Lumisateista sunnuntaita HUHTIHURMURIT!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viettelen täällä rauhallista sunnuntaipäivää kotosalla, tyttöjen kanssa ihmetellään pihamaata, kun oli yön aikana saanut valkean peitteeen ja nytkin sataa suuria hiutaleita. Tuo 2vuotias muistikin että mitä tää on ja sanoi heti et " äiti kato ulkona sattaa lunta" mut pienempi ei taida paljoo viime talvesta muistaa ja käykin vähä väliä kurkkimassa ikkunasta pihalle ihmeissään.

Minä taidan kulkea hieman " vastakarvaan" muihin huhtiksiin nähden, täällä kun ei palstaile kovinkaan moni näin viikonloppuisin ja viikkollakin muut ovat niin aikaisessa liikenteessä... Mut ei kait se haittaa :) Mullakin alkaa pikku hiljaa toi masu kasvaan ja mieskin jo löytää kohdun sitä tunnustellessaan... Muuten kyllä menee viellä kaikki entiset vaatteet, eikä vielä kukaan ole päältä päin arvannut vauvelin olevan tulossa. No mullahan ei mikään järettömän iso maha ole ollut edellisistäkään, joten toivonkin että tällä kertaa mennään samaa rataa eikä masu estä touhuilua loppuvaiheessakaan. Pitäis vissiin käydä tohon esittelyynkin laittamassa tietonsa, en ole vielä jaksanut kun silloin joskus oli jo se yks esittelypino ja siihen laitoin tiedot, aikas samoihin kysymyksiin silloinkin.

Nyt mun pitää mennä laitta ainakin toi nuorempi neiti päikkäreille, toivon kyllä että myös vanhempi nukahtaisi niin pääsisin itsekkin lepäämään. Mutta eikun hyviä vointeja!

trv. daisy82 rv 13+4

Kommentit (6)

Vierailija

Pedissä on enimmäkseen oltu pe ip:sta saakka. Huomisen ajattelin vielä lepäillä, vaikka sairaslomaa sainkin keskiviikkoon asti. Mulla on yleensä huippuhyvä vastustuskyky ja kun töissä kaatuu porukkaa huone kerrallaan, muhun ei iske mikään. Samoin mies köhii ja sairastaanpaljon useammin kuin minä. Tämä raskaus on näköjään tuhonnut mun vastustuskyvyn kunnolla, ensin oli se 9 viikon yskä joka jatkui nuhalla ja nuhasta ei edes päästy kun tämä tauti iski sellaisella voimalla, että oksat pois.

Yksi pieni hoitovinkki: jos Panadol Hot tökkii (aika hurjan makuista), kokeilkaa Ratiopharman Paracetamol + C poretabletteja. Maistuu hyvältä ja voi liuottaa myös kuumaan veteen! Itse liuotan kuumaan veteen ja lorautan hieman viinimarjamehua lopuksi joukkoon. Auttaa ainakin hetkeksi.

Meillä juniori saa nukkua isänsä vanhassa rottinkikopassa jossa korkeat jalat ja pyörät alla. Se on tosi nätti ja aika liikkis - mieheni on esikoinen ja hänen isänsä oli merimies. Isä oli sitten Tukholmassa mennyt ostamaan esikoiselleen NK:lta hienon rottinkikopan jossa oli katos ja kaikkea ;-)) Nykyään ei poikaa ehkä enää lykättäisi niin hempeään viritykseen, mutta olen ottanut katoksen pois ja vuorannut kopan puna-valkoruudullisella kankaalla ja siitä on tullut ihan reipas :-) Tosin on tunnustettava, että esikoinen taisi alusta saakka nukkua perhepedissä eikä koskaan kopassa... Kakkosen kanssa on tiukempi linja...kai.

Nyt vielä sohvalle ennenkuin tyttö tukee mummolasta ja lepäilyt on lepäilty.

Pipsukka 17+0

Vierailija

Plääh, pääsis vaan äkkiä tästä pimeydestä valkoisille hangille. Äkkiä piti kipittää vielä haravoimaan, kun huomasin että alkoi sataa sitä räntää.

Huomena olis aamulla neuvola. Vieläköhän sydän sykkii " pojasti" ? Viimeksi syke oli 139. Flussa tuntuu painavan isoa osaa teitä muitakin. Hitto kun ei voi syödä mitään kunnon lääkkeitä, panadol ei tosituskassa auta mitään. Onneksi tuli keitettyä syksyllä hiihtomehua josko siitä olis nyt avuksi.

Huomisiin siis!

Vierailija

Voi kun kuulostaa kivalta tuo lumisade, täällä on kylmä ja pimeää ja märkää...

Eli kaks viime päivää on satanut vettä. Eilen oli haravointi talkoot taloyhtiössä ja sateessa piti yrittää niitä lehtiä metsästää.

Huomista neuvolaa jännittäen, odotan kuulevani sydänääniä, niitä ei oo viel kuultu, vaikka ultrassa on nähty vaaveli jo kolme kertaa.

t:Kahu1 ja 15+3 Mönkkönen masussa

Vierailija

Hei vaan,

niinpä vaan tosiaan täällä Keski-Suomessakin herättiin valkoisissa tunnelmissa; ei sitä lunta nyt vielä kovin paljon tietenkään ole, mutta sen verran kuitenkin, että päätettiin vaihtaa tänään autoon talvirenkaat alle.

Tänään kolmetoista viikkoa täynnä: niin nämä viikot hurahtelevat! Olen tässä parhaillaan ruuanlaittopuuhissa, vahdin perunoita ja odottelen kalan kypsymistä uunissa. Minäkin taidan olla enemmän viikonloppueläjiä mitä netin käyttöön tulee; töissä en juuri ehdi kuin postin tarkistamaan eikä kotiinkaan tultua aina jaksa kuin häthätää lukea toisten huhtikuisten jutut (eikä ihan aina sitäkään, vaikka olenkin kovaa vauhtia nalkkiutumassa tähän pinoon). Näin viikonloppuina on sitten enemmän aikaa kaikenlaisille omille harrastuksille tämä mukaan lukien...

Varasimme ajan yksityiselle rakenneultraan, koska meidän kunta ei sitä palvelua tarjoa. Melko kallista lystiähän tuo on (noin sata euroa kun Kelan osuus on jo laskettu pois), mutta ajattelimme, että eiköhän se ole sen arvoista. Saammepahan siitä sitten pienestä joulukuvat:-)

Eipä sitten muuta kuin rentouttavaa sunnuntain jatkoa teille kaikille

toivottelee

Kisulainen

Vierailija

Etelä-Pohjanmaan suunnalla ei kyllä ole vielä mitään havaintoa lumesta, voi kun olisikin!! Satanut vaan on vettä pe-la, tänään onneks ei, ei ainakaan vielä. Ärsyttävän pimeetä on iltaisin, eli kuten huomaatte, en ole mikään yli-innokas syksyimmeinen...

Mä oon kans huomannu, että täällä on aina viikonloppuisin tosi hiljaista!! Johtuneeko siitä, että monet käy enemmmän palstailemassa töistä päin ja viikonloppuisin vietetään sit aikaa perheen kera?? Eipä sitä itekään tuu paljon netissä roikuttua silloin kun miehen poika on täällä eli joka toinen viikonloppu mutta näin toisina viikonloppuina kyllä sitten. Monta kertaa onkin ollut miehen kanssa leikkimielisesti puhetta, että on se hyvä kun nuori herra tulee välillä ulkoiluttamaan meitäkin ;-)

17 viikkoa tänään täynnä mutta jostain syystä todella ei-raskaana oleva olo!! Odotan keskiviikon neuvolalääkäriä kuin kuuta nousevaa... varsinkin kun tosiaan tuossa perjantaina vähän tuli jotain tuhrua paperiin. Olen yrittänyt pysyä rauhallisin mielin, kun kerta loppui pariin kertaan mutta kyllä se tuolla takaraivossa jäytää... Muut raskausoireet sentään antaa vähän uskoa, eli rintojen aristelu, ruokahalu, mielialavaihtelut jne

Pirteätä sunnuntaita kaikille!

Finnmar ja Tähti 17+0

Vierailija

Finnmarko on etelä-pohjanmaalta? Minäkin lukeudun vähän sinnepäin, ja meillä oli kyllä luminen ensinäkymä aamulla. Lapset teki jo lumiukkoa aamulla.

Vointi toistaitoinen, painaa vieläkin tauti, johon sain pe vaan nenäsumutetta. Lääkäri ei uskaltanut antaa toista antibioottikuuria sikiön vuoksi poskiontelotulehdukseen. Sen nyt sit tietää kuin tollanen sumute jeesaa tätä pääkivun kanssa vellovaa räkäpäätä. Onkohan pakko antaa punkteerata...

Laitoinkin pe pinoon neuvolakäynnistä sykkeen, 140-150. Oon ajatellut sitä ja näin untakin tytöstä, vaikka muuten olen poikaa odottanut. Ehkä salaa toivoisin tyttöä, olisi sisko meidän kakkoselle ihana. Tai jotenkin itse kaksosena (sisko toinen puolikas) ajattelen näin, et olisi mahtavaa jos siskokset saisivat kasvaa ihan kuin itsekin oon saanut. Tytöt kuitenkin sellasia henkevämpiä ja kaipaavat samaa sukupuolta tueksi ja turvaksi. Pojat pärjää aina, kun vaimot pitävät kuitenkin tossun alla.... heko heko.

Tarvis alkaa huomenna soitteleen rakenneultraan aikaa. Siihenkään ei enään oo kun muutama hassu viikko. Kivaa, paitsi et joutuu raahautuun 100 km päähän, kun omassa neuvolassa ei tällä hetkellä ole ketään, kuka varmasti osais käyttää koko konetta.

Sitten loppuajasta muuten varmasti pörräilee enemmän kansaa täällä viikonloppupinossa, nyt vielä elämään ei niin paljoa muutoksia ole tullut. Sitten supistelee ja sattuu ja kolottaa ja ties mitä josta pitää taas kysellä toisilta, vaikka olis kokenut nää jutut kymmenen kertaa ennenkin.

Lumista sunnuntainjatkoa Lumo 16+6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat