Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTUT sunnuntaihin***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Päivitin meidän esittelypinon vielä ennen nettipimentoani ;)

JA unohdin autuaasti sieltä pois sen kuinka monta meitä kesäkerttusia on *anoo armoa*

Lupaan yrittää muistaa seur. päivityksessä sen muistaa... *huoh*

Itse asiassa tuosta SUVETRAin sanoista muistin että eilen saunoessa huomasin että mulla nännit hieman arat. Eli yksi oire olisi kyllä tullut lisää. Mutta sitä ei muista ellei tarkoituksella koske ja kokeile ;D

Nyt meen aamupalalle viimein täältä roikkumasta. Päivityksetkin kun suoritettu :)

Marieela rv 5+0

Vierailija

[color=navy] Miitsu, mulla on huomenna yövuoroon meno ja naureskelinkin, että mun pitää myös ottaa kilo mandariineja ja litra jogurttia mukaan. Mun pitää oikeasti syödä vähän väliä jotain, että huono olo ei yllätä. Siinähän se yö sitten meneekin syöpötellessä=) [/color]

[color=red] Koulutyö odottaisi toisella koneella, mutta minkäs teet, kun netti vain vetää puoleensa! Kuka haluaisi tehdä yhden työn näin sunnuntai-illan ratoksi???[/color]

[color=plum] Koko päivä on taas mennyt nukkuessa. Oon ollut tämän viikon sairaslomalla ja koko viikko on mennyt niin, että öisin nukun 10h ja päivällä 3h päiväunet. Miten niin väsyttää?[/color]

Nyt siirryn koulutyön pariin, hyvää sunnuntai-iltaa kaikille!

A 6+2

Vierailija

soffu: En mä tosiaan pystyisi täysiä työpäiviä tässä kunnossa tekemään. Mulla on onneksi vaan joitain keikkoja harvakseltaan, muutoin olen kotona 2v pojan kanssa. Nyt on enää yksi ennalta sovittu keikka tiedossa ja uusia en ota! Pojankin kanssa selviän ainoastaan hyvän tukiverkoston voimin: mulla on ollut joka päivä joku vähän aikaa ulkona leikittämässä poitsua kun en itse jaksa. Välillä on ollut joku koko päivänkin. Onneksi vanhempani ovat eläkkeellä, mutta kuitenkin vielä hyvissä voimissa ja siskokin asuu lähellä.

Ja sitten vielä perinnollisyydestä: äitini joutui sairaalaan tiputukseen minua odottaessa eli kyllä tuntuisi perinnöllistä olevan. Tosin hänellä oli jo helpompaa toisen raskauden kanssa kun minulla taas meni päinvastoin - ekassa raskaudessa halailin pyttyä vain iltaisin, nyt meillä on tiivis kokopäivä suhde ;)

Vierailija

salaisuus on vielä tallella vaikka 2 yön Tallinnan reissu heitettiin kaveripariskunnan kanssa: mies ystävällisesti osti muutaman alkoholittoman irish coffeen :) =kahvi kermalla.... Ja muutoi ei sitten juotukkaan mitään (lasi punaviiniä ruoan kanssa etteivät epäile)

Onneksi väsymys ei vielä paina niin jaksoin jalat rakoilla juosta 10h kaupoissa... Vähän tosin harmitti etten lastenvaatteita voinut katella etteivät olisi arvanneet: enkä sitten itelleni viittinyt ostaa housuja kun eivät mahtuisi kauaa kuitenkaan...

Suru-uutisia kuultiin ennen matkaa, miehen eno menehtyi joten arvatenkin kyyneleitä on vuodatettu... Eilen vaan mietittiin että tässä suvussa on kuoleman jälkeen 9kk ollut vauvauutisia ennenkin tiedossa (miehen veljenlapsi syntyi 9kk miehen isän kuolemasta).

Pahoinvoinnin aalto meinas tänään aamusta pyyhkäistä ohi, mutta syöminen sitten pelasti tilanteen vielä! suu on kuin sahara ja vessassa saa ravata usein. joten pikkuhiljaa alkaa tuntua todellisemmalle tää odotus!!

Nyt pakko alkaa siivoilemaan kotia!!

Miitsu 6+0

Vierailija

Eilen tein yllätys plussan,koska minulla alkoi menkat ihan normaalisti,mutta loppuivat ihmeen äkkiä.Itkin ja surin,että ei taaskaan tärppiä.Testin tein siksi,että varmistin etten ole raskaana ja että alan tikuttamaan ovista. Ylläri olikin melkoinen,kun kaksi viivaa tuli!!!

Esiitelen sen verran vielä tässä,että olen 28 vuotias ja mies 27v. Ammatiltani olen lähihoitaja ja olen äippälomalla.Esikoinen syntyi 30.3.2005 ja sieltä saakka ollaan oltu ilman ehkäisyä,että toinen saa tulla mahdollisimman pian!! Perheesen kuuluu myös kaksi Leonberginkoira urosta!!

La näyttäs olevan 28.6.

Nyt tyttö venkuroi niin kovin,että lähtään ulos haravoimaan.

Tuulia,Mimmi kohta 7kk ja sykerö rv 4+4

Vierailija

Täällä etelässä sateista ja harmaataa, plaah. Täytyis kuitenkin mennä laittamaan pihaa kuntoon talvea varten, kesäkukat (kuolleet ajat sitten jo) pitäis kaiketi käydä heivaamassa jonnekin jne...jos pihakalusteetkin sais täksi talveksi lumen alta pois!

Hirveä kodin sisustus on nyt iskenyt päälle, liekö jo orastavaa pesänrakennusta havaittavissa? Ärsyttää kaikki, taulut ei ole seinissä, ja sitä rataa, miehelle olen mäkättänyt enemmän kuin tarpeeksi niistä, pitää kait ottaa pora kauniiseen käteen ja ryhtyä hommiin ihan itse, olis varmaan näky sekin..

Aamulla heräsin ekan kerran liki kahteen viikkoon niin että totesin etten ole herännyt pissahätään!! Ihanaa, että sain nukkua koko yön mutta sitten alkoi tietenkin huolestuttamaan että mikäs nt on kun ei pissattanutkaan yöllä??? Eli onko kaikki hyvin tuolla masussa....kyllä tästä on tulossa vielä pitkät 40 viikkoa.

t. mariadee 4+2 (kait)

Vierailija

Täällä huonosti nukuttu yö takana, totuttelen nyt kovasti tähän ajatukseen että mä olen raskaana :))

Mulla ei ole suurempia oireita, väsyttää, mutta tää aikakin on kyllä tosi pimeetä ja väsyttävää. Hiukan huonovointisuutta aika ajoin, mutta ei paha. Mulla on vatsa koko ajan kipeä, silleen kun menkkojen aikaan aina. Joka kerta kun käyn vessassa niin olen ihan varma että menkat alkaa kuitenkin. Ja joka kerta totean että ei alkanutkaan...

Välillä hiukan huolettaa tuo vatsan tilanne, mutta sitten ei kuitenkaan.

Mielialat vaihtelee, oirehan sekin taitaa olla.

Tulin hetki sitten lenkiltä, nyt täytyis käydä hesarin kimppuun ja keittää vaikka teetä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille

Helmis 5+2

Vierailija

täälläkin mandariinit ja jogurtti uppoaa vauhdilla: mies oikein naureskeli mun reissueväille: kilo mandariineja jotka oli jo pe päivällä loppu!! :) (to iltap lähettiin)

Vierailija

Jumppaan piti aamusta lähteä, mutta en millään raaskinut. Jos saa kerrankin nukkua pitkään niin nukun!

Eilen illalla tuli kamalat menkkakivut ja ajattelin jo pahinta, mutta en jaksanut mennä kurkkaamaan housuihin. No kivut meni oikeestaan nopeesti ohi, joten nyt sitten olen kyllä aivan rauhassa vaikka iskisi mitkä menkkakivut. Jotain kohdun kasvamiskipuja ne vaan on.

Nyt en ole enää käynyt kurkkimassa että onko ne menkat alkanu. Ei ne ala!!! : )

Äiti pelotteli eilen valeraskaudesta, mutta enemmän mä stressasin kesällä että kun en millään tuu raskaaksi ja nyt olin suht rauhallisin mielin.

Onneksi riitti tähän taloon yhden menkat tässä kuussa- koiran!! : )

Ei tarvinu mulle tulla.

Ootkos sä ÄITIMIIA jaksanu käydä tosta pahoinvoinninta huolimatta töissä/koulussa vai ootko ihan kotona?

Mä vaan mietin että jos tuo pahoinvointi saa kunnon otteen niin eihän sitä pysty mihinkään menemään.

Tänään olisi sitten pakko kertoa jo anopille. Eilen jotenkin hassusti luistettiin ku sanottiin et on kiire. Tänään luvattiin mennä ottaa ne rokotteet. Mies sano että annetaan ensiksi sen laittaa miehelle rokote ennen ku kerrotaan. Muuten sen kädet tärisee ku se pistää miestä jos on kuullut juuri uutiset.

Miehestä on tullu kamalan lutunen. Eilenkin kun oli töissä ja soitti kertoakseen että jos mä en saa heti häntä kiinni ku soitan ni hänellä on puhelin autossa, mutta soittaa heti takasin kun huomaa et oon soittanu.

----Eli niin kuin ennenkin!!!! : ) Vähä alkoi naurattaa, voi tuota huolehtivaista miestä!

Hauskaa päivänjatkoa mammat!

Soffu+nuppu rv 4+4

Vierailija

Yheksän tunnin päivä koulussa takana ilman yhtäkään oksennusta, vaikka opettaja haisi karpulalle, tupakalle ja kahville (kaikkien niitten haju yökkäyttää)! Saavutus tämäkin. :)

Kaverit vähän kattelee kummissaan, kun mutustelen koko ajan jotain hedelmiä, istuskelen jatkuvasti ja nousen hitaati kun huimaa. saa nähä millon arvaavat. Varmaan sitte kun ekakerran oksennan oikein kunnolla kouluaikana.

Melko hulinaa hoidella noita kolmea muksua, kestää tätä järkkyä pahoinvointia, käydä töissä ja opiskella yhtäaikaa, mutta ei nyt oo paljon vaihtoehtoja. Onneksi mies on ihana ja huolehtii muksuista ja huushollista niin hyvin!

Lapsilla alko syysloma ja ensvko on melko hulinaa: Päivät töitä lasten kanssa ja illat koulua. Työ on kuitenki mieluista ja opiskelu ihanaa, joten jaksaa kyllä paremmin.

Tää lista on kyllä ihana, kun sa jakaa tuntemuksia ja tän odotuksen, kun ei muille voi vielä kertoa! :)

Miona 7+3

Vierailija

Täälä on ollut vaikea yö. Huonovointisuutta oli koko yön,mutta en käynyt oksentamassa kumminkaan.Tuli sitten valvottua, pitää kait nukkuu päikkärit jossain vaiheessa.

Kylläpä jänskättää se lääkäri tiistaina, en tiedä miks mutta kun vaan jänskättää. Pitää nyt saada aika vaan kulumaan nopeasti ettei ajattele sitä koko ajan.

Joku kirjoittele lasketusta ajasta jotain että neuvolassa lasketaan miten satuu...tai jotain sinne päin. Mullakin tosiaan ne laski raskausviikot seuraavasti: itse olin laskenut että olisi rv 8+4 mutta ne laski mulle 11+4. Aloin sitten katsomaan sitä taulukkoa missä on lasketut ajat kotona niin mun laskettu aika olis sen mukaan jo 2.5.06. Palloilen kuitenkin vielä täälä kun itse laskin silloin kuukauden myöhemmäksi ajan. Toisaalta oikeen ajan saa sitten kun on käynyt ultrassa.

Tuntee heittelee niin että välillä tietää olevansa viikolla 12 ja toisaalta

taas luulee olevansa viikolla 9. Että ei sitten tiedä mitä ajatella.

että sellasta tänne, tunteiden myllyä

Lilli81 rv 12+1

Vierailija

Vauvaa on toivottu pitkään ja vihdoin testit näyttää plussaa. Olen jo onnessani ennättänyt tehdä upeampia :) Tuntuu ihan uskomattomalta, tuleeko meille tosiaan vauva ensi kesänä. Pahaa oloa ei vielä ole, rinnat ehkä vähän kipeänä. Raskaudesta tietää vasta tuleva isä ja yksi kaveri joka on myös raskaana.

Onnellinen Matleena 4+4

Vierailija

Huomenta vaan kaikille! Juuri tosiaan uutena tulin mukaan kesäkerttuihin. Pari päivää sitten plussasin ja raskautta epäilin jo viikon ajan ennen sitä kun oli pahoinvointia. Nyt sitten yllättäen tänä aamuna ei pahoinvointia juuri olekaan??? Ollako siis ilonen siitä vain pelätäkö pahinta? Tämä tulokas on mulle kolmas vaan yllättäen ei aiemmista juuri mitään muista! Kahdelle ystävälle vaan on juuri käynyt niin että toinen sai tuulimunan ja toinen keskenmenon:-( Mies kyllä käski lopettaa huolehtimisen, vaan jotenkin ei nyt osaa. Mä en varmaan aiemmin edes ole osannut pelätä mitään. Mitenkäs muiden oireilut?

Hyvää sunnuntaipäivää toivotteleepi,

Suvetar

Vierailija

Tänään onkin oikein kunnon " vapaapäivä" , mies lähti esikoisen (2v) kanssa mökille. Voishan sitä vaikka mitä aktiivista tehdä, mutta jotenkin tuntuu, että sohva hyvin vahvasti kutsuu löhöämään kun tilaisuus on. : )

Aika vähäistä on minullakin tämä oireilu. Rinnat ovat arat (olivat jo ennen plussaamista, mistä raskautta epäilinkin), ja iltapäivällä iskee hirmuinen väsy. Normaalisti olen älyttömän vähäuninen, mutta nyt saatan nukkua päiväunet ja lisäksi mennä illalla nukkumaan ennen kymmentä. : I Joo ja maha turpoaa hillittömästi iltaa kohden. Viime raskaudessa en lihonut yhtään ja tavoitteena olisi sama tällä kertaa, mutta saas nähdä miten käy, kun tuntuu tuo ruoka ainakin toistaiseksi maistuvan paremmin kuin hyvin.

On muuten älyttömän kylmä ulkona, tänne Lounais-Suomeenkin luvattiin vain paria lämpöastetta. Taidankin sitten hyvällä omallatunnolla kaivautua viltin alle sohvalle lukemaan hyvää kirjaa. Terveellinen ulkoilu tuossa säässä ei VOI olla terveellistä... : )

Sherona, 5+2

Vierailija

Meillä mies pisti vanhemmilleen tekstiviestiä heti torstai-iltana, kun tultiin ultrasta. Appivanhemmat ovat ulkomailla, joten halusi yllättää. Eilen pyydettiin miehen sisko perheineen iltaa istumaan ja näytettiin sitten ultrakuvaa, olivatkin yllättyneitä ja iloisia uutisesta! Viikon päästä mennää mun vanhemmille ja ajattelin hakea pienen täytekakun ja kerrotaan sitten. Kiva kertoa vähän juhlistaen : ) Kavereille aioitaan kertoa vähän tilanteen mukaan, kun tavataan. Meillä on vain muutamia ystävä pariskuntia, joiden tiedämme yrittäneen vauvaa jo kauan aikaan, ja jotenki ei halua olla heille ensimmäisenä hehkuttamassa uudesta tulokkaasta.

Mulla on tämä huonovointisuus ollut loppujen lopuksi aika lievää. Eilen aamulla erehdyin juomaan tyhjään mahaa lasin vettä, joka tulikin sitten kaaressa saman tien pois...mutta helpotti heti sen jälkeen ja kun vielä söin kasan ruisleipiä perään. Tänä aamuna ei mitään kummempaa, kahviakin sain vähän juotua. Mitään makeaa en saata paljoa syödä (hyvä näin!).

Täällä pohjoisessa on jo pikkuisen lunta, pitänee lähteä pojan kanssa ihmettelmään. Ja täytyy patistaa mies vaihtamaan talvirenkaat autoon : 0

sokuri 8+0

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat