Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vapauttaa koiran omistajan vastuusta jos jotakin sattuu?

Vierailija

Naapuriin muutti uusi asukas, jolla on tappajakoira, staffi tai jotain. Naapuri laittoi alakerran ilmoitustaululle lapun, että koira saattaa aluksi olla säikky uudessa ympäristössä ja haukkua sen takia.

Minä asun tämän koiraihmisen seinänaapurina ja ulos mennessämme 2v lapseni menee edeltä käytävään tilaamaan hissin. Kenen on vastuu jos naapuri koirineen tulee yhtä aikaa omasta asunnostaan ja koira säikähtää huutavaa lastani ja käy lapsen kimppuun?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

ja me kuljetaan käytävässä kuten ennekin, vaikka rakki vauhkoontuisi ja räksyttäisi koko päivän. Ja jos yhtään uhittelua rakilta ilmenee, tulee poliisit hakemaan hajuläjän piikille.

Vierailija

Opetathan lapsellesi senkin, ettei maantielle saa juosta tai että ei kannata koskea takkaan. Mistä muusta tässä nyt on kyse? Koiranomistajalla on toki vastuu koirastaan mutta yhtä hyvin sinulla on vastuu lapsestasi. On kai lapselle parempi opettaa hänet toimimaan oikein mahdollisesti vaarallisissa tilanteissa kuin vain perätä joltain korvauksia, jos jotain sattuu?! Ei niillä korvauksilla mitään tee, jos henki tai terveys menee!

Vierailija

No ensinnäkin minusta tuo koiranomistaja kuulostaa harvinaisen vastuuntuntoiselta & naapurit huomioonottavalta, kun heti jätti lapun ilmoitustaululle, jossa selittää koiransa mahd. epäilyttävää käytöstä (jonka ilmeisesti olettaa menevän ohi, kun koira tottuu ympäristöönsä, eli normioloissa kys. koira lienee hyvin käyttäytyvä yksilö...). Ja toisekseen - jos vastuulla rahallista korvausta peräät, niin koira lienee vakuutettu vahingon varalle (näin ainakin on kaikkien vastuuntuntoisten koiranomistajien koirat).. Kolmanneksi, omistaja on vastuussa koiran käytöksestä & sinä lapsesi. Jos minä olisin sinä & minua olisi varoitettu, että aluksi koira saatta vieroksua uutta ympäristöä, niin olisin hetken "hissukseen". Menisin yhdessä lapseni kanssa rappuun, juttelisin lapseni kanssa miten koira läheisyydessa tulee käyttäytyä & tutustuisin sekä koiraan että koiranomistajaan yhdessä lapseni kanssa rauhallisesti.

Mutta minä en ole sinä, enkä kutsu naapurini koiraa "perkeleen tappajakoiraksi..." eli veikkaanpa, että sinulla on hiukka erilainen asenne elämään kuin minulla ja sinä et huomioi mitään näistä seikoista kuin minä, vaan ainoastaan sen, että "hullu koira" on muuttanut naapuriisi ja mikään muu kuin piikki ei tilannetta pelasta. *pyörittelee päätään* LIVE AND LET LIVE!

Vierailija

Mä en pysty lopettaan nauramista!! :DDD

Ap:n ällistynyt ilme, kun staffi tekee eteisessä itämaisia taisteluliikkeitä :DDD Nauran täällä kyyneleet silmissä :DDD

27

Vierailija

Lainaus:

ja me kuljetaan käytävässä kuten ennekin, vaikka rakki vauhkoontuisi ja räksyttäisi koko päivän. Ja jos yhtään uhittelua rakilta ilmenee, tulee poliisit hakemaan hajuläjän piikille.

Sitäpaitsi todella huono provo!!

Vierailija

mutta tuo saatanan tappajakoira muutti tuohon viikonloppuna. Jos koira yhtään uhittelee lapselleni tai mulle, valitan isännöitsijälle välittömästi ja niin monta kertaa että rakki lähtee piikille.

Vierailija

Kyllä - voit olla huoleti, koiran omistajalla on kaikki vastuu, jos lapsellesi sattuu jotain. Itse kuitenkin haluan opettaa lapseni käyttäytymään rauhallisesti vieraiden koirien seurassa.

Mutta jos ovisilmästä vilkaiset, että rappu on vapaa, päästä vain lapsesi juoksemaan, luulen kyllä, että koiran omistaja varmistaa kulkutien vapauden, jos itse on huolestunut koirastaan. Vaikuttaa vastuulliselta koiranomistajalta!

Totta kai on olemassa koirarotuja, jotka käyttäytyvät "vaarallisemmin" kuin toiset. Koirat on nimenomaan haluttu jalostaa erilaisiksi! Kipu kuitenkin lisää staffien yms. aggressiota, eli jos omistaja pitäisi sillä piikkipantaa tai sinä suihkuttaisit pippurisuihketta sen päälle, se vain lisäisi koiran aggressiota. Käyttäydy siis lempeästi ja toivo omistajankin niin käyttäytyvän!

Omat pienet lapseni käyttäyvät aika villisti koirien kanssa, koska ovat tottuneet niin omien koiriemme kanssa tekemään (tätä yritämme heiltä karsia), ja hieman pelkäsin, kun he kerran leikkivät erittäin villisti nuoren "tappajakoiran" kanssa! Mutta kaikki meni hyvin, koira ei purrut, vaikka lapseni ajoivat sitä takaa ja varmaan törmäilivätkin siihen, pahin haaveri oli, että toinen lapsi kaatui :-)

Vierailija

Ensinnäkin:

MITÄÄN TAPPAJAKOIRIA EI OLE OLEMASSAKAAN!

Usko pois, jopa niinkin "lutuinen" rotu kuin kultainennoutaja pystyy halutessaan käymään lapsen kimppuun.

Ja opeta se kakaras käyttäytymään koirien läsnäollessa! Kyllä se on vanhemman vika, jos lapsi ei osaa käsitellä koiria vaan häiritsee ja/tai kiusaa niitä.

Ja toiseksi, haist huilu tuon rakki nimityksen kanssa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat