Ilman lentokonetta Irlantiin?

Vierailija

Kun matkakaveri on lentopelkoinen, mutta tahtoisi silti matkustaa, niin pitäisi keksiä vaihtoehtoinen reitti. Kertoisiko joku jos on mennyt jollain muulla tavalla Irlantiin?

Kommentit (12)

Vierailija

ja tehtiin sieltä päivän retki Dubliniin, lauttamatka Holyheadista Dubliniin ei kestänyt kovinkaan kauaa. Laiva oli siisti ja tekemistä löytyi lapsellekin ihan riittävästi. Tässä yksi linkki lisää matkasuunnittelujen avuksi

http://www7.stenaline.co.uk/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presenta...

Ja sitten sieltä Ranskan puolelta pääsee Englantiin myös junalla kanaalin tunnelista, myös auton kanssa, jos lauttamatkailu ei kiinnosta.

Vierailija

Auton kanssa pääsee ainakin lautalla Englantiin ja luulisin että Englannista on autolauttayhteys Irlantiinkin.

Mukavampi vaihtoehto lienee lautalla Englannin kautta. Ranskasta (Le Havre) laivamatka kesti melko kauan.

Molemmilla reiteilla oli muuten vanhoja Viking Line laivoja.

Vierailija

göteborgista pääsee newcastleen, englantiin. sieltä junalla länsirannikolle ja laivalla irlantiin. tai sitten pariisi-lontoo tunnelia pitkin, ja sieltä laivalla irlantiin. hauskaa matkaa!

Vierailija

Varmaankin Ranska-Irlanti välillä kovaa sielläkin. Minä olen merikammoinen ja vihaan Irlanninmerta, koska ihan normaaliolosuhteissakin autolautta on keinunut kuin hullu. Nuo lautat eivät muuten varustelutasoltaan ole kovinkaan virikerikkaita. Niissä on lähinnä baari viihdykkeenä, ravintola joka on auki vain tiettyihin aikoihin, joskus joku leikkihuone ja telkkarihuonekin, mutta kannattaa ainakin lasten kanssa ottaa hytti ja sinne jotain tekemistä.

4/6

Vierailija

...että siis tuo hyttiasia tuli mieleeni lähinnä, koska viimeksi matkatessamme Irlanninmeren yli olimme reitillä, joka kesti lähes yön yli. Nopeimmat menevät parissa/muutamassa tunnissa, niissä on aika paljon eroja.

Vierailija

Voisiko junaan ottaa oman auton mukaan vai kannattaisiko vuokrata vasta Irlannissa? Autolla lienee paras tapa nähdä Irlantia?

Vierailija:

Lainaus:

Me olemme menneet Irlantiin laivalla. Ensin junalla Ranskaan ja sieltä laivalla Irlantiin. Pääsee myös siten että junalla Belgiaan, laivalla Englantiin, junalla länsirannikolle ja

taas laivalla Irlantiin.

Vierailija

Sitä paitsi minä olen merikammoinen, joten jos sinä et ole, ei varmaankaan ole huolta. Varaukset voi varmaankin hoitaa netissä suht simppelisti, taikka kyllä voit mennä johonkin matkatoimistoonkin ja pyytää apua. Irlanti on ihana maa - mukavaa matkaa teille!

4/6/jne.

Vierailija

Siis aikataulut, varaukset yms.. vaikuttaa työteliäältä. Mutta lienee kuitenkin sen arvoista. Tuo merenkäynti arveluttaa, mutta paras olisi kai mennä sitten kuitenkin Englannin kautta, siinähän on melko lyhyt matka lautalla Irlantiin. Kiitos vastanneille ja lisäinfoa otetaan vastaan! Olen melko tuore matkaaja, valmismatkoilla käynyt muutaman kerran.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat