Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelläkään au pairia (Suomessa)?

Vierailija

Löytyisikös av mammoista ketään jolla on au pair? Paljon on harkittu ja pohdittu meille au pairin etsimistä.Helpottaisi huomattavasti arkea kun on itse vuorotyöläinen...

Ja ei kai tuo nyt niin hirveän paljon kalliimmaksi tule, jos ottaa huomioon, että säästää 2 lapsen päivähoitomaksut ja saahan sitä sitten vielä kotihoidontuenkin kun eivät ole kunnallisessa hoitopaikassa. Olenkohan mä käsittänyt oikein, että tuo lähdevero (35%), eläkemaksu (20,3%) ja tapaturmavakuutus (22,4%) pitää maksaa joka tapauksessa. Ja palkka yhteensä siis taskuraha sen 252€/kk ja "täysihoito", jonka verotusarvo 395€ siihen päälle...

Kaikki kokemukset au pairin isäntäperheenä olosta Suomessa otetaan mielenkiinnolla vastaan! :o)

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä on ollut parikin au pairia.

Toi taskuraha 252E on sitten se mikä pitää jäädä au pairille käteen verojen jälkeen, eli lasket lähdeveron ja eläkemaksun häneltä perittävän osan siihen päälle niin saat bruttopalkan. Muista laskea palkkaan mukaan myös täysihoidon verotusarvo... Ihan halvaksi ei tule. Alle 18-vuotiaasta säästää eläkemaksun, mutta kaikki eivät luota niin nuoreen (minä kyllä kuotan jos muuten hyvä tyyppi löytyy)

Tapaturmavakuutuksen saa maksaa kertakorvauksena (ainakin ennen sai, vuoteen ei ole ollut) eikä se ole kovin paha summa.

Se täytyy ottaa huomioon että au pairin viikottainen työaika on vain 30 tuntia. Riittääkö se perheenne tarpeisiin?

Minusta au pairin pitäminen on antoisaa. kaupan päällisenä lapset saavat kielitaitoa. Toki hän on vieras perheessänne, joten sitten ei voi ihan vapaasti olla...

Uusimmat

Suosituimmat