Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voimat lopussa

Vierailija

1kk ikäinen vauva imee tunnin välein. en saa nukuttua ollenkaan. päivällä vauvba nukkuu tunnin pätkissä. mistä saan voimia että jaksan tätä imetystä?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

käy lukemassa imetystuki palstaa. äidinmaito on lapsellesi parasta,ajattele vauvaasi!

eikö pitäisi vähän ajatella äitiäkin???? parasta vauvalle on jaksava äiti!

Vierailija

six nii usein.mun 3vko vauva imis n. 2tunnin välein ja olen alkanu lypsää imetyksen jälk n. 60ml ja syöttäny sen heti perään.kun tuntuu et se ei jaksa imee nii kauan et sais tarpeeks maitoo ja suuttuu kun maitoo tulee pyrähtelemällä.nyt tuntuu et se jaksaa nukkua pidempii aikoja.ainakin itse olen täysin varma että sen maha on täys.jos se on syöny liikaa, tulee ylimääräset ulos puklauksena

Vierailija

Mulla kaks alle kaks vuotiasta enkä enää kauaa taida jaksaa noiden kanssa. Mies vaan opiskelee, lapset kitisee ja rahat on aina loppu. Asunto on ainoa mistä ei tarvii huolta kantaa. Tämä tekee musta vielä lopun, tämä tilanne.Miestäni rakastan, vaikka tuo torvi käy kai vieraissa. Nyt ollaan menossa naimisiin, mun toivomuksesta ja olettaisin, että ainakin syrjähypyt loppuisivat siihen. Toivon sitä, sillä muuten en takaa mitä teen. En jaksa enää. Lapset kai tästä kärsii eniten, kun en enää pysty hillitsemään itseäni heidän kanssaan. Sorry oli pakko saada vähän purkautua, kun on niin paha mieli, kun littasin vähän tota tyttöä, enkä oikein tiedä miten noin pieneltä pyytäisin anteksi.

Vierailija

yöllä. Tai sitten vaan tarjoat korviketta esim. kerran päivässä (yössä?) saadaksesi yhden pidemmän syöttövälin. Ei se maailma siihen kaadu. Myös perhepeti tässä ikävaiheessa on hyvä idea.

Vierailija

poika tykkäsi tissitellä tosi tiuhaan,eikä tutti kelvannut,kun nälkä oli tyydytetty.oletko koittanut tuttia.kyllä sitä tiheää imemistä alkuunsa kestää,kun vauva tilaa itselleen sopivan määrän maitoa.

kyllä sitä vaan kummasti jaksoi,vaikka itse olen sanonut vauva-ajan olleen " helvettiä" kun kertakaikkiaan valvoin ensimmäiset 6kk. siis yöunet olivat minulla pätkissä 3-4t yhteensä koko yönä.vauva oli kertaikaikkiaan muuten sulostuttava ja ihana oli häntä hoitaa,mutta olin täysin väsyksissä.

meillä myös mies hoiti yöllä muutaman vuoron,pumppasin pulloon maitoa,ja se kelpasi.

olisiko mahdollista kokeilla sitä?kaikki eivät tietty perusta pulloruokinnalle.meillä tämä ei vaikuttanut vauvan rinnanimemiseen kuitenkaan.ja minusta se oma jaksaminen on kuitenkin tärkeintä.

pojalle tuli reilun 2kk ikäisenä n.2-3t syöttöväli öisin.mutta puhisi ja tuhisi muuten niin että minä taasen valvoin.

muuten oli koko tuon 6kk ajan 2tunnin syöttöväli.

kun vähänkään tuntuu niin lähde pois kotoa,ja tee jotain mikä itsestäsi tuntuu mukavalta (jos se vain on suinkaan mahdollista) ja vaikkei kestäisi kun tuon tunnin.se antaa jo lisää voimaa ja vie ajatukset hieman kauemmas vauvasta.

itselleni tuli myös sellainen tapa että olin aina,ihan aina jokaiseen äkäsyyn tarjoamassa sitä tissiä,sokaistuin lähinnä muille vauvan pyynnöille.heilutuksille,silittelylle,jne.mitä olisi voinut kokeilla ennen tuon maidon antamista.

ota kaikki apu vastaan,ja pyydä apua tutuilta.vaikka pienelle vaunulenkille tai jotain.niin saisit vain olla hetken ilman vauvaa.

muista kuitenkin että vauvasi on vielä niin kovin pieni,odotettavissa on todennäköisesti niitä parempia öitä ja päiviä.tosin jotkut vain ovat touhukkaampia ja malttamattomia jo heti alkuunsa.niinkuin meidän tällä hetkellä 2,5v pojan vesseli =) ja nyt on aika kullannut muistot aika hyvin tuosta raskaasta alusta huolimatta!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat