Tupaatuliaisten tarjoamiset...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kaipaan vinkkejä, mitä helppotekoista / valmista voisin tarjota iltaan painottuvissa tupaantuliaisissamme? Olen ajatellut tarjota erilaisia salaatteja, patonkia, karjalanpiirakoita... Onko ideoita salaatteihin? Entäpä makeita ideoita? Kiitos, jos joku auttaisi mua tässä esivalmisteluvaiheessa... :-)

Kommentit (1)

Vierailija

Meillä oli viime viikonloppuna tupaantuliaiset, ja tarjolla oli mm. kolmioleipiä ja lohisalaattia. Tässäpä ohjeet, tekivät hyvin kauppansa;)!

Kolmioleivät:

-paahtoleipää, esim.monivilja tai vehnä

Täytetahnaan:

-tonnikalaa tai kinkkua

-suolakurkkua

-sipulia

-punaista paprikaa

-majoneesia

-mausteita: sinappia, ketsuppia, chilikastiketta, pippuria,yrttejä...

Heitä tehosekoittimeen tms. myllyyn (itse käytän mummovainaan mulinexia;D) sopiva coctail em. aineksista. Perusaineina tahnaan kuin tahnaan olen laittanut tottakai sen majoneesin, sipulin ja suolakurkun.Kinkun kanssa sopii sinappi ja paprika sekä pippuri, tonnikalalle taas ketsuppi ja chilikastike.

Lisäile aineita sopivat määrät ja jauha melko ohueksi tahnaksi, sipulia ei kovin paljon koska se peittää muut maut alleen. Maistele välillä ja lisää aineita niin että saat hyvää!Levitä täytettä n.reilu rkl/paahtoleipä. Paina toinen leipä päälle. Leikkaa poikittain kolmioiksi, ja kolmiot vielä kahteen osaan jos haluat pienempiä suupaloja! Täytteitä voi toki tehdä muistakin aineista, esim, juustoinen tahna tai broileritahna voisi olla hirmu hyvää....

Lohisalaatti

- Lohta(joko uunissa paistettua, lämminsavua tai kylmäsavua)n.300g

- puolikas tuorekurkku

- reilu puolikas punaista paprikaa

- juustoa (kuutiona n.1dl)

- 1/2 pieni punasipuli (vähemmän jos kovin voimakasta)

- 3dl pieniä makaroneja

- 1 prk ranskankermaa (250g)

- Chilikastiketta, soijakastiketta/ketsuppia, yrttejä, aromisuolaa, sitruunapippuria

Keitä makaronit kypsiksi, huuhtele kylmällä vedellä ja valuta hyvin. Kuutioi kurkku, sipuli, paprika ja juusto. Pilko kala sopiviksi pieniksi paloiksi. Sekoita ainekset toisiinsa. Mausta ranskankerma sitruunapippurilla, suolalla, ketsupilla tai soijakastikkeella (itse käytän Hoi Sin-soijakastiketta) ja yrteillä. (Notkista ranskankermaa hieman esim. ruokakermalla jos se on liian paksua!) Sekoita maustettu ranskankerma muiden ainesten joukkoon. Anna maustua jääkaapissa muutama tunti, mieluiten seuraavaan päivään. On hyvää;)!

Mukavia kekkereitä sinne!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat