Jätänkö lapset vai otanko mukaan?

Vierailija

Pitäisi opiskella opinnot loppuun, yksi lukukausi (n. 4kk ajallisesti) yliopistossa, jonka aikana pitäisi puurtaa gradukin valmiiksi - valtavasti työtä siis. Yliopisto sijaitsee noin 6 tunnin matkan päässä " kotoa" . 3 lasta, 1-4v. Miehellä säännölliset toimistotyötunnit.

Otanko lapset mukaan kun yliopistokaupunkiin muutan, vai jätänkö isälleen?

Jos otan mukaan, miten voin opiskella? Lapset laittaisin päivähoitoon, mutta tekemistä TODELLA paljon, eli viikonloput ja illat myös - jos ei muuta niin gradun puurtamista. Ja jos luennot ovat iltaisin, kuka lapsia hoitaa? En usko, että opiskelustressin lisäksi edes jaksaisin lapsia hyvin. Ja jos lapset ovat mukana, saanko kaiken tehtyä? Jos en saa, on tuo 4kk + kaikki aikaisemmat opinnot " hukkaan heitettyä" aikaa. Tutkintoani en saa sitten koskaan valmiiksi.

Jos en ota mukaan, kestänkö ikävää? Mietityttää myös mies lastenhoitajana: olen tehnyt " kaiken" tähän saakka. Toisaalta, ehkä nyt olisi hänen vuoronsa oppia, mitä lasten kanssa oleminen on ja lasten tutustua paremmin isään?

Kumpi lapset sitten ottaakaan, vierailisi toisen luona ainakin joka kk pitkiä viikonloppuja, lomia yms.

Auttakaa, mitä tekisit jos olisit minä?

Kati

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kiitos viestistäsi.

ja isä vie päivisin lapset hoitoon..

eikö isä ole itse edes ehdottanut moista?? sinäkö teet aina kaikki päätökset jotka koskee lapsia?

annahan isällekkin enemmän valtaa ja aikaa lapsiin..

Mies ei ole kovin intona ottamassa lapsia. On niin rankkaa, sanoo.

mutta mikä ihme on se kiire, miksi PITÄÄ tehdä gradut ym tuossa ajassa???

Opinto-oikeus loppuu pian. Olen lojunut kirjoilla niin pitkään. Gradua olen yrittänyt tehdä kotona lastenhoidon ohessa, mutta se on osoittautunut hankalaksi / mahdottomaksi. Jotain on tosin jo kasassa, eli ihan nollasta en ole aloittamassa. Mutta täällä ei ole lähellä kirjastoa josta saisin alan artikkeleita, eli siksi olisi parempi rutistaa tuo gradu tuohon samaan syssyyn, kun yliopistolla kerran on ja materiaalit on helposti saatavilla.

Vierailija

ilman muuta. Siinä on samalla hyvä 4 kk kurssi isälle kodin- ja lastenhoitoon. Jos otat lapset mukaan leviää homma ihan takuulla käsiin. Et pysty millään suoriutumaan urakastasi olemalla samaan aikaan yksinhuoltaja. Tsemppaat 4 kk ihan täysillä ja teet pitkiä päiviä ja vierailet kotona mahdollisimman usein. Ymmärrän kyllä, että miehesi ei ole lähdöstäsi yksin kovin innostunut, mutta minusta nyt on sinun vuorosi tehdä jotain omaa, jos tähän mennessä olet etupäässä ollut kotivastaava. Lapset kasvaa ja jonain päivänä sua harmittaa ihan vietävästi, jos et ole suorittanut opintojasi loppuun. Kotityö ja lastenhoito on arvokasta hommaa aikansa, mutta kyllä jokainen fiksu ihminen tarvitsee elämäänsä muutakin, koska lapset kasvavat eikä esim. 10-vuotiaan äidin tarvitse olla kotiäiti.

Vierailija

Haluaisinpa nähdä samat ninamikkoset moralisoimassa isoon ääneen jos ap:n mies haluaisi lähteä 4kk opiskelemaan.

Ainoa joka tästä järjestelystä kärsii, olet todennäköisesti sinä, ap, itse, koska ikävöit perhettäsi. Kyllä mies&lapset hyvin selviävät ja kuten sanoit, mies saa kerrankin ottaa vastuun ja kokea miten mukavaa on olla lasten kanssa ja täydessä vastuussa.

Lykkyä opiskeluun!

Vierailija

Eli lähes valmiit opinnot hukkaan? Jos haluaisin tutkinnon joskus, olisi se aloitettava alusta, eli 5 vuotta opintoja sen sijaan että tekisin nyt 4kk. Oletko varma, että et lähtisi?

Vierailija

ja isä vie päivisin lapset hoitoon..

eikö isä ole itse edes ehdottanut moista?? sinäkö teet aina kaikki päätökset jotka koskee lapsia?

annahan isällekkin enemmän valtaa ja aikaa lapsiin..

mutta mikä ihme on se kiire, miksi PITÄÄ tehdä gradut ym tuossa ajassa??? elämässä ei ole muutakuin aikaa, vaikka lapsia onkin. Tee ensin vain ne opinnot loppuun (4kk) ja työstä gradua samalla jos VOIT, käy lapsia välillä katsomassa sen sijaan.. ja tee gradu loppuun vasta sitten (esim kotona ollessasi, lapset päivähoidossa) eli tee töitä kotona ja kyllä se niinki valmistuu.. iltaisin saat hengähtää lapsien ja miehesi kanssa..?

yksi ehdotus

Vierailija

Opinnot on tärkeä osa elämää, ja kannattaa suorittaa ne kunnialla loppuun. Hienoa, että viitsit panostaa vielä opiskeluihin, vaikka sinulla on lapsia :). Nyt kun pinnistät ne neljä kuukautta, niin sinulla on hyvä ammatti :).

Vierailija

Ehkäpä sitten jatkossakin mies osallistuu nykyistä enemmän omien lastensa ja kotinsa hoitoon!

Jos sinua oikeasti epäilyttää miehen pärjääminen noin pienten lasten kanssa, kysy yliopistolta mahdollisuutta saada vieläkin lisäaikaa opintojen loppuunsuorittamiseen. Yliopistothan saavat rahaa nimenomaan tutkinnoista, joten luulisi joustoa sieltäkin päästä löytyvän :-) Ehkäpä lapsista irtautuminen olisi sinulle hieman helpompaa esim. vuoden päästä?

Vierailija

Itse haaveilen tällä hetkellä työstä, joka olisi toisessa maassa. Käytännössä tapaisin silti perhettäni joka viikonloppu, mutta olisi poissa kaikki arkipäivät. Päätin, että otan työn jos saan sen, sillä lapset pärjäävät kyllä isänsä kanssa.

Vierailija

lähtisin ilman muuta yksin! Ethän sinä muuten mitään opintoja saa tehtyä. Lapsista on aina joku kipeänä, joten sinä sitten pois " töistä" . Ei mitään järkeä. Tehokasta peliaikaa 4 kk, tekee hyvää kaikille osapuolille. Hommaa miehelle tukiverkosto kuntoon, lastenhoitajia (maksullisia tai sukulaisia / tuttavia).

Lycka till!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat