Älkää vieraat rynnätkö heti vauvaa katsomaan.

Vierailija

Ei sairaalaan,ei kotiin. Perhe tarvitsee omaa rauhaa ja aikaa tutustua vauvaan. Vierasrumba on ykks helvetti. " väsynyt vauvaperhe"

Kommentit (14)

Vierailija

Hohhoijjaaa...Miksi ei ihminen voi sanoa suoraan, että ei halua vieraita??

Minä sanoin kavereillekin, kun olin synnärillä, että nähdään sitten kun ollaan oltu kotona hetki.Synnytys oli rankka ja toipuminen vei aikaa.

Jos kaikki eivät ymmärrä perheen toivetta, se on heidän omaa tyhmyyttään.

Vierailija

Ekan kanssa väsyin vierrasrumbaan, tokan kanssa kerroin rehellisesti kaikille, että haluan rauhoittaa 2 ekaa viikkoa, meillä ei käynyt YHTÄÄN vierasta ennen kuin vauva oli 2 vkoa ja se oli ihanaa. Sitten jo jaksoimme koko perhe vieraita, oli jo vieraita suorastaan ikävä :-)

Vierailija

tuli katsomaan meidän vauvaa! JA suurin osa kyllä ymmärsi ottaa " omat eväät" mukaan, eli mun ei tarttenut hirveästi touhottaa ja emännöidä.

Tosin mulla on myös helpot lapset ja helpot synnytykset olleet, joten senkään puolesta en ole ollut väsynyt.

Vierailija

ja kukin toimii laput silmillään oman parhaansa nimissä... Anoppi innostui oikein olan takaa " auttaamaan" meitä esikoisen syntymän jälkeen, kun synnytys ei mennyt yhtä hienosti kuin hänellä ja olimme toki molemmat miehen kanssa väsyneitä..

itse en kyllä apua kaivannut, sitä ei kukaan koskaan varsinaisesti tarjonnut tai kysynyt (eikö näin yleensä toimita?) ja samalla tiedustellut mitä tuo mahdollinen apu voisi olla.. eihän anopin tarvitse mitään kysyä kun kaiken tietää jo valmiiksi

Anoppi varmaan itse nautti hössötyksestä vauva-aikanaan, koska on itse siihen kasvanut ja perinnettä jatkaa urhoollisena

Jännää on myös se, että eikös " Hyvät tavat" sano jokaiselle, ettei sairaalaan tai toipuvan kotiin mennä häsäämään mitään, vaan asiallisesti ja rauhassa ollaan.. ilmeisesti synnytys tai sektio (mielestäni aika iso leikkaus kuitenkin) ei kuulu näihin luokkiin

Vierailija

siis siinä tilanteessa että haluaa säilyttää välit edes jotenkin. Etukäteen voi kyllä ilmoittaa että kutsumme kun jaksamme...

Vierailija

Sairaalassaoloaika oli muutenkin niin tylsää, et olisin pitkästynyt todella, jos ei olis vieraita käynyt! Samoin kotonaoloaika kun ei vielä voinut vauvan kans lähtee mihinkään. Ihanaa, et vieraita kävi!!

Vierailija

jos on perkustele niin vieraskoree ettei osaa sanoa että ei nyt käy, niin oma on häpees. vastasyntyny on niin ihana ilmestys jonka harvoin näkee..

Vierailija

Vaikka meilläkin oli rankkaa huonojen yöunien takia olisin toivonut että edes joku muu kuin mies olisi käynyt sairaalassa tervehtimässä ja oli ihanaa kun kotiinkin tuli vieraita vauvaa katsomaan. Sehän nukkui suurimman osan ajasta niin oli parempi että oli vieraita niin sai hyvän syyn vain oleskella eikä huhkia tekemättömien kotitöiden kimpussa jotka vainoavat minua aina kun istahdan alas

Vierailija

Mutta on kyllä käsittämätöntä miten jotkut ovat niin itsekkäitä että änkeävät heti kylään kun äiti ja vauva kotiutuneet laitokselta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat