Tammittaret sunnuntaihin...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitanpa pinon..Yleensä ei hirveen vilkasta näin vkonloppuisin ole tällä palstalla,mut yritänpä jotain jutun tynkää..Omaan napaan ei mitään eilisen lisäksi.Paitsi tieten yksi lähempänä synnytystä ;)

Kysyisin teiltä että monestikko joudutte käymään yöllä vessa? ja toinen kyssäri kuuluu et ootteko väsyneitä? Musta tuntuu et voisin nukkua kokoajan..eikä johdu huonosta hb:sta ollut koko raskauden ajan tos 135-140 pinnassa..En tiä mistä sit johtuu varmaan tästä kun oon ollut saikulla niin pitkään ja päivisin ei oo mitään isompia tekemisiä kun tyttö on koulussa.Vaan toisaalta olen kyllä ollutkin lepo" pakossa" .Vaan tänään aattelin mennä uimaan..

Olis kiva jos vastailisitte kysymyksiin,utelias kun oon ;)

Lettis73 29+2

Kommentit (9)

Vierailija

Täälläkään ei mitään kummempaa. Vauveli viettää selvästi nyt rauhallisempia päiviä muutaman kunnon jumppapäivän jälkeen. Liikkeitä kyllä tuntuu, mutta harvemmin ja vähän vaisumpina.

Mä oon ollut nyt tosi tyytyväinen kun öisin ei ole tarvinnut rampata vessassa. Muutamia viikkoja sitten kävin kerran yössä vessassa, mutta nyt tosiaan pärjään aamuun asti:) Ilmeisesti vauveli ei ole kovin alhaalla kun ei paina rakkoon. Väsynyt olen ja mullakaan se ei ilmeisesti johdu nyt hempasta, koska sen olen saanut hyvin nousemaan raudalla. Putosi kyllä jo 104, mutta viimeksi oli 120 paikkeilla.

Talvikki 27+6

Vierailija

teen sen nyt. Vessailusta sen verran, et kerran yössä käyn ja loppuraskaudesta tiedän ravaavani useamminkin. Ainakin jos menee samoin kun viime kerralla.

Onko teille muille tehty vauvan kokoarviota? Järkytyin pahemman kerran kun kävin ultrassa tiistaina ja poikamme oli jo 1300g jos ei isompi. Ajattelin vain, että miten isoksi mahtaa poju kasvaa ennen tammikuuta. Rupes hirvittämään kun tyttöä jouduin pusertaa tunnin verran ulos ja sittenkin piti väkisin vetää loppuvartalo.

Mulle on vaivoja ilmaantunut sen tiistaisen ultran jälkeen. Liitoskivut on ihan älyttömät jos istun pitkään paikoillani ja lähden sen jälkeen liikkeelle. Selkä jumittaa niin yöllä kuin päivälläkin. Heräsin yhtenä yönä siihen, etten pääse liikkumaan mihinkään kun selkä on niin kipeä ja häppäriliitosta juilii älyttömästi. Ja kaiken lisäksi silloin oli se vessahätä.

No valitusvirren jälkeen pakko keksiä jotain hyvääkin, ettei päivä tunnu ihan huonolta. Poika liikkuu tosi paljon ja tuleva isosiskokin alkaa enempi ja enempi olla kiinnostunut vatsanahkan alla kasvavasta potkuilijasta.

Hyvää työviikkoa töissä käyville ja muuten hyvää viikkoa muille.

T: Ronnika 27+6

Vierailija

Tulinpa taas vilkaisemaan mitä tänne palstalle kuuluu, kun viikolla voi olla niin kiirusta, että täytyy ottaa näin viikonloppuna kaikki irti!

Mun ei yleensä tarvi käydä yöllä vessassa ollenkaan. (Vain muutamana yönä olen käynyt kerran joskus aamuyöstä.) Mä oon siitä niin tyytyväinen, että saan tällä hetkellä nukutuksi hyvin! Kolotukset tai supistukset, liitoskivut tms. eivät ole toistaiseksi minun vaivoinani olleet. Joskus yöllä olen unen läpi tiedostanut pienokaisen liikkeet, mutta ne eivät ole nukkumista haitannu... pian voi olla toisin ;).

Minullakin tuntuu tuo väsymyksen tunne vaihtelevan. Joskus ei jaksa töitten jälkeen mitään, toisinaan olo on taas niin energinen että!! Mä toivon vaan, että vatsa kestaäis aloittaa taas raudat, ettei hb pääsis ihan pohjalukemiin -sittenhän sitä varmasti väsyttäisi. Tänään kokeilin nestemäistä rautaa 3 päivän tauon jälkeen, katotaan kuinka käy...

Hyviä vointeja ja jaksamisia tulevaan viikkoon toivottelee

Eeviliina 26+3

Vierailija

Mä oon myös aika väsynyt. Parina edellisenä yönä oon vessassakäynnin jälkeen ollut pitkään hereillä, ennen kuin olen nukahtanut uudelleen. Mä käyn vessassa pari kertaa yössä - oon käynyt melkein koko raskauden ajan. Vauva painaa alhaalla ja olenkin käyttänyt tukivyötä parisen viikkoa. Toi tukivyö on mun kohdallani loistava keksintö, koska muuten en jaksais enää iltaisin seisoskella ollenkaan.

Ihanaa, kun sataa lunta!

Myypuh. 29+5

Vierailija

menipäs viikonloppu taas nopeasti.

Perjantaina oltiin siis katsomassa Nightwishiä Helsingissä, oli ihanaa.

Sairaslomalla tosiaan olen supistuksien takia vielä ainakin seuraavat 2,5 viikkoa.

Vessassa joudun käymään monta kertaa yössä ja se on kyllä melko ärsyttävää.

Muutenkin aina kun kääntää kylkeä, Öttiäinen potkaisee maksan tai munuaisen solmuun ;).

Vilkas kaveri siis.

Olo alkaa toisinaan olla melko tukalakin jo, saas nähdä millainen olo on sitten loppuraskaudesta.

Olipas taas näköjään " positiivinen" viesti..

Laukkis ja Öttiäinen 26+2

Vierailija

Onpa ollut tosi syksyinen viikonloppu. Ensimmäinen laatuaan täällä Etelä-Suomessa. Sateista ja hirmuisen koleaa... hrrr!

Minä joudun käymään yöllä pari kolme kertaa vessassa. Normaalistikin, ei raskaana ollessa, käyn vähintään kerran yössä pissillä. Mulla on nykyään kyljet niin hellänä yöllä herätessä, että jo senkin takia käyn vessassa, että tulee samalla vähän verryttelyä jäsenille. Tuntuu ettei sängyssä löydy hyvää asentoa millään. Aputyynyjä on käytössä vasta yksi, osittain masun ja osittain jalan alla. En ole vielä lisännyt tyynyjen määrää, kun edellisestä kerrasta tiedän et loppuraskaudessa niitä on jo melkoinen keko sängyssä. Siis jos aion ylipäänsä nukkua ollenkaan...

Väsymyksestä myös kyseltiin. Kyllä, väsyttää! Vähän päivästä ja edellisen yön unenlaadusta/määrästä riippuen. Mun pelastukseni on pojan päiväuniaika, jolloin itekin otan päikkärit. Muuten en kyllä jaksaisi iltoja itekseen pojan kanssa.

Meillä on rakennuksella syksyn kiireisimmät viikot menossa. Pari viikkoa on jo ollut ja vielä yksi viikko pitäis jaksaa. Mies on kaikki illat raksalla ja tulee kotiin yhdeksän jälkeen, kun poika jo nukkuu. Säälittää tuo pikkumies, kun välillä menee monta päivää ettei näe isiä lainkaan :(

Perjantaina esikko oli anoppilassa yöhoidossa ja me oltiin miehen kanssa " treffeillä" eli syömässä. Todellakin tuntui siltä, kuin olis ollut oikeille treffeille menossa, kun ei oltu pariin viikkoon nähty kuin sen verran, että toivotettiin hyvää yötä.

Hyvää ruokaa, hellää & herkkää ja romanttista. Piristi kummasti :)

Masussa kaikki hyvin. Kovin rauhalliselta vauva vaikuttaa, mutta kyllä tuo säännöllisesti liikkuu, joten eiköhän kaikki ole hyvin. Esikko onkin sitä laatua vilkas sälli, että olisin tosi onnellinen rauhallisesta ja hitaammanlaisesta menijästä.

Terkuin Toukoaarre ja armas 28+1

Vierailija

Mukavaa sunnuntaita täältäkin. Öisin heräilen liruttelemaan ehkä kerran,tämä ei suuremmin minua vaivaa. Viimeaikoina on vaivaksi jälleen ilmaantunut nivelien särkyä. Herään yöllä siihen, kun polviani särkee; raivostuttavaa. Särky ei helpotu muulla kuin Para-Tabsilla, eikä tuollainkaan kokonaan lopu, mutta sen verran että pääsen nukahtamaan uudelleen.Ihmettelen mistä moinen särky johtuu???; myös kyynärpäitä särkee, mutta vähemmän.

Väsymys vaihtelee päivittäin. Toisinaan saatan puuhailla vaikka mitä, toisinaan nukkuisin vaikka koko päivän. Kovemmat supparit ovat myös viimeaikoina kiusanneet enenemissä määrin. Toisinaan kävely on aikas hankalaa. Mietinkin olisiko uiminen parempi vaihtoehto liikkumiselle, sitä olen harrastanutkin, mutta en nyt viikkoon??.

Oho, tulipas valitusta, ei ollunna tarkoitus,anteeksi vaan.

28+4

Vierailija

Kylmää on, taitaa ny se talvi sitte tulla pikkuhiljaa..

Yöpissimisistä oli kysymystä...

Yleensä yks kerta riittää ja joskus ei tarvi käydä ollenkaa, mutta viime yönä taas kolmeen otteeseen, mutta siinä oli varmaan puolet v....tusta ja osa jotain muuta, ku meni uni hukkaan jossain vaihees. Hirveesti on ollu paaha mieli jostain viime aikoina, eikä oikeen mikää kiinnosta, kaikista vähiten huominen töihinmeno, mutta jostainhan se on tilille katetta saatava!

Ja kiitos kysymästä, kyllä väsyttää, mut mulla se hb on aika matala, toinen asia joka vois piristää, niin pihalla vois vähä enemmän oleilla. Ei vain saa mentyä.

Vauvalla on varmaan ilosemmat oltavat, ku tuntuu taas hyppivän niin kovin. Eilen se mullisti pyllyään mun kylkee vasten, että ihan nauratti ja muutenki ollu tosi aktiivinen, saispa itelleenki jostain niin paljo virtaa!

mutta eikö tämä tästä, meille tuli nyt vieraita, hyvää sunnuntain jatkoo kaikille!

t. Hemppa 26+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat