##MARRASMASUJEN SUNNUNTAI##

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Taas on yksi viikko lopuillaa ja uusi aluillaan..Eli me kaikki ollaan viikkoa lähempänä synnytystä!JEE! :o)

(,) ei ihmeempää. Himpula ei mahu potkii entiseen malliinsa. Lähinnä myklää pyllyään. Eilen erehdyin harrastaa seksiä mieheni kanssa ja se ei enää oikein ollu mun laji. Haluja olis mut hyvää asentoa ei meinaa löytyä. Tylsää! Yöllä poltteli hiukan selkää, johtunee seksistä. Ja kyllä mä sen tiedän, et ei malteta ilman olla synnytyksen yli..Täytyy kaivaa kamasutra esille josko löytyis joku asento!:o)

Mua ei pahemmin supista, supparit loppu ku lopetin suppareiden estolääkkeet. Suppareit tulee alle 5 pvässä. Huomen olis nla lääkäri, saas nähdä mitä paikat ovat " tehneet" . En tykkää tosta ronkkimisest yhtään. YÖKS!

Eilen sain jonkun raivarin, siisteydestä. Tuntui että täällä ei kukaan muu koskaan siivoo..ja mulla nyt ku olis se vaihe et kaiken tars olla tiptop. Mikä lie hormoonimyrsky.

Nyt taidan lähtee syömään!:o) HAUSKAA SUNNUNTAITA KAIKILLE!

Hormoonihirviö ja Himpula rv 35+

Vierailija

Taidan olla näitä viimeisiä marraksia, joilla alkoi perjantaina äippäloma! Eipä tätä oikein vielä tajua, että nyt saa x päivää nukkua ja olla kotosalla... Viime viikolla ollessani 4pv saikulla flunssan vuoksi tuli jo pestyä kaikki vauvanvaatteet. Vielä on pientä hankittavaa (amme, tutti, muutamia vaatteita, itkuhälytin), mutta pääosin siis valmista olis jo.

Masussa on välillä aika rauhallista, kuten muillakin näyttää olevan. Sitten välillä kova kampeaminen, pyllyä pukkaa ja välillä kylkiin ja alas lonkkiin ihan kipeästikin. Ja hikkaa on välillä useampi kerta päivässä.

Hassu juttu kävi neuvolassa perjantaina: mitattaessa sf-mittaa täti sanoi" jaaha, nyt tuli supistus" ja olin vaan, että " aijaa?" . " Joo, koita, tällaisia voi nyt tulla, menee vatta ihan kovaksi" . Johon minä, että " aijaa..." NO, onhan mulla maha välillä ollut ihan kova, mutten ole tajunnut, että ne on niitä (harjoitus)supistuksia! Luulin tuntevani selkeämmin sen kovettumisen-pehmentymisen. Että näin pönttö sitä oikeesti on, kun ekaa kertaa tässä tilanteessa ollaan!

Hemoglobiinikin mitattiin piiitkästä aikaa, ja hupsista, olikin pudonnut 111:n. Eli rautakuuria pukkas vielä loppuajaksi.

Keskiviikkona olis tutustuminen TYKSiin. Kyllä tässä nyt aika käy vähiin. Toisaalta ihanaa, toisaalta jännittää...

Hyviä vointeja kaikille & onnittelut jo vauvan saaneille (olikohan teitä jo useampi, on jäänyt parit pinot lukematta...)!

Näätä 77 & Saku (35+0)

Vierailija

Kääk, kurkku kipeenä heräsin tähän päivään, ei kiva. Teetä jo tossa join, muttei se paljoa auttanut. Ei kai se flunssa nyt meinaa mulle iskeä.. No, ehkä parempi et tulis nyt ku lähempänä laskettua aikaa:)

Yöllä heräsin JÄRKYTTÄVÄÄN närästykseen, otin ekaks kaks rennietä, ei auttanu.. piti ottaa vielä yks lisää, luojan kiitos helpotti tunnin sisällä. Ylämaha oli ku tulessa, karsee tunne! Kokeilin kylmää ja kosteaa pyyhettäkin pitää ylämahalla, autto ehkä hetken. Sain sit onneks unen päästä kii ku renniet autto. Vauvaki mylläs vielä yöllä just ylämahan kohdalla...

Ruoka ei meinaa oikein maistua.. tai maistuis jos kaikki ois valmiina nenän edessä.. LAISKAKO?? Ehen;) Mieli on ollu jo muutaman päivän tosi herkkä.. ja tulee myös tiuskittua hirmu herkästi... huoh!

Suonta meinaa vetää jalasta herkästi, varsinkin öisin. Yöt tulee nukuttua aika hajanaisesti, ihan ku ei nukkus ollenkaan sikeästi. Asentoakin pitää vaihtaa aika useesti, vuoroin oikeella kyljellä nukutaan ja sit vasemmalla... Ja tyynyt helpottaa oloa!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

SaJuTu 34+4 vasta! Ikinä ei oo hyvät viikot;)

Vierailija

Yö meni taas hyvin, tuli nukuttua 6h putkeen, vessaan pissimään tikulle, valkuaista yhden + verran, takaisin nukkumaan, ja tuossa hetki sitten heräsin.

Masussa on ERITTÄIN rauhallista ollut jo eilisillasta. Alkaa jo pelottamaan onko kaikki hyvin vaavilla... Ei potkinut nukkumaan mennessä kun muutaman kerran ja tänään aamulla potkaisi kerran kun oikein herättelin kaveria. Siis silloin kuuden aikoihin. Nyt ei mitään liikettä masussa...

Taidan siis oman mielenrauhan vuoksi mennä kyljelleni tuonne sängylle laskeskelemaan niitä liikkeitä. Eiköhän ne sieltä tule... Ja jos menis tämä päänsärkykin samalla ohi taas kerran.

Aamulla piti muuten ensimmäisenä käydä kurkkaamassa ikkunasta, joko on maa valkoisena. Vaan eipä ollut täällä vielä.

Myy24 + jätkä rv 36+1

Vierailija

se taitaa olla niin että riippuu ihan siitä kuinka sairas olet. Onko kuumetta jne. Eihän sen tietenkään suositeltavaa ole sektoida sairaana, mutta joskus on pakko jos synnytys käynnistyykin itsestään eikä vauvaa voi alateitse synnytellä. Tosin riippuu aika paljon sairaalasta ja leikkavasta lääkäristä ja he sitten arvioivat pitäskö siirtää leikkausta vaiko onko " pakko" leikata heti.

En kyllä valitettavasti osaa sanoa tämän paremmin asiaan yhtään mitään. Mutta se siun tilantees perjantaina ja lääkräin mielipide kyllä vaikuttaa.

Tärkeetä on et mies ei sairastu kun se sit taasen estää miehen mukaanpääsyn jos niin olette aikoneet, sillä nuhaisena ja sairaana ei kyllä mies pääse mukaan =(.

Pikaista paranemista ja lämmintä juomista ja lepoa siulle

Rapuäiti

Vierailija

siis en ole kovinkaan montaa kertaa kirjoitellut ketjuun.

Vauva meinasi syntyä jo viime perjantaina ja ois tullu 1 kk etuajassa.

Mulla oli 12 tuntia tosi kipeitä suppareita tiuhaan tahtiin olin sairaalassa tarkkailussa yhden yön.

No supparit loppui ja pääsin lauantaina kotiin ja nyt on taas " normaali" olo. ei kipuja.

Mua stressaa kovasti, koska lääkäri sanoi, että vauva on aika pienikokoinen; nyt viikkoja 35 ja paino n. 1900 g.

Toivottavasti pysyis vielä masussa, että kasvaisi.

Muita vaivoja ei ole ollutkaan koko raskaudessa, kuin nuo kipeet supparit ja sen jälkeinen jomotus pepussa ja vihlontaa eilen. Mä olin aika hämmästunut, kun lääkäri sanoi, että vauva on jo laskeutunt. Jotenkin vaan tuntuu, että masu on vielä niin ylhäällä.

Tsemppiä kaikille !

Vierailija

No niin, mieski alkaa olla parempi. Meni nukkumaan 7 maissa mutta piti herättää kahtomaa BB:tä. Sehän on niin tärkiä ohjelma ;).

Eilen maha oli ihan outo, tuli sellainen tunne et kohta pitää lähteä. Tosiaan sitä ei tiedä milloin. Vauva liikkuu iltaisin todella paljon!!!Tekee pahaa. Niinku eilen illalla ei voinnu istua piti seistä. Teki niin pahaa tuolla alhaalla. Ja menkkakipuja oli yöllä....Valitus, valitus..

Nytki väsyttää hirveseti, kunpa pojat olis kiltisti niin saisin köllöttää vähän aikaa.

Huomenna olis pojan 4- neuvola. Ja sitä ennen käydään koululla siellä mll-kerhossa.

Tänä aamuna kaikki oli ihan valkoisena. Lunta ainaki 5cm. Mies vaihtoki talvirenkaat alle. Tehtiin lumiukko ja laskettiin muutama mäki stigoilla. Vanhempi poika oli ihan onnessaan!! Harmittaa kun ei voi olla niin mukana kun maha hidastaa aikas lailla touhuja.

Meinas unohtua...Onnittelut vauvan saaneille!!!!

Eija ja eemeli 38+3

Vierailija

palattiin Lahdesta, jossa taidettiin nyt käydä viimeisen kerran ilman tulokkaita. Saa nähdä koska seuraavan kerran pääsee käymään.

Ovat alkaneet meikäläisetkin jakaantua, täytyy taas kattoa eiliset läpi onko lisää tulokkaita.

Odotan jo itsekin kovasti sitä että pääsisi tästä mahasta eroon. Sillä nyt se alkaa olla NIIN ISO että oma olo on hankaloitunut melko lailla. Tosin tähän saakka olen päässyt niin helpolla ettei oikein kehtaa valittaa...

Kaverit liikuskelee laiskasti ja kattelinkin neuvolakortista että liikkeet on ollu vaan kolmessa ultrassa kahdella plussalla. Kaipa siellä kuitenkin on homma ihan hallussa kun kasvut ja muut on olleet niin hyviä. Tiistaina menen taas ultrattavaksi ja lääkäri tutkii sisukset. Toivottavasti tavara on niin sanotusti alkanut kypsyä...Onhan noita supistuksia ajoittain ollu.

Toivottelempa mukavaa sunnuntai-illan loppua kaikille ja innolla taas uuteen viikkoon!

Sankku ja asukit 36 tasan

Vierailija

Tultiin juuri tytön kanssa ulkoolta..hyyrrr..oli kylmä.Kävin eilen synnärillä.Kohdunsuu oli auki nyt 3cm ja kohdunkaulan pituus oli hävinnyt kokonaan.Elikä nyt odotellaan et se synnytys lähtisi vaan käyntiin.Tuli eilen suppareita ja kipeitä sellaisia.Olisivat ottaneet minut osastolle jos synnytys olisi lähtenyt käyntiin mutta halusin tulla kotiin.Tänään on tullut muutama kipeä suppari.Et eiköhän se synnytys tästä lähe jossain vaiheessa käyntiin.Kauheeta tää odotteleminen kun jännittää niin hirmuisesti.Ainii sitä piti vielä kertoa kun eilen olin siellä päivystyksessä niin sinne tuli nuori pariskunta.En tiedä olivatko aineissa vai humalassa.Se mies rupesi käyttäytymään tosi agressiivisesti kun henkilökunta eivät ottaneet tyttöä sisälle vaan he sanoivat että pitää olla lähete tänne.Siitäkös ne molemmat suuttuivat.Kuului hirveetä haistattelua ja karjuntaa.Vartijathan sinne jouduttiin kutsumaan...Kauhean pelottava tilanne...huiii:(

(.):ssa ei mitään ihmeempää.Pikkuinen möyryää enemmän iltaisin.Tuntuu että päivisin on todella rauhallista..

Ens viikon tiistaina olisi neuvola ja sen jälkeen varmaan menen tytön kanssa äidilleni.En tiedä kauan siellä olen.Olenko sitte sinne asti kun synnytys lähtee käyntiin..en tiedä vielä.Olo on muutenkin jotenkin tosi herkkä ja alakuloinen.Rupee tämä ainanen jännitys ja odottaminen ottamaan koville...huoh:(

mut nyt pitää mennä syömään neidin kaa ja sit päikyille(päivän paras kohokohta)

neeta&papu rv 38+4

Vierailija

Ei oo lunta =(. Vettä sato koko yön... Ei oo suppareitakaan, ei tunnu yhtään siltä et synnytys lähestys =(.

Vauva sentäs potkii kun oli ollut eilen rauhallisesti. Loppua kohden liikkeet kyllä vähenee ja se on aikas normaalia.

Ei täälläkään seksiin löydy hyviä asentoja, alkaa kyllästyttää yhet ja samat, tosin eipä tuota seksiäkään ole =(. Mies ei jaksa innostuu vaikka itellä haluja ois ja josko toivossa eläs et seksi sais jotain tapahtumaan....

Elikkäs ruikutuspäiväks meni....

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 37+4

Vierailija

koko yö pelkkää painajaista. Olin unessa tappanut jonkun ja sit olinkin jo perheeni kanssa tsunamissa. Edellinen yö oli yhtä konstikas. Muuten olo ok. Kasvoja kutittaa ja sieltä täältä ihoa. Pitää leikata kynnet, muuten revin kasvoista ihon rikki.

Huomenna pääsis jumppaan taas. Onpahan jotain tekemistä.

Eikä isäntäkään antanut, kun sille tuli nyt flunssa. Räkii ja köhii...ei voi kuulema ees ajatella että olis pää alaspäin.

Vierailija

Ompas ulkona kaunista kun on valkosta havaittavissa =) Pitää vaan mennä laittamaan talvijalat autoon, kun pitäis päästä tänään töihin. Kyllä kyllä, kun ei osaa sanoa ei niin tuli lupauduttua tuuraamaan kollegaa neljän tunnin vuoro. Onneks ei sen enempää, jaksaa noin lyhyen pätkän vielä tehä.

(.):ssa oli eilen kaks kipeää supparia, altistavana tekijänä sauna ja s:ksi =) Sitten mentiin vielä kävelemään ja maha oli koko ajan kova, loppumatkasta jo hankalaa lyllertää eteenpäin. Kovettu pitkin yötä ja aamullakin vielä. Painontunne on mieletön, ei enää pahemmin kumarrella! Viimeinkin alkaa jotain pientä tapahtua täälläkin, sen verta hiljasta on ollu.

Eilen hankittiin kantoliina ja kestovaippoja pino. Narulla kuivuu nyt harsoja, prefoldeja ja trikoisia muotoonommeltuja sisävaippoja, kuorina on kahet villahousut (neulotut ja tarralliset) sekä vielä löytyy kahet Bummikset. Eiköhän niillä saa jo kokeiltua kestoilua =)

Kitty rv 36+3

Vierailija

Flunssa jatkuu, on törkee olo... RAPUÄITI, etkös sä ole kätilö? Miten kipeenä ne leikkaa?? Mulla siis perjantaina sectioaika ja räkää on röörit täynnä... Lähinnä tukossa kaikki paikat, estää nukkumisen lähes kokonaan ja vaikka päänsärky lähti eilen Panadolilla, viimeyöksi ei enää auttanu=/

Pitäsköhän johkin lääkäriin raahautua vaiko soittaa ohjeita synnäriltä?? Kuumetta ei kuitenkaan oo, mut olo surkeaakin surkeampi!!

Vauva oli täälläkin eilen tosi rauhallinen, illalla nosteli navan reunasta niin että oli nahka revetä, koko maha oli ihan kantikas, mies ihmettelikin, mikä kaappi sieltä mahtaa oikeen tulla kun masu on iso neliö=) Tänään myllertää tuolla alavatsalla kovasti ja kaksi hikkaakin saanut jo aamusta... Johtuuko se hikka hengitysharjoittelusta vai vaan veden hörppimisestä? Tuntuu, että mitä enemmän viikkoja, sitä useammin hikkaa...

Kuopuksen synttärijuhlat jatkuu tänään, anoppi ja poppoo sieltä on tulossa samoin kun mun vanhemmat, stressaavaa, kun anopin kanssa joutuu jotenkin pingottaa koko ajan. Ja ne viis veisaa mun olotilasta, kunhan itellä vaan on hauskaa ja pöytä koreena=(( Plääh...

Ja koko ajan itkettääkin, kamalaa ajatella, että 5 yötä enää kotona, sit leikeltäväksi ja piikiteltäväksi! Tää viiminen viikko on aina kaikkein kamalinta aikaa, päässä pyörii ihan kaikki asiat, eikä vähäisimpänä kotijoukkojen pärjääminen, tässä kun olen kotona hoidellu kaikki asiat tähän asti, millä ihmeellä nää pärjää ilman mua?? Miehellä vielä erittäin kiire työviikko edessä, painaa pitkää päivää, mulla siis paljon aikaa funtsia asioita omassa päässäni.

Tänään tai viimeistään huomenna on kuitenkin tarkotus pakata itelle ja vauvalle sairaalakassit valmiiksi, voi kun lähtis synnytys jotenkin itestään käyntiin, nää päivät on PIINAA!! Mutta eihän tässä näin vähäsillä viikoilla mitään tapahdu, mulle ainakaan!

Mies pesee autoa, lupas vielä päivän aikana vahata ja imuroida, ja kaiken kukkuraksi ainakin sovittaa turvakaukaloa=)

Mutta nyt järjestelemään taas eilisiä jälkiä, jotta anoppi mahtuu sisälle tunnin päästä...

Syyspäivää kaikille blueshenkisissä tunnelmissa toivottaa

Vaimo75 ja masu 37+1

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat