsaa juili ja oli vähän hiivamaiset oireet. Neuvola vuosilomalla. Seuraava yritys työterveyslääkärille - ainoa vapaa aika olisi ollut venäläiselle mieslääkärille, ei kiitos! Sen jälkeen soitin terveyskeskukseen, josta sanottiin etten kuulu heidän piiriinsä vaan joko neuvolaan/työterveyslekurille!! Sitten soitin äippäpolille, jossa sanottiin että osta hiivapuikkokuuri, käytä se ja jos oireet ei lakkaa niin mene päivystykseen. No mulla ei ikinä ole ollut hiivaa tms, joten sanoin että enhän nyt ihan tosta vaan mene hiivalääkkeillä hoitamaan kutinaa. Päivystykseen ei mua huolineet päivällä - olisi pitänyt mennä joko neuvolaan, työterveyslääkärille tai terveyskeskuslääkärille. Suivaantuneena siitä päätin antaa asian olla ja lepäilin koko päivän kotona. No ilmeisesti vatsakivut oli vaan ilmavaivoja ja kutinakin hellitti. Anyway, kyllä koin saavani huonoa kohtelua...äippäpolillakin vaan sanottiin,että jos ei supistele tms niin seuraile vaan kotona...blaa blaa blaa...

Ajattelin tilata ensi viikoksi ajan yksityiseltä naistentautien ja synnytyksen erikoislääkäriltä - ultraan ja sisätutkimukseen. Kun tuntuu kaupungilla olevan rahat niin vähissä,maksoi sitten mitä maksoi. Ihan sama! Mua risoo niin kovasti nyt tää juttu...

No vauvelilla toivottavasti kaikki hyvin. Liikkuu, mutta liikkeet aika vaisuja ja luulen/toivon että on selkä napaa vasten ja jotenkin epäilen,että on jo pää alaspäin. Muljuaa nimittäin tossa sivuilla.

Mies soitteli illalla ja kyseli kuulumisia (on ollut tiistaista asti Kemissä töissä). Sille sitten piti purkaa kiukkua ja pahaa mieltä...kehtasi vielä sanoa,että ovat työkaverin kanssa lähdössä syömään illalla ja ehkä vähän viihteelle, kun ovat 6 päivää painaneet 12-tuntista päivää. Ja että lepäile sinä vaan siellä kotona, nosta jalat seinälle ja lue kirjaa...mitäpä muutakaan, huoh...

Tästä tuli nyt tällänen valitusviesti :-), mutta lukekoon ken jaksaa...kun mieli on maassa,niin ei paljon jaksa pirteänä pysyä.

Mami + vauveli 28+3

Vierailija

Ihme kyllä oon vielä valveilla vaikka kello on jo kymmenen, yleensä oon sellanen illantorkku. Kävin kahdeksan maissa viemässä miehen kaverinsa synttärijuhliin, tai oli mutkin kutsuttu, mutten jaksanu/viitsiny sinne jäädä mahan kanssa notkumaan vaan tulin mieluummin kotisohvalle lepuuttamaan, ei nyt oikeen juhlinta maistu. Aattelin vielä sit vähän surffailla ennen nukkumaanmenoa. Tää päivä on taas menny ihan lepäillessä ja työviikosta toipuessa, en jaksanu ees siivota niinkun yleensä lauantaina. Alkaa noi työviikot tuntua tosi raskailta eikä oikeen ehdi viikonlopun aikana toipua, mutta eihän tässä pitkään enää töitä ole. Ens viikko, sitten on viikko lomaa ja sit enää neljä viikkoa ennen äitiysloman alkua. Monet on niin tehny jo vauvan hankintoja, ite en oo viel jaksanu kun viikolla oon tosiaan ihan uupunu ja viikonloppuna ei jaksa käydä shoppailemassa kun yrittää toipua. Paljon on vielä hankintalistalla, mutta kaitpa tässä vielä ehtii... vaikka rv 30 jo häämöttääkin. :)

Nyt ei enää tässä vaiheessa iltaa tuu mitään fiksua mieleen, joten paras varmaan lähteä nukkumaan. Mukavaa viikonloppua tammimasut!

Rosa rv 28+4

Vierailija

Viime yönä sitten vietettiin muutama tunti synnärillä, kun masuasukki ei muutamaan päivään juuri liikkunut =( Kaikki on kuitenkin hyvin ja asukilla oli vaan hiljaisempi vaihe päällä... tai sitten on pyörähtänyt kylkiasennosta perätilaan ja liikkeet ei tunnu niin selvästi. Ei jaksettu jäädä ultrattaviksi, kun jonoa ois ollu pilvin pimein ja sit ois menny koko yö. KÄyrät oli kuitenkin hienot ja tasaiset. Verenpaineet mulla vaan oli taas pohjamudissa 102/58. Muuten kaikki ok ja asukki on taas tänään muljahdellut ihan hyvin.

Eilen olin appivanhempien kans ostoksilla ja anoppi taas intoutui ostamaan tulokkaalle ihania vaatteita =) Mukaan tarttui H&Mltä ruskeat nallepuh lappuhaalarit, nalle puh pusero sekä ihana trikoovuoritettu ruskea-vaaleanpuna-vihreä huppuneuletakki sekä vaaleanpunainen velourasu. Otin kylläkin kokoa 80 (ens syksyksi), kun noita pieniä vaatteita on kaapit jo ihan pullollaan. Mutta kun anoppi välttämättä halus ostaa, ni enhän mä kieltäydy =) Ja sit löysin onneks 50 senttisen kypärälakinkin, jota oon yrittäny metsästää. Vielä pitäis käydä ostamassa petari pinnikseen ja jotain muita pikkujuttuja, mutta pääsääntöisesti kaikki hankinnat on valmiina.

Tää päivä on sit menny ostoksilla ja nukkuessa, kun tosiaan pääsin eilen nukkumaan vasta viideltä ja nukuin muutenkin huonosti. Takareisi on venähtänyt/revähtänyt punttitreenin seurauksena ja kauhee vihlonta on koko ajan eikä levossakaan löydy hyvää asentoa... kun ei sitä löydy muutenkaan tän mahan kans. =( OOnki ollu saikulla jo 4 viikkoo unettomuuden ja väsymyksen takia ja varmaan maanantaina saikku jatkuu, ku meen neuvolalääkäriin. No, eipä mulla mitään hirveetä hinkua sinne työpaikalle kyllä ookaan, oottelen vaan virallisen äippäloman alkua 25.11.

Muuten kai kaikki on ihan kohdallaan ja ainakin masuasukilla on kaikki hyvin =) Saihan tuosta synnärikäynnistä ainakin mielenrauhan ja oli kiva, kun siellä toivotettiin tervetulleeksi synnyttämään sitten aikanaan =D

Mutta taidan tästä lähteä suihkuun ja sit syömään, ku mies on tuolla keittiössä ruuanlaittopuuhissa! Hauskaa viikonloppua kaikille tammimasun kasvattajille!

Nekku 29+6

Uusimmat

Suosituimmat