Mitä olette hankkineet tai tehneet aikuisille joululahjaksi?

Vierailija

Kommentit (20)

jokaiselle omantyyliset!

isommille sukulaislapsille neuloin säärystimet, kaulaliinat ja lapaset, skeittaajille pipot;-) ja kaukasemmille sukulaisille villasukkia.

Kaikille menee maustekakut, maustesilakkaa ja hilloa, etiketit on lasten käsialaa!

Mies valmistaa viinejä (nam!), kauniit pullot odottaa pullotusta:)

Miehelle ja omalle perheelle valmistan savitöitä, itse maalattuja ja lasitettuja, joita saa kaupasta kalliilla kalliilla hinnalla, muttei itse singneerattuna:)

Miehen äiti keräilee enkelijuttuja ja löysinkin kivat pellavaiset laudeliinat ja laitan samaan pakettiin onkos se nyt sit saunaöljyä ja käsintehdyt mehiläisvahakynttilät.

Miehen isälle pitäs vielä jotain keksiä... Ja muutamalle muulle :)

On tehty jotain marinoituja valkosipuleita, kakkuja, koristeltuja pipareita nättiin rasiaan.. tai sit viinipullo tai likööriä..erikoiskahvia tai -teetä..

Aikuisille ollaan silti joulun aikaan useana vuonna tehty jotain pientä kivaa esim. itsetehtyä joulusinappia tai marmeladia nätissä purkissa. Ei ole iso vaiva ja on kiva " muistaminen" .

Aikuisille teen esim. joulusinappia, erilaisia leivonnaisia, kuten kahvikakkuja ja pikkuleipiä, monenlaisia hilloja ja säilykkeitä oman puutarhan tuotteista olen jo tehnyt. Kynttilöitä tehdään koko perheen voimin ja osa annetaan lahjaksi. Amaryllikset ja hyasintit on jo kasvamassa, teen niistä ja keräämistäni luonnonkoristeista kukka-asetelmia jouluviemisiksi. Olen jo ostanut maustekahvia ja -teetä, lautasliinoja, pari kirjaa, saippuoita ja pyyhkeitä. Pentikiltä haen kippoja siskolle, äidille ostan varmaan Kalevala-korun ja anopille Ruskovillan villahousut. Mieheni hankkii lahjat miespuolisille sukulaisille.

Tänä vuonna lapsen päiväkodissa on valokuvaus poikkeuksellisesti jo syksyllä, jos kuvat onnistuu, kummien ja mummujen lahjat on helppo keksiä. Yleensä laitamme jotain pientä aikuisille, lahjakortit paikallisen kylpylän hoito-osastollle ovat aina hyvä vaihtoehto.

omille vanhemmilleni ja anopille, ajattelin ostaa vanhemmilleni lahjakortit jonnekin akupunktioon tai vyöhyketerapeutille, jotain mitä eivät ole aiemmin kokeilleet, ja anopille varmaan jotain sisustusjuttuja pentikistä, tykkää sisustaa ja suurinpiirtein tiedän hänen makunsa.

Lisäksi aalto-kannu kun on jo ennestään niitä laseja. Lisäksi jotain pientä kivaa, esim. saippuaa, pyyhkeitä jne. Muille vielä lahjat hankkimatta, enkä edes tiedä mitä hankkisin. Tytön kummille ehkä pyyhe tmv. Oma mies, toinen mummo ja ukki teetättävät pään vaivaa, niille kun on niin vaikea keksiä mitään. Omalle äidilleni (=ensin mainittu mummo) on kiva hankkia vaikka mitä kun ilostuu kaikesta mitä saa ja isompia lahjoja osaa oikeasti arvostaa. Toinen mummo ja ukki eivät oikein osaa iloita lahjoistaan ja tuntuu etteivät arvosta niitä. Mies taas hankkii itse kaiken tarvitsemansa enkä viitsi krääsää ostaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat