Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäkokoinen toppahaalari talveksi, vauva nyt viikon vanha?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli esikoisensa saanut ensikertalainen on hiukka pihalla, jelppaatteko :)

Poika syntyessään nelikiloinen ja ruoka maistuu kyllä, onko tällä mitään vaikutusta kokovalintaan?

Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija

Muistatkos mua? :) Meillä tyttö nyt puolivuotta ja aika menee liian nopeaa :(

Elikäs haalarikyssäriin. Riippuu paljon haalarista, jotkut on isompia kuin toiset. Itse ehkä ostaisin reilun 62 cm tai suosiolla 68 cm. Mieluummin iso kuin liian pieni. Ja tarpeen vaatiessa haalarin alle tulee mahtua esim. fleecehaalari tms.

Hauskaa talven odotusta :)

Vierailija

ja viime talvena meillä oli käytössä 68cm puku.

Poika oli 3500g syntyessään ja kasvanut koko ajan miinuskäyrillä eli pieni mies :D

Tuo puku oli hieman reilun kokoinen, mutta 62 tuskin olisi enää keväällä mennyt... etenkään kylmemmillä ilmoilla kun villavaatteet piti olla alla! Eli melkein suosittelisin 68cm! Mutta kannattaa toki kaupassa vertailla kokoja, koska joissakin 62cm on samankokoinen kuin toisen merkin 68cm...!

Onnea lokapojan syntymän johdosta!!!

Vierailija

mulla vauva nyt 2kk ja 6kg ja 59cm, syntyessään oli 4,3kg 53cm.

koko varmaan riippuu paljo vauvasta. Meillä on nyut sopiva koko 62 kevytpuvussa. Joten jos olisin sinä ostaisin varmaan 68 jotta mahtuisi sitten koko kevään, paitsi jos aattelit siirtyä vielä äp pukuun keväällä. Riippuu varmaan myös puvun merkistä. no odotteleppa jos saisit kommenttia vielä joltain jolla on ollut samanikäinen vauva:)

Vierailija

Aikoinaan esikoiselle, joka kesällä synty ostettiin ekaksi talveksi 62cm haalari, ja sillä mentiin koko talvi. Kuopus on nyt 2,5kk ja 2kk neuvolassa oli kooltaan 5170g ja 57,3cm ja hänellä on nyt pari kertaa ollut päällä tuo 62cm haalari ja siinä on lahkeissa varmaan 15cm vielä ylimääräistä!!! Vaikka 60cm bodyt ja potkarit on aika sopivia, eli noissa haalareissa monesti on mitotukset aika reilut, niin se kannattaa ottaa huomioon. Mutta varmaan 62 tai 68cm haalari olis hyvä, ehkä?

Uusimmat

Suosituimmat