Kätilön vastauspalsta.

Vierailija

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Riippuen kellastumisen määritelmästä. Neuvoloiden tosin pitäisi puuttua asiaan tarkemmin sillä jos vauva on vielä pariviikkoisena keltainen, ei saisi missään tapauksessa enää puhua vastasyntyneen keltaisuudesta tai äidinmaitokeltaisuudesta, vaan järjestää kontrolli synnytyssairaalaan

Vierailija

Jatka samaa hoitoa. Puhtaalla vedellä kostutetulla vanulapulla vedät kerran silmän ulkonurkasta sisänurkkaan päin,toinen silmä toisella lapulla. Jos jatkuu vielä päiviä tai pahenee,saat varmaan neuvolan kautta sitten silmätipat. klö

Vierailija

Kolmisenkin viikkoa aikaisemmin syntyneillä ja ABO-immunisaatiolapsilla keltaisuus voi olla hoidettavaa jo alle 2vrk iässä ja jatkua pitkään. Pelkkä ihon kellastuminen ei riitä seurannaksi vaaan lapsen velttous,ruolahalu,unisuus. Paljon tulee kotoa takaisinvalohoitoon,kun kotiudutaan 2vrk ikäisen kanssa. Ei se ihan leikin asia ole t ihan oikea klö

Vierailija

jaksaa harmittaa,että joku täysin ammattitaidoton myöntää vetäneensä kätilön palstaa täällä. Itse haluan niin vilpittömästi auttaa ja sitten joku pilaa kaiken.

Jokainen uskokoon itse kuka on oikealla asialla,kuka ei,mutta harmittaa! klö

Vierailija

Sepäs tässä kiinnostaiskin että miten sinne ultraan pääsisi. Olen tästä soitellut jo neuvolaan ja päivystykseenkin; molemmista sanovat vaan että pysy kotona, ei sille mitään tehdä jos ei tule hillittömiä kipuja...

Vierailija

Lienee paikkakuntakohtainen kysymys,sillä itse olen tottunut ,että puututaan hyvinkin herkästi. Lyhyillä hoitoajoilla kellastuminen tulee usein vasta kotona,sitten jää paljon äidin oman seurannan ja neuvolan varaan. klö

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat