Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kankaisen joulukalenterin teko-ohjeet...mistä??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tarkoitus olisi tehdä lapsille kestävä joulukalenteri, jossa olisi esim. joku tasku, joka päivälle, jonne voisi pistää vaikka jonkin kivan tavaran. Nyt vaan haluaisin jostain ohjeet kalenterin tekoon, kaavoja tms.

Osaisko kukaan kertoa, että mistä löytyisi...

Voisin ostaa myös valmiin jos tietäisin, että mistä.

Etukäteen kiittäen,

2xx

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

ajattelin tehdä, mutta mitä laittaa kolme vuotiaan kalenteriin. Ei viitsis laittaa karkkia joka päivälle eikä pientä tilpehööriä ideoita.

Vierailija

Mä olen maailman tumpeloin antikäsityöihminen. Silti kävin eilen Tampereen Eurokankaasta ostamassa pohjakankaaksi säkkikangasta, pussikankaiksi joulunpunaista (11 pussia tulee siitä), joulunvihreää pienillä tähtikuvioilla (12 pussia tulee siitä) ja Suomen lipun sinistä (yksi pussi siitä) sekä punaista, vihreää ja valkoista askarteluhuopaa. Valkoinen numero siihen joulukuun kuudennen päivän pussiin, vihreisiin pusseihin punainen ja punaisiin pusseihin vihreä. Jotkut nauhat tai sisalnarut vielä tarvitaan. Mitään kaavoja ei ole, omassa päässä on mittoja laskettu miehen kanssa hiki päässä ja kangaskaupan myyjätär laski ja mittaili ja tuumaili mun kanssa varmaan 45 minuuttia. Ikinä en oo saanu missään niin hyvää palvelua!!! Ja laskua tuli melkein kahdeksan euroa. :) Saumurilla meinataan selvitä, ehkä saumataan punaiset vihreällä langalla ja päinvastoin ja jätetään saumat päälle päin.

Kaverilta kuulin että joskus on ollut jossain semmoinen, missä on iso kankainen joulupukki, jonka takki on auki keskeltä ja sieltä takin liepeiden alta sitten löytyy ne 24 pussia. :)

Vierailija

Ompelet vaan suorakaiteen muotosia " pusseja" jotka voi kätevästi langalla/ vinonauhalla sulkea. VOi kiinnittää vaikka mimmoseen pohjaan. tai esim. johonki nauhaan allekain...

Tais olla vähän huonosti selitetty mutta toivottavasti sait selvää...

Niin ja asian vierestähän tää taas oli' =)

Vierailija

Oon itse ommellut joulukalenterijunan, jossa on veturi ja perässä 24 vaunua järjestyksessä. Jokainen vaunu on vähän erilainen ja pyörinä on nappeja. Vaunut on kiinni toisissaan solmituilla nyöreillä ja joka vaunussa on kaksi lenksua yläreunassa läpivedettyä narua varten, joka kannattelee koko junaa.

Ei tosiaan ole mikään yksinkertainen hökötys ja kaavatkin oli omasta päästä, mutta jos tästä joku haluaa soveltaa...

Näyttää kyllä tosi söpöltä ja saa ripustettua vaikka huoneen poikki.

Vierailija

Tais olla viime tai edellisvuonna joulun alla t.i.l.a ohjelmassa ja ohjeet löytyy edelleenkin decoran sivuilta.

Tosi kiva joulukalenteri, melko isotöiset mut voi käyttää vodesta toiseen.

Valkosta lakanakangasta, taskuihin kangasvärillä silittämällä tonttu ja numero (kuvat voi tulostaa ed sivuilta).

Itte meinasin malttaa vielä vuoden, kun tyttö nyt vajaa 2v. Tänä vuonna availlaa perinteistä luukkukalenteria.

Kiva kun voi jo mietiskellä joulua!

Joulunodotusta kaikille!

Ina

Vierailija

... ilman kaavoja. Piirsin kuusen vihreälle tikkikankaalle, leikkasin irti ja huolittelin reunat vinonauhalla. Kiinnitin kuuseen verhonipsuttimia nauhalla, ja tein 24 pussia kuusenkoriste tyyliin. Tein numerot joko kangastussilla tai ompelukoneella aplikoiden. Kuusi on yksinkertainen tehdä ja " koristeet" voi taiteilla omien kykyjen mukaan.

Vierailija

sinne sukkaan voit laittaa 24. päivän yllärin ja pikkutaskuja voi tehdä vaikkapa riviin ompelemalla 4 x 6 taskua. Itse olen kummilapsille paketoinut muistipelejä, palapelejä, pelikortteja, legojuttuja ym. niin, että jouluaattona homma on valmis.

Vierailija

Taidan heti huomenna käydä kirjastossa katsomassa löytyiskö tuota vanhaa käsityölehteä.

Ajattelinkin jonkinlaista yksinkertaista pussijuttua jos ei muuta keksi. Myös nuo taustakankaaseen tehdyt taskusysteemit varmaan toimisi.

Hyviä ideoita otetaan vielä vastaan!!!

Vierailija

Oon käyttänyt joulujunaani kouluikäisten kanssa ja laittanut taskuihin karkin. Lisäksi oon etsinyt jonkun kivan joulurunon tai -laulun (esim. vanhoista koulukirjoista tms.), ja jakanut sen 24 osaan. Joka päivä seinälle on liittynyt sinitarralla uusi osa opeteltavaan runoon/llauluun -- joka on muuten opittu tosi tehokkaasti! Pienempien kanssa tän vois soveltaa vaikka jouluaiheiseksi saduksi tai kertomukseksi.

Vierailija

sellaisessa sisustusohjelmassa sellainen idis että on esim. valkoiset verhot ja siihen ommellaan taskuja ja piirretään jokaiseen kangasväreillä tonttuja (oli ihan kuviotkin). Jotain näitä viime vuosin sisutusohjelmia, se mikä oli kolmosella. Tosi ihania tontukuvia ja ei tosiaan maksa paljoon plus on jouluverhot samassa. Tontut varmaan voi läpi piirtää jos nekin tekee valkeelle kankaalle

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat