Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herramunjee, hankkiiko jotkut jo OIKEASTI joululahjoja? ev

Vierailija

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mun on pakko, koska saan vauvan kuukautta ennen joulua, eikä pienen vauvan kanssa saa mennä kauppaan.

Ainakin niin täällä moni sanoo.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jouluun on enää 2kk ja " lahjottavia" on monia.

Ei minulla ole varaa ostaa yhden kuukauden aikana kaikkia lahjoja, kun olen kotihoidontuella.

Vierailija

Siitakin huolimatta lahden pyorimaan sinne joulukuun hardelliin, sille ma ihan oikeasti tykkaan siita ryysiksesta. Mutta vain jos en joudu jonottamaan kassalle. Eli hankinnat etukateen jonottamatta ja sitten muuten vain omaksi ilokseni ryysailen.

Vierailija

ja vielä synttäri lahjat kahdelle kun viettävät heti joulun jälkeen..Eipä tarvi enää miettiä että mitä ostais ja varsinkaan mennä kauppoihin pyöriin enää joulun alla ku 5000 muuta kansalaista on tunkenu ittensä samaan kauppaan :)

Vierailija

jouluherkut lisäksi. Ja nettotulot kuussa 2000 euroa. Tili ei mene miinukselle, vaan osaamme säästää rahaa. Tottakai näitä voisi maksella tipoittain, mutta en näe siinä mitään järkeä.

Vierailija

Et jos tilillä on ylimääräistä 100e, niin ollaan kovaa kyytiä tuhlaamassa sitä, " hemmottelemassa" itseään tms. Jos joululahjoihin budjetoidaan vaikka 250e, niin eikö sitä ole sama kerryttää pitkin vuotta?

Tuohon bonusten keräilyyn sanoisin, että halvemmalla pääsisi silti, jos ostaisi pitkin vuotta alennusmyynneistä, kun sopivaa vastaan tulee. On eri asia ostaa -40% alennusmyynnistä kuin että saako bonusta 5 vai 6%.

Vierailija

Itse olen tehnyt niin, että olen miettinyt tasan tarkkaan mitä kenellekin hankin ja hoidan asian yhtenä päivänä joulukuussa, silloin ei tärväänny aikaa kaupoissa pyörimiseen.

En mä ainakaan vielä tiedä, mitä esim. suvun lapset haluavat joululahjaksi.

Aloitus tuli mieleeni vain siksi, että olen itse kaupassa töissä. Aina on näitä ihmisiä, jotka loka-marraskuussa ostavat lahjoja " ettei tarvitse sitten ruuhkissa pyöriä" mutta annas olla, ne tyypit käyvät kuitenkin pyörimässä niissä pahimmissa ruuhkissa joko siksi, että tulee hyviä tarjouksia tai siksi, että iskee vielä viime hetken paniikki. Ja monet eivät yksinkertaisesti osaa pysyä poissa siitä härdellistä.. :)

- ap

Vierailija

Saman verranhan ne romppeet maksavat joka kuukausi (tammikuuta lukuunottamaata). Voihan sen viisikymppisen kuussa pistää jemmaan vaikka elokuusta alkaen, joulukuussa on sitten 250 egeä lahjoihin ja ruokaan.

No, enpä enää ihmettele miksi täällä aina vingutaan rahan riittämättömyydestä jos taloutta ei osata suunnitella seuraavaa lapsilisäpäivää pidemmälle.

Vierailija

Pakko hankkia lahjat pitkin vuotta, joulukuussa menee kuitenkin enemmän rahaa ruokaan ja joulukuussa tulee myös aina paljon laskuja. Jos jätän lahjojen hankkimisen joulukuulle, niihin ei yksinkertaisesti ole sitten varaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat