Luokaa mulle vähän uskoa elämään. Epätoivo alkaa voittaa.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Niin elikkäs en jostain syystä ole tänne itseäni " ilmoittanut" plussan jälkeen, vaikka palstaa jonkin verran seurailenkin. Rv on nyt kai noin 5+5 - 6+0, mutta alusta saakka on ollut jotenkin sellainen tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Nyt sitten torstaina alkoi tiputteluvuoto, joka on jatkunut keskeytyksettä, välillä ruskeana ja paksuna, väliin ihan kirkkaana verenä. Vuoto ei oo hirmu runsasta; pikkuhousunsuojilla pärjää, kun vaihtaa pari-kolme kertaa päivässä.

Neuvolaan soitin perjantaina, ja käskivät vaan seurailla. Ultra-ajan sain marraskuun alkuun. Lääkäriinkin " saa" mennä kuulemma vasta jos alkaa olla kovia kipuja. (kunta säästökuurilla...)

En jotenkin jaksa enää toivoa että vauvaa tulisi, toivon vaan että olis sitten mieluummin vaikka keskenmeno kuin kohdunulkoinen... Mieli on tosi maassa, enkä saa mitään tehtyä. Miksi pitää jaksaa odottaa melkein 2 vikkoa ennen kuin saa tietää mitään?

Esikoinen on nyt 2,5 vuotias, ja en ekassa raskaudessa vuotanut pisaraakaan koko aikana.

Kommentit (6)

Vierailija

Todella ikävää, että kävi näin. Kovasti pidin peukkuja puolestasi, kun kävin lukemassa viestisi aiemmin... Kaikella on tarkoituksensa vaikkei sitä aina sillä hetkellä pystykään ymmärtämään... Olen todella pahoillani.

Halauksin

nyytin äippä

Vierailija

Mulla esikoista odottaessa vuotoa koko raskauden ajan. Km:n kokeneena vuodot tavallisia menkkoja kovemmat ja kohdunulkoisesta tuli ihan normaalit menkat ja rv 11 meni ennen kuin tiesin että olen edes raskaana, mutta sitten oli torvi jo revennyt ja kivut paljastivat kohdun ulkoiseksi. Tsemppiä sulle ja toivottavasti asia ratkeaa pian, kannattaa mennä vaikka sitten yksityiselle jos vähäänkään tuntuu että raskaus jatkuu ja samoin vuodot. Kyllä ne pitäisi päivystykseenkin terkkarille ottaa, valehtele vaikka että on kipuja.

Vierailija

Eilen siis pääsin vihdoin ultraan kun ilmoitin neuvolaan, että mun pää ei kestä enää yli viikon odottelua, ja vuotokin oli runsastunut.

Eikä enää löytynyt elämää mun kohdustani. Nyt on siis mullakin enkeli jossain tuolla...

Ehkäpä sitten joskus muutaman kuukauden päästä uskaltaisi taas ryhtyä toivomaan.

Vierailija

Tiedän miten kamalaa tuommoinen epätietoisuus ja pelko on, itselläni vuoto alkoi viikolla 7 ja jatkui viikolle 12 asti. Raskaus onneksi jatkui tällä kertaa, pelotti kovasti kun on yksi varhainen keskenmeno takana.

Ainakin täällä meilläpäin neuvoloissa on paljon myötätuntoisempaa ja mukavampaa väkeä kuin tuolla terveyskeskuksen puolella ja molempien vuotojen aikana minut laitettiin neuvolasta heti samana päivänä lähetteellä äitiyspolille tarkistukseen ja ultraan. Eli neuvoni on, että soitat suoraan alueenne tai terveyskeskuksenne äitiysneuvolan terveydenhoitajalle tai vaikka menet käymään. Useilla paikkakunnilla on neuvoloissa aamuisin avoin päivystysaika. Kannattaa ihan sanoa miltä sinusta tuntuu henkisestikin, ettet jaksa olla ja odottaa kahta viikkoa.

Tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Vierailija

Luin juuri viestisi. Olen todella pahoillani tapahtuneesta. Yritä jaksaa, tuntuu varmasti kyllä tosi pahalta.

Toivottavasti teillä on parempi onni piakkoin ja palaat palstalle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat