Ultra vain kerran raskauden aikana?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Muita joiden kunta tarjoaa ainoastaan yhden ultran?

Meillä ainoastaan rakenneultra vko:lla 17-18.

Kokemuksia vähistä ultrauskerroista?

Hieman huolestuttaa ja mietin kovasti menisinkö yksityiselle esim. np ultraan?

Kokemuksia?

-milero

Kommentit (9)

Vierailija

ja valitsin sen niskapussi ultran. kävin tosin yksityisellä sitten siinä rakenneultrassa jonka kela korvasi osittain. maksoi 77 ¿ ja siitä sain takaisin 34 ¿ . jos olisi ollut kalliimpi olisin kai jättänyt menemättä koska np ultrassa kaikki näytti hyvältä.

Pääsen vielä synnytystapa arvioon kunnalle ns. ylimääräisen kerran vko 36 . ( ei kuulu enää uudelleensynnyttäjille ) Mutta syistä.

Onnea odotukseen sinulle. Kyllä sitä varmasti pärjää sen yhden ultrakerran kanssakin !

Minkki 22+5

Vierailija

Meillä siis kunta tarjoaa vain yhden ultran joka tehdään tk:n vanhoilla laitteilla rv 10 jolloin on mahdollista nähdä vain sikiöiden lukumäärä ja paikka sekä vastaako sikiön koko kuukautisista laskettuja raskausviikkoja.

Np- ja rakenneultrassa on kyäytävä yksityisellä, jos niin itse haluaa.

Vierailija

Tietysti malttamattomina mentiin npultraan=)

Nyt tekisi mieli kovasti nähdä miltä vauva näyttää mutta ei taida olla muuta vaihtoehto kuin odotella syntymää.

Ai niin kävin myös aivan alkuraskaudesta ultrassa verenvuodon vuoksi mutta siitä selvisi vain että kaikki on hyvin.

Minusta olisi myös mukavaa mennä synnytystapa-arvioon mutta sitäkään ei ole.Ellei tuo vatsa ole kamalasti kasvanut tai jotain vastaavaa.

Rvko31

Vierailija

kunta tarjoaa vain yhden ultran, np-ultran. Tarpeen vaatiessa sitten voi olla muitakin, esim 1. raskaudessa mulla oli vkolla 28 tarkistus, missä katsottiin istukan paikkaa vielä. Mutta ihan hyvin yhdelläkin pärjää. Varsinkin, kun ei muusta tiedä...

Vierailija

Meillä kunta maksaa yhden ultran.Eli maksoi np-ultran ja nyt haluan mennä myös rakenne ultraan jonka maksan itse omasta pussista...

Eniten häiritsee se ettei minulle sanottu alussa että yhden kunta maksaa,eli olisin voinut valita..

Vierailija

Ei ole ollut itsellä tarvetta mennä yksityiselle ultraan, onhan sitä ennen pärjätty ilman ultraa koko raskaus. Rakenneultrassa selviää tod. näköisesti jos jotain pahasti vialla ja vauvaa voidaan sitten hoitaa sen mukaisesti. En edes ole perehtynyt mitä np-ultrassa ois tutkittu. Onhan se tietysti kivaa päästä kurkkimaan sitä vauvaa siellä mausussa, mutta ei ilmeisesti välttämätöntä. Odotan innolla keskiviikon rakenneultraa :) Hyvin siis olen jaksanut tänne saakka odotella.

~cadavera~ rv18+0

Vierailija

Itse kuulun kuitenkin ns. riskiryhmään, joten päästään np-ultraan ja suoraan lapsivesipunktioonkin halutessamme. Nyt vaan mietitään mitä tehtäisiin.

Punktio jätetään suosiolla väliin, mutta np-ultra on kimurantimpi juttu. Haluaisin niin kovasti nähdä pienen siellä ja todeta että päälisin puolin näyttäisi olevan kaikki ok. Mutta niskapoimua en haluaisi mitattavan. Sen tuloksella kun ei ole merkitystä, koska punktioon emme halua. Mahdollinen turvotus vaan lisäisi stressiä raskausajaksi.

Kehtaisiko sitä pyytää päästä ultraan ilman niskapoimun mittausta? Silloinhan se olisi ihan ymmärrettävää jos tuo ultra tarjottaisiin kaikille. Mutta kun meille se on juuri erityissyystä tarjottu seulonta ja sitten hluaisin jättää itse seulottavan asian väliin... Hankala homma. Onneksi vasta rv 6+1, eli hieman on aikaa miettiä.

Vierailija

Amidaalia:

Lainaus:

Mutta jos olisin joutunut valitsemaan, olisin ehdottomasti valinnut rakenneultran. Omasta mielestäni siitä saa paljon enemmän irti (sikiön terveyteen liittyen) kuin np-tutkimuksesta.

Vaikka vaatiihan se kärsivällisyyttä ;-)

Meillä kunta tarjoaa kaksi ultraa. Molemmista kyllä joutuu itse maksamaan jonkin verran.

Vierailija

Mutta jos olisin joutunut valitsemaan, olisin ehdottomasti valinnut rakenneultran. Omasta mielestäni siitä saa paljon enemmän irti (sikiön terveyteen liittyen) kuin np-tutkimuksesta. Toisaalta vauvan näkeminen ensimmäistä kertaa np-ultrassa oli maaginen kokemus :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat