Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tällä palstalla varmaan ole yhtään uraihmistä!

Vierailija

Minua ihmetyttää, että täällä kutsutaan työssä käyviä uraihmisiksi. Ei kai se, että käy työssä, tee ihmistä uraihmiseksi?

Uraihminen on mielestäni sellainen, joka tekee " uraa" : tähtäimessä ensin edetä myyntijohtajaksi, sitten toimitusjohtajaksi ja lopulta hallitukseen.

Sellainen ei ole uraihminen, joka käy töissä, toivoo mielenkiintoista työtä ja hyvää palkkaa, mutta ei kuitenkaan tavoittele esimiehensä pallia, eikä aio UHRATA muuta elämää uransa eteen.

t. työssäkäyvä äiti, olen esimiesasemassa, mutta en ole valmis ylityötunteihin. En siis ole uraäiti.

Kommentit (8)

Vierailija

ja tarkoitus edetä sen jälkeen maakunnan tasolle ja sitten ministeriöön. Kuitenkin tällä hetkellä en ole valmis koko ajan ylitöihin, koska lapsi on niin pieni. minulla on aikaa vielä 20 vuotta edetä päämäärääni.

Vierailija

Vauvakuume on kova, mutta lapsi ei kertakaikkiaan sopisi kuvioihini nyt. Onneksi minulla en ole vielä kovin vanha, joten kaipa ne lapsetkin ehtii tekemään..

Vierailija

Kuvittelisin että pienten lasten äitiyden ja uran luomisen ja parisuhteen kanssa on jo niin paljon tekemistä että tämmöset ajankulut karsiutuu automaattisesti ensimäisenä.

Vierailija

Sawan kassalla tai sairaanhoitajana ja heidän mielestään varmaan kaikki paremmissa homissa olevat ovat uraäitejä. Mielestäni sana uraäiti kuvastaa kotona olevien kotiäitien kateellisuutta ja tietämättömyyttä. He eivät voi tai halua ymmärtää että jollakin on ihan oikeasti hyväpalkkainen duuni joka ei vaadi kuin 8 tunnin työpäivän.

t. talouspällikkö 4500 euroa brutto

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minua ihmetyttää, että täällä kutsutaan työssä käyviä uraihmisiksi. Ei kai se, että käy työssä, tee ihmistä uraihmiseksi?

Uraihminen on mielestäni sellainen, joka tekee " uraa" : tähtäimessä ensin edetä myyntijohtajaksi, sitten toimitusjohtajaksi ja lopulta hallitukseen.

Sellainen ei ole uraihminen, joka käy töissä, toivoo mielenkiintoista työtä ja hyvää palkkaa, mutta ei kuitenkaan tavoittele esimiehensä pallia, eikä aio UHRATA muuta elämää uransa eteen.

t. työssäkäyvä äiti, olen esimiesasemassa, mutta en ole valmis ylityötunteihin. En siis ole uraäiti.

Olen kuitenkin ap:n kanssa jossakin määrin eri mieltä uraihmisen määrittelystä. On ihan totta, että normaali työssä käyvä ei ole uraihminen. Mutta mielestäni on kuitenkin mustavalkoista ajatella, että uraan satsaaminen välttämättä aiheuttaisi UHRAUKSIA jonkin muun elämän alalla. Se, että tekee paljon ja kunnianhimoisesti töitä ja haluaa edetä urallaan ei automaattisesti merkitse valtavaa määrää ylityötunteja. Onneksi on nimittäin työnantajia, jotka mittaavat menestystä jollakin muulla mittarilla kuin työtuntien määrällä. Uskon edelleen, että uran ja perheen yhteensovittaminen onnistuu. Onneksi nykyään voi esimerkiksi ostaa kotipalveluita, jolloin uraihminen onnistuu olemaan kotona vain lastensa kanssa eikä raataa kotitöiden parissa. Ja uraäideille on tietysti ensiarvoisen tärkeää, että on olemassa puoliso, joka on valmis jakamaan perhe-elämän tasa-arvoisesti.

Vierailija

ja huokailee usein et kunpa meidänkin äiti ois joskus kotona. Kaikki työ joka menee yli 8 tunnin pitäis lailla kieltää ainakin niiltä joilla on alaikäisiä lapsia. Yleensä nää uraäidit vielä käyttää sen kotona olo aikansakkin työntekoon ja eivät näin ollen ole läsnä edes silloin, ikävää.

Uusimmat

Suosituimmat