Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minusta olisi mukavampaa jos ei olisi lapsia(2kpl)kadun että en vaan käyttänyt ehkäisyä,koska mies halusi lapsia

Vierailija

Kommentit (22)

Olet varmaan aika nuori? Noin voi joskus käydä että alkaa todella ahdistaa äitiys. Siihen auttaa että otat vapaata. Onko sulla omaa aikaa? Harrastuksia? Joskus se voi vaatia paljonkin oman ajan ottamista että nuo ajatukset häipyy ja ihmettelet että sulla on edes ollut tuollaisia ajatuksia. Minulla on ollut juuri tuollaista kun lapset olivat 3-5, mutta se meni ohi kun sain sitä omaa juttua tehdä riittävästi ja tuli jopa hirveä vauvakuume ja lapsia 3 lisää muutaman vuoden sisään!

1. lasten tapaamiset

2. elatusmaksut

3. käytännön asiat ja mielipiteet sekä henkiset asiat.

Kumpi loppujen lopuksi on parempi olla yhdessä vai erota?

Tuttavapiirissäni on nuori (alle 25v) mies, jonka avovaimo (parikymmpinen) sanoi kyllästyneensä pieneen vauvaan ja halusi vapautensa. Mies sitten sanoi, että ok, erotaan, mutta hän haluaa sitten yksinhuoltajuuden. Ensin neiti sanoi, että jep, ihanaa, mutta kun papereiden aika tuli, rupesi tulemaan katumapäälle. Asia meni oikeuteen ja yllätys, yllätys, isä katsottiin tässä tapauksessa paremmaksi huoltajaksi ja lapsi on nyt hänellä ja heillä menee hyvin. Joten saatat yllättyä isän ratkaisua eli hän voi halutakin yh-isäksi.

tuollainen vaihe helpommin. Itse sain lapset 18-19 ja juuri ap:n ikäisenä tuli burnout ja masennus ja avioero. Muutama vuosi meni jolloin lapset olivat paljon isällään ja minulla omaa aikaa esim. viikkoja putkeen. Toivuin siitä ja nyt ei voisi uskoa sillä vain 5-6 vuotta tuosta on ja olen suurperheen äiti eikä samoja ajatuksia ole vaikkei omaa aikaa ole ollenkaan.

Kun kolmikymppisenä saa lapsensa on ehtinyt elää ihan kyllästymiseen asti sitä omaa elämää, minulle riitti tuo 5 vuotta tuossa välissä sitä vaihetta . En silti sano että olisi parempi tehdä lapset kolmikymppisenä koska ihmiset ovat erilaisia. Kyllä vanhemmillekin äideille burnouteja tulee mutta ne ilmenevät ehkä eri tavalla.

t. 16

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat