Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FSH 8,3 -mikä on pistosannos?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei vaan kaikille!

Palaan tauon jälkeen hoidoissa olevien riiveihin. Nyt kaikki hormooniarvot on mitattu. Ainoa ero 5 vuotta vanhoihin tuloksiin on FSH arvo. 31 vuotiaana se oli 4,5 ja nyt 36 vuotiaana se on 8,3. Lääkärin mukaan on edelleen normaali. Muut arvot ovat " loistavat" . En nyt muista lukuja.

Sumutus alkaa 05.11 ja piikitysannos on joko 225 IU tai 250IU (vielä päättämättä). Olen vähän järkyttynyt, kun ymmärsin, että mitä korkeampi tämä FSH sen huonompi tilanne hoitojen kannalta. Se on kuitenkin lähes tupla verrattuna vanhoihin hoitoihin. Aikaisemmin olen pistänyt 100-150 IU kolmessa eri IVF:ssa. Mikä teillä on tai oli piikitys annos vastaavalla FSH:lla? Onnistuivatko hoidot?

Kommentit (9)

Vierailija

Lapsettomuushoitoja aloitettaessa ikää mulla oli 33 v ja FSH-arvot 8-10, siis ikään nähden koholla. Silti IVF:ssä 200 U vuorokausianoksella tulokseksi saatiin 9 hyvälaatuista munasolua, joista 1. pas onnistui ja laskettuaika on ens viikolla. Munasolujen tuotto oli erittäin hyvä ottaen huomioon että, munasoluja saatiin ainoastaan toisesta munasarjasta. Toinen ei nimittäin enää toimi munasarjasta leikatun kystan seurauksena. Eli, ei aina kannata tuijottaa pelkästään yksittäisiin arvoihin. Muakin huoletti kovasti kohonneet arvoni, mutta hoidot meni ainakin minun kohdallani näinkin pienillä hormonimäärillä erittäin hyvin. Onnea tuleviin hoitoihin!

Vierailija

Mun viestien kirjoitus ei tunnu tänään onnistuvan ei sitten millään. Olen onnistunut jo tuhoamaan kaksi lähes valmista viestiä. Joten nyt enää vaan lyhyesti. Mulla oli lääkityksenä juuri saamasi Synarela ja Gonal-F, ja hyvin toimi. Ja nyt sohva kutsuu..

Vierailija

No, eipä mitään hätiä - mitenkäs sulla on nyt tämä kierros mennyt? Oletko jo piinailemassa? Millainen oli munissaalis, hedelmöityneet, jakaantuneet, onko pakkasessa mitään...???

Eemeli - uteliaana...

Vierailija

Sorry myöhäinen vastaus, Eemeli3! Nyt vasta huomasin tämän sinun kysymys. Anyway...

tarkoitin, että minulle sumutejarutus+e-pilleri teki sen, että munasarjat menivät liian syvään " uneen" eikä jaksaneet kehitää solut/rakkulat. Limis oli 0-ultrassa silloin alle 2 mm.

Vierailija

... on FSH mitattu 2 kertaa - ekan kerran 38 vuotiaana (oli 6,8) ja toisen kerran 39 vuotiaana (oli 7,2)... ekan mittauksen jälkeen tehtiin hoidot 300 UI/pv, kolme muuta hoitoa on ollut 450-525-600 UI/pv... jo ekaan hoitoon käytettiin kuulemma ikääni korkeampia annoksia... 2. klinikan lääkäri väitti, että hormoniarvoni on 30-vuotiaan tasoa... (mutta valitettavasti munasolut ei niin huippuja ole...)

Eemeli, 41 v.

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

" Mitenkäs sulla on nyt tämä kierros mennyt? Oletko jo piinailemassa? Millainen oli munissaalis, hedelmöityneet, jakaantuneet, onko pakkasessa mitään...???"

Huonosti menee tämäkin kierros.... Annoksena oli Puregon 225 IU, piikitin 12 päivää ja arvion mukaan (huomenna punktio) yht. 2 isoa (oliko 18mm) ja muutama pieni munarakkula kypsymässä. Ne 2 isoa ovat kuulema mallitapaukset -loppu on mikä on. E2 oli seurannassa 0,65, joka on lääkärin mukaan suht. ihanteellinen arvo. Hän ei lähti nostamaan Puregon annosta, koska hänestä se oli niin hyvä.... Ja lopputulos on sitten tämä...

Eilen illalla kun otin irrotuspistos - en saanut ollenkaan unta: luen viestit ja yritin mietiä mitä seuraavaksi tekisi: ei mitään, uusi hoito vai adoptio. " Analyyttikona" ymmärsin viesteistä, että minulle sopisi ehkä lyhyt kaava +Menogon/menopur isot annokset. En tiedä, miksi tätä ei ole ehdotettu - ehkä olen joku erikoistapaus.....Aamulla sitten " Virkeänä" töihin -uniaika 2 tuntia.

Lääkäri kuitenkin kieltäytyi pohtia vielä jatkoa, kun tämäkin hoito on vielä kesken. Ainut lohtu on, että kiskosin punktio/siirtolääkäriltä lupaus siirtää molemmat alkiot, jos niitä sitten tulee ylipäätä enemmän kuin yksi...

En viitsi edes olla missään pinossa näillä surkealla tuloksilla. Ja aika edellisistä hoidoista vaan 4-5 vuotta.

Itsesääliä harrastava Hermis

Vierailija

Mitä tarkoitat kirjoittaessasi:

" Jälkeenpäin selvisi myös, että sumute +e-pilleri yhdistelmä oli liian voimakas." ???

Mulla on nimittäin ollut e-pillerikierros aina ennen hoitokierrosta... jarruna ollut Orgalutran...

Mulla on viimeisimmissä hoidoissa ollut lääkityksenä Menogon/Menopur annoksilla 450-525-600 UI/pv nousten loppua kohden...

Nyt ollaan menossa kohti 5. ICSI-hoitoa (sain lääkärin luvan eilen, kun FSH oli " vain" 8,6 tässä kierrossa, vaikka lääkäri varoitteli, että voi olla liian optimistinen arvo (väärä hyvä arvo), eli munikset toimisivat vielä huonommin kuin aikaisemmin...)

Terkkuja,

Eemeli 41 v.

Vierailija

Oli oikein kiva, hermis, kuulla sinusta! Valitettavasti uutiset ei vaan olleet niin kovin hyviä!

Katsotaan tosiaan tämä kierros! Onnea huomiseen punktioon!

Kirjoitit:

E2 oli seurannassa 0,65, joka on lääkärin mukaan suht. ihanteellinen arvo.

Siis mikä on E2???

Toi mun oma hoitokaava on mun proffan käsialaa vanhemmille potilaille... on tietenkin osaksi tapauskohtaistakin...

Eemeli - pikaisesti...

Vierailija

Heippä tytöt!

Ja kiitos vastauksista. Olisiko jotain taulukkoa mikä on normaaliarvoa missäkin iässä?

Kiiski, lääkääkärikin sanoi, että ei kannattaa tujuttaa siitä FSH-arvoa ainoastaan. Minulle se tutkittiin ylipäätänsä, koska edellisten hoitojen aikana pienempänä annoksena munasoluja oli 10-12, joista suurin osa hedelmöityi ja laatu oli hyvä. Nyt 4 vuoden tauon jälkeen ja annoksena 175 IU munasoluja oli vaan 5. Toki 4 oli hyvät ja hedelmöityivät ja 1-2 luokkaa kaikki. Ei vaan päästetty pitkään viljelyyn, joka oli tavoitteena. Jälkeenpäin selvisi myös, että sumute +e-pilleri yhdistelmä oli liian voimakas.

Nyt sitten yritimme selvittää miten voi parantaa tulosta seuraavassa hoidossa. Sain myös kokonaan eri lääkitys Suprecurin tilalle Synarella ja Puregonin tilalle Gonal F. Ihan tuntemattomat lääkkeet entuudesta....

Onko toimivat? Mikä lääkitys Kiiskilä oli? Ja Eemelillä3 ?

Onnea Kiiskin synnytykseen ja Eemeli 3 hoitoihin.

Uusimmat

Suosituimmat