Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinak lapsenne ovat reagoineet avo-/ avioeroonne? Kerroin tanaan lapsille erostamme seka tulevista jarjestelyista. Ottivat tyynen rauhalli...

Vierailija

Ovat päivän mittaan kyselleet lisää. Kävimme katsomassa tulevaa kotiamme ulkoapäin. Isä muuttaa aivan naapuriin.

Valitettavasti emme voineet isän kanssa toteuttaa " yhteiskertomista" .

Tiedän, että näin helpolla tuskin tulemme pääsemään. Yllätyin kuitenkin ja olin valmistautunut pitkään ja surulliseen viikonloppuun. Lapset olivat innoissaan nähdessään kuvia uudesta kodista ja saivat itse " päättää" haluavatko kerrossängyn vai tavalliset vuoteet.

Kertoisitteko kuinka teillä lapset ovat reagoineet.

Tiedän senkin, että lapset saattavat reagoida eroon vasta muutaman vuoden kuluttua. Sen jälkeen kun vanhemmat ovat jo pyristelleet pinnalle. Neuvoja, vinkkejä, mitä tahansa otan kiitollisuudella vastaan

Kommentit (7)

Vierailija

Lapset 3v ja 1v. Pienempi ei oikeastaan ole reagoinut missään vaiheessa, koska tuskin muistaa edes aikaa kun isi asui kanssamme. Isompi ei ensin oikein tajunnut, sitten kun tavarat vietiin ja isi jäi uuteen asuntoon, silloin tajusi vasta ensimmäisen kerran. Erosta puoli vuotta ja muutama päivä sitten vasta kysyi että milloin isi muuttaa takaisin. Välillä on ollut ikäväitkuja, mutta siis ilmeisesti ei ole vieläkään ihan tajunnut että ratkaisu on pysyvä, vaikka aina tietenkin olen vastannut ettei isi muuta.

Vierailija

Lapset eivät olleet juuri millänsäkään, kun isin tavaroita pakattiin, käytiin katsomassa isin uutta kotia ja kun kuskailtiin isin tavaroita uuteen kotiin. Esikoinen otti sen vähän jännittävänä puuhana ja pienempi ei tajunnut koko juttua. Vaan sitten kun tuli useampi ilta, että isi ei enää ollutkaan " kotona" , niin rupesi tulemaan itkua ja parkua. Vei aikansa ja nyt kun erosta kulunut vuosi, niin lapset eivät ole millänsäkään.

Uusimmat

Suosituimmat