Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko perustaa pienen yrityksen hoitovapaalla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olisi tarvetta lisätienestille- onko tälle jotakin lakisääteistä estettä?

Kommentit (4)

Vierailija

työnantajallani (aion palata töihin kyllä hoitovapaan jälkeen) ei ole laillista oikeutta sanoa irti minua tämän takia? En missään tapauksessa kilpaile samalla alalla (jos nyt ollenkaan, heh), mutta huolestuttaa vähän kun näkisin sen kumminkin parhaaksi/helpoimmaksi keinoksi saada lisäansioita.

Vierailija

työnantajalta pitää saada lupa siihen jos samanaikaisesti tekee muita töitä. Jos on virka, asia on kai aina näin. Kannattaa tarkistaa vielä tämä ettei tule yllätyksiä. En tiedä koskeeko hoitovapaa-aikana sinua mutta työhön palattuasi saattaa koskea? En tosiaan tiedä, minulle vain on sanottu niin kun olin päiväkodissa töissä ja miehelleni jolla on virka sanottiin myös.

Vierailija

Eli hoitovapaa ei tässä ole se kysymys, hoitovapaallahan saa tehdä duunia niin paljon kuin lapsenhoidolta ehtii (tosin paikkakuntakohtaiset, tulojen mukaan laskettavat lisät voivat tippua tai mennä kokonaan jos rahhoo tulee). Ideana on vain se, että et vie lastasi muille hoitoon.

Joillakin aloilla tuo kilpailuasia on hyvin tarkka, mutta jos et tee varsinaisen työpaikkasi kanssa samoja hommia tässä hoitovapaan yrityksessäsi, niin ei kai siinä voi estettä olla.

Uusimmat

Suosituimmat