Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kai kukaan oikeasti sääli lapsettomia naisia/pariskuntia?

Vierailija

Sehän on Luojan valitsema tie ehkäistä, etttä kaikki eivät lisääntyisi.

Koko keinohedelmöitys pitäisi lailla kieltää koko maailamssa.

Jos joku haluaa lapsen ja sitä ei luonollisesti saa, adoptoikoon lapsen.

Ajatelkaa kuinka monta orpoa lasta on maailmassa odottamassa, että joku pitäisi heistä huolen?

Kommentit (8)

Vierailija

Ensinnäkään en nosta lapsettomuutta muiden elämän kriisien yläpuolella. Harva niiltä säästyy. Itselle lapset ovat tulleet helposti, mutta vastoinkäymisiltä en ole säästynyt, monesti oon miettinyt miksi tässä tarvitsee elää kun aina tulee koivuhalkoa päin naamaa juuri kun luulee, että kaikki on vähän aikaa hyvin.

Tunnen myötätuntoa, jos näen että joku suree, mutta säälin vain ihmisiä, joilla ei voimat riitä omien kriisiensä kanssa.

Ja anteeksi nyt vaan, mutta kyllä mä ajattelen, että ilman lapsiakin voi elää, se on asennekysymys, moni elää oikein hyvää elämää lapsettomana.

Vierailija

Toki on. Jos lapsi kuolee vaikka nelivuotiaana, se on Luojan keino huomauttaa, että sinä et sittenkään ole sopiva vanhemmaksi, otetaanpas muksu pois.

Miksi nämä ihmiset sitten vielä hankkivat lapsia? Eivätkö usko kertalaakista, ettei vanhemmuus ole heitä varten? Kai he olisivat saaneet pitää lapsen jos olisi...

Näinkö ap ajattelet?

Vierailija

aivan kuin keinoavusteisesti alkunsa saaneet lapset eivät olisi Jumalan lapsia? Millä oikeudella sinä sen tuomaroit? Miten sinä saatat kuvitella olevasi pätevä tietämään Jumalan tutkimattomat tiet? Jumala siunaa meitä niin monella tavalla, opettaa monia teitä.

Ja jokainen meistä vastaa ihan itse viimeisenä päivänä teoistaan, niin sinäkin nyt tästä ylimielisestä tuomaroinnistasi. Kehotan sua nöyrtymään ja myöntämään, että Jumalalla on iso suunnitelma, meille kaikille. Että sinun asiasi ei ole levittää tuomiota, vaan Jeesuksen ilosanomaa!

Vierailija

ennen kuin hoitoja oli, yleisin lapsettomuuden ratkaisukeino oli käydä vieraissa. Sekö olisi parempi? ajattele miltä tuskalta hoidot säästää.

jos lapsettomuudesta kärsivä on tarkoitettu lapsettomaksi, niin miksi sairaudet on keksitty? yhtä lailla muutkin hoidot pitäisi sitten kieltää, jos kerran takana aina on joku Tarkoitus.

Voisit ajatella myös näin:

Jos Jumala on olemassa, en usko että hän sallisi lapsettomuushoitojen tulosten olevan niin hyviä, jos tarkoitus olisi että tietyt ihmiset (=ne lapsettomat) eivät saisi lapsia.

Teetkö itse elämässäsi mitään vai odotatako että asiat vaan tapahtuu kuten on tarkoitettu?

Mä teen asioita parantaakseni elämääni ja saadakaseni sellaisen elämän josta haaveilen. Yksi haaveistani oli lapset. Ja kun emme niitä muuten saaneet, menin hoitoihin (huom! en vieraisiin). Saimme kaksi lasta. Jos vain odottaisin mitä Jumala minulle olisi tarkoittanut, olisin nyt onneton.

Uusimmat

Suosituimmat