Naistenklinikan (hki) yliaikaisuuskontrolli

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko teillä lähiajoilta kokemuksia Naistenklinikan yliaikaisuuskontrollista (taitaa kulkea eri nimellä nykyään)? Miten paljon annetaan normaalitilanteessa mennä yli? Onko ensimmäinen kontrollipäivä edelleen 41+3 ja tehdäänkö kontrolleja myös sunnuntaisin?

Itselläni molemmat aikaisemmat raskaudet käynnistetty yliaikaisena Naistenklinikalla ja silloin riitti kun sanoi että alkaa olla joa aika kypsä odottamiseen. Tässä raskaudessa painoarviossa 36 viikolla lääkäri pohjusti että nykyään annetaan mennä reilustikin yli ennenkuin käynnistellään. Molemmat lapset olleet yli nelikiloisia ja painoarviosta huolimatta (vko 36, 3kg), tunnen että iso vauva tämäkin jälleen on. Ei haluttaisi päästää vauvaa turhan suureksi, käynnistyksistä kun on jäänyt ihan hyvät kokemukset.

Hope-67 40+2

Kommentit (3)

Vierailija

viikkoja nyt 40+6, ja ya-kontrolli tosiaankin lähestyy tässäkin raskaudessa. Kävin yksityisellä selvittämässä kohdunsuun tilannetta ja vauvan kokoa. Kohdunsuu oli 2.5cm auki ja kanavaa vielä jäljellä saman verran ja minullakin vauva arvioitiin juuri vähän yli neljän kilon. Lääkäri oli sitä mieltä että kohdunsuun kypsän tilanteen vuoksi voitaisiin ekasta kontrollista mennä käynnistykseen, koska ei ole välttämättä järkeä enää kasvattaa vauvan kokoa. Saapa nyt nähdä sitten mitä tutkiva NKLn lääkäri sanoo. Mutta toisaalta, tässä on vielä päiviä jäljellä ja mahdollisuudet luomukäynnistykseen ovat vielä olemassa!

Vierailija

Silloin mulla viikkoja 41 + 4. Ensimmäinen kontrolli tehdään tosiaan 41 + 3 eli kymmenen päivää la:n jälkeen mikä mulla sattui olemaan sunnuntai eli maanantaille menee, sunnuntaisin eivät niitä tee.

Muusta käytännöstä ei ole vielä tietoa. Äitipolille piti soittaa ja aika varata sitä kautta.

Vierailija

Minä olen käynyt elokuussa Naistenklinikalla yliaikakontrollissa. Ensimmäinen kontrolli on tosiaan silloin 41+3 jolloin laskettu aika on mennyt 10 päivää yli.

Minulle veikattiini silloin 41+3 noin 4,2 kiloista vauvaa ja sanoivat että ei ruveta käynnistämään vaan odotetaan spontaania käynnistystä. Saattavat ruveta käynnistämään jos on jotain riskejä kuten kohonnut verenpaine mutta minun tapauksessa olisivat kyllä vielä odotelleet. Kun lääkäri tuossa kontrollissa tutki minut niin hän teki tutkimusta tarkoituksessa aika kovakouraisesti ja se saikin sitten aikaan sen, että saavuin jo seuraavana yönä Naistenklinikalle. Tosin minun synnytykseni oli niin hurjan pitkä ja päättyi lopulta sektioon vauvan virheellisen tarjonnan ja ison koon takia (4614 g).

Ystäväni synnytti myös Naistenklinikalla ja hänellä raskaus meni 15 päivää yli mutta luulen, että se alkaa olla jo takaraja.

Niin ja tuon 41+3 yliaikakontrollin jälkeen muistaakseni joutuu käymään Naistenklinikalla joka toinen päivä.

Tsemppiä synnytykseen.

Linnea70

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat