***MAALISkuisten sunnuntaipino***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (9)

Vierailija

Ja taas on sunnuntai ja minun vakiopinoutumispäivä:)

Ensiksi vastauksia galluppeihin:

Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta, joista naimisissa 11v. Vakkarityö liikunta-/kuntoutushommissa. Tällä hetkellä teen lyhennettyä työaikaa (30h/viikko), eli olen osittaisella hoitovapaalla.

Tulevan vauvan nukkumapaikka vielä keskustelun alla. Kuopus on vasta 1,6 v kun vauva syntyy, joten hän tarvitsee jonkin aikaa vielä pinnistä. Toisaalta en viitsisi hankkia toistakaan sänkyä, koska luultavammin kuopus siirtyy tavalliseen lastensänkyyn viimeistään syksyllä. Meinasinkin, että jos selvittäisiin alku ihan matkasängyllä tai lainatavaralla. En ole minäkään tykännyt kehdosta, vaikka perintö sellainen löytyykin varastosta. Keikkuu inhottavasti pienestäkin painosta esim. kun sisarukset käyvät kurkkimassa vauvaa.

Sitten omaa (.): Kaikki ok, masu omasta mielestä kasvaa ihan kiitettävästi, vaikka kaikki muut sanovat, ettei edes huomaa että olisin raskaana (ilmeisesti näytän vain lihoneelta argh). Kävin ihan omaksi ilokseni viikolla kuunteluttamassa sydänääniä kun viime neuvolasta melkein kaksi kuukautta ja seuraava virallinen aika vasta neljän viikon kuluttua. Vähän meinasi hymy hyytyä kun terkkari joutui etsimään sykettä tosi kauan (ainakin 15 min). Puhui jo lähetteestä ultraan äityispolille, onneksi kuitenkin masukki armahti äitiään, käänsi kylkeään ja sitten alkoi tasainen jytke kuulumaan. Syke oli 135, elikkä samaa luokkaa kun veljillään, joten poikaoloni sai taas vahvistusta.

Meinataan kyllä kysyä sukupuolta ultrassa, aina tehty näin ja kolmesta kerrasta yhdellä sukupuoli on kerrottu, saas nähdä kuin tällä kertaa käypi.

Mulla muuten ultra omasta mielestä yllättävän myöhään, vasta viikolla 20+2. Käytiin Np ultrassa ja ultraaja sanoi, että otetaan seuraava aika vähän pidemälle kun kaikki näyttäisi olevan ok. Näkyy kuulemma mm. sydämen rakenteet paremmin, kun kuopuksella on synnynnäinen, lievä sydänvika, jota ei muute ultrassa huomattu viime vuonna.

Muuten olo on " oireeton" , ei kipuja ei kolotuksia eikä pahaaoloa. Tulevalla viikolla tiedossa mukavaa, syysloma, esikoisen 7-v synttärit ja viikonloppuna Tukholman risteily tyttökaverien kanssa (ns. perheelisen A-luokan matka:). Nyt kahville ja huilimaan ennen illan jumppia, hyvää mieltä ja pipit pois kaikilta tasapuolisesti

toivottelee Maisa ja masukki 18+1

Vierailija

[color=crimson]Täällä vietetään pitkää aamua, eli yöpaidassa vielä hyvinkin. Mies nukuskelee tuossa ja parantelee krapulaansa... Yövieraat lähtivät tuossa tunti sitten ja olen istunut koneella siitä asti.

Eilisessä pinossa kyselin siitä kehdosta ja kovin tuntuivat kokemukset olevan huonoja. Ehkäpä siis suoraan pinnasänkyyn ja kehto korkeintaan koristeeksi tai sitten jätetään sinne mummolaan kokonaan. En aio erikseen mitään vastasyntyneen sänkyä hommata.

Onkos täällä ketään tulevaa äitiä, jolla olis napalävistys? Mulla ollut jotain kolmisen vuotta ja keskiviikkona pitäis pois ottaa, kun rakenneultraan mennään. Ehkä vähän harmittaa, mutta olisin ottanut pois kuitenkin jossain vaiheessa, ei varmaankaan kovin mukava sitten jos napa alkaa pullistella.

Ens viikolla onkin sitten neuvola ja ultra peräkkäisinä päivinä, kun tältä viikolta neuvola sinne siirrettiin. Kivaa päästä näkemään masussa asustelija viimein!

Menen vähäksi aikaa miehen viereen vielä köllöttelemään ja sitten vaatetta päälle ja kauppaan :)

~cadavera~ rv18+0

Vierailija

Cadaveralle: mulla on napalävistys. Pidin esikoista odottaessa korua läpi koko raskauden ajan. Ostin kultasepänliikkeestä pidemmän " piikin" ja sillä pärjäs loppuun asti. Synnärillä pois pariksi päiväksi.

Nyt otin pois, kun napa jo pullahti ja kun muut kertoivat, että lävistys pysyy auki vaikka pitäis useemman kuukauden korua pois.

Harmi, ett moni flunssassa! Parantukaa pian!

Kaverini piti äippäpakkausta (laatikkoa) pinnasängyn sisällä ja siinä vauva nukkui aluksi. Mulla oli nukensänky käytössä, joka oli vain hiukan pienempi, kuin pinnasänky.

Ok, mutta huomenna neuvola ja pääsee taas kuuntelee sykettä.

rv19+5

Vierailija

[color=Coral]Mitä, mitä? Olinko oikeasti ensimmäinen pinoutuja tälle päivälle vai oliko silmissä vielä niin paljon unihiekkaa, etten pinoa huomannut?

Olipa ihanaa nukkua rauhassa kymmeneen asti, kun neiti on siellä mummolassa. Tai kävihän mies herättelemässä, kun etsi jääkaapista kananmunia ja ihmetteli mihin ne ovat kadonneet, kun vasta ostettiin. Menin sitten niitä etsimään ja tiskipöydällehän se oli ne jo ajatuksissaan nostanut. Hieman ärsytti, kun jouduin sen takia nousemaan sängystä välillä. Just vasta sain aamupalan syötyä ja pitäs mennä pukeutumaan. Laiskottaa vaan niin kovasti. Tänäänkään ei tartte miettiä ruokia, kun anoppi kutsui syömään kaalilaatikkoa samalla kun haetaan neiti kotiin. Sieltä mennään suoraan 3-v-synttäreille.

(.) ei edelleenkään uutta. " Mosse" jumppailee ahkerasti masussa päivittäin. Tää flunssa vaan JATKUU. Oon menossa taas kerran terveyskeskukseen tänään tossa tunnin päästä. Yöllä jo luulin, että on helpottamassa, mutta ei todellakaan aamulla enää siltä tuntunut.

Oletteko te ei-esikoisen odottajat jo kertoneet lapselle/lapsille tulevasta vauvasta? Meillähän asiasta kerrottiin jo muutamaa päivää plussan jälkeen.

Meinaatteko nukuttaa vauvaa aluksi siinä pakkauksen laatikossa vai suoraan pinnasängyssä? Me luultavastikin nukutetaan suoraan pinnikseen, kuten esikoinenkin. Ja oikein hyvin nukkui esikoinenkin siinä pinniksessä heti alusta asti.

Palaan taas illalla (ja moneen kertaan varmaan aiemminkin =))

Monkey ja mosse rv. 18+4

Vierailija

Esikoinen ollut koko viikonlopun karmeassa räässä ja yskässä :(. Kuumetta ei onneksi ole ollut.

Mulla on tänään vaivannut kauhea päänsärky, yhyy.

Kysymyksiä oli.. Esikoiselle kerrottiin vauvasta joskus vähän ennen np-ultraa. En olisi halunnut selitellä 2,5-vuotiaalle miksi vauvaa ei tullutkaan, alkuraskauden keskenmenot ovat kuitenkin niin yleisiä. Saattaahan aina jotain tapahtua, mutta todennäköisyys on sitä pienempi mitä enemmän viikkoja on ;).

Vauvaa nukutetaan varmaankin vieressä. Esikoinenkin nukkunut lähestulkoon 100-prosenttisesti perhepedissä ;). Nykyisin ihan hyvin nukkuu omassa sängyssään. On meillä se pinniskin tuolla jemmassa, mutta saattaa olla että jää aika vähälle käytölle taaskin. Tai no, hyvä roinavarasto se on ;P.

Nyt ei kykene enempään, koska pää vaivaa edelleen :/.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija

Täällä on vointi jo parempi. Kurkkukipu meni jo ohi mutta nenä vuotaa vielä. Kuumetta ei ole. Onneksi! Onneksi minulla ei ole huomenna työvuoroa. Yliopistolla täytyy käydä mutta muuta pakollista ei ole. Tiistaina varmaan jaksan taas töihin jos tämä olo näin mukavasti kohenee. :)

(.) kaikki ennallaan. Potkuja satelee ja masu kasvaa. :) Suonenvetoja oli taas viime yönä mutta vähemmän kuin edellisyönä. No minä nukuinkin sukat jalassa kuten Monkey neuvoi. :) Kiitos vaan vinkistä! Selkäkin on harvinaisen mukavan oloinen. Toki sitä särkee mutta ei ihan niin paljon kuin " normaalisti" . Tämän päivän ajattelin kuitenkin viettää ihan sisätiloissa niin olisin huomenna paremmassa iskussa. :) Lepoa ja hellää hoitoa jos mieheltä vaikka saisi.. Mies menee iltapäivällä muutamaksi tunniksi töihin hoitamaan joitain juttuja huomista varten.

Minä aion nukuttaa vauvelin suoraan pinnasänkyyn. Saahan sitä pinnistä " pienennettyä" peitoilla ja tyynyillä ettei tunnu niin suurelta pienelle vauvalle. Ja minä aion hommata vielä unipussin niin sekin varmaan auttaa asiaa jonkin verran.

Semmoista tänne. Voisin tästä siirtyä tuonne keittiön puolelle katselemaan mitä sitä syötäisiin tänään. :) Rentoa sunnuntaita jokaiselle!

Lily & Nappo 21+4

Vierailija

Huomenna neuvolaan, kiva päästä taas näkemään ja kuulemaan mitä pienokaiselle kuuluu! Potkut tuntuu jo selvästi... isukki " jutusteli" viikonlopun vaan mahan kanssa. ;) Nyt se joutui kuitenkin taas palaamaan valtion palvelukseen, mutta pääsee pois huhtikuun ensimmäisellä viikolla eli 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen!

Äippä kerto puhelimessa, että Kuopiossa oli satanu lunta ja viime yönä oli ollu aura-autot moottoritiellä...millonkahan etelän pää saa lunta? Toivottavasti pian!

-Bambi ja perhonen 18+3-

Vierailija

Ajattelinpa välillä pinoutua minäkin... :)

Täällä kaikki mallillaan. Selkä vähän parempi, mutta vastaavasti keuhkot alkaa jo lutistua ja suonta on vetänyt mullakin jo parina yönä... Sukkia en voi kuvitellakaan, kun muutenkin kuumottaa niin peijakkaasti. Mutta magnesiumia aloin taas ottaa.

Meillä on toistaiseksi onneksi flunssilta selvitty, mutta ei varmaan koko syksy näin hyvin mene. Odottelen jännittyneenä super-pöpöä saapuvaksi... ;) Kunhan ei menis tolla pimulla taas korviin, putkien olemassaolosta kun ei ole enää ihan tarkkaa varmuutta. Toivon kuitenkin parasta.

Niitti on alkanut kovasti liikuskella ja valitettavasti potkii mieluiten äitin suolistoon... Se häiritsi viime yönä ekaa kertaa unia. No, tähän saa tottua! :) Ihanaa kuitenkin tuntea liikkeet niin selvästi, mulla tällä kertaa istukka edessä ja selkeästi olen huomannut sen vaimentavan vaikutuksen.

Sänky-kysymykseen heitän vielä (3 vuotta naimisissa olleena ja vakiduunisopimuksellisena hoitovapaalaisena btw) oman meiningin, eli me meinataan nukuttaa vauvaa aluksi siinä kehtojalallisessa äippälaatikossa. Tämä siksi, että sitä saa tarvittaessa helposti siirrettyä herättämättä vauvelia. Todettiin päteväksi Unnan vauva-aikana, joten mitä sitä toimivia ratkaisuja muuttamaan. :)

Näillä mennään, nyt lähden kiikuttamaan pimua unille.

Mukavaa päivää kaikille!

:)Katala ja Niitti rv20+3

Vierailija

Pinnasänky on jo hommattu, kun kaveri möi halvalla. Mutta saas vielä nähdä, missä pikkuinen aloittelee uniharjoitukset. (Kun oon aivan pihalla nukkumisasioissa, kuten muussakin lastenhoidossa. En ole koskaan ollut vauvojen/lasten kanssa missään tekemisissä).

Omaa (.)... Alkaa jo jännittää tulevat häät (siis omat). Ne ovat ensi viikon lauantaina ja tuntuu että mitään ei ole vielä tehty. Sormus on sentään ostettu. Ehkä tämän ajoittaisen hermoilun vaistoaa kapellimestarikin kun niin kovin innostuu välillä masussa riehumaan. Miten voikaan raskaus tuntua yhtäaikaa niin luonnolliselta ja toisaalta uudelta, oudolta ja hieman pelottavalta? Olo on fyysisesti (lähes) mitä parhain, mutta henkisesti en taida pian olla enää sovelias asiakaspalvelutyöhön... Puolikaskin poikittainen sana asiakkaalta, niin täältä lataa täyden lauseen takaisin :-/ *nolo*

Mutta kaikenkaikkiaan pimenevät illatkin ovat ihania, tuoksukynttilät pääsevät oikeuksiinsa mustan kaamoksen pehmentäjinä!

t: Hönniäinen ja kapellimestari 21+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat