Lomamatka ja mahdollinen alkuraskaus?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Auttakaas nyt mielipiteillänne hiukan.

Varasimme jo kesällä matkan kaukokohteeseen.Kuinkas ollakkaan,NKL:lta ilmoitettiin että juuri sillä viikolla meillä tulisi olemaan punktio, joka tietysti menee matkan edelle.No ei muuta kuin vaihtamaan matkan ajankohtaa.Nyt kuitenkin tarjolla olisi vain vaihtoehto joka osuisi mahdollisen raskauden alkaessa raskausviikolle 8. Uskaltaako sen varata (ei voi sitten enää perua),entä jos keskenmeno tulee silloin,on riskialttiita viikkoja vielä?Matkavakuutus on kyllä kunnossa.Mitäs te muut tekisitte tässä tilanteessa?

Vai lähteäkkö vasta " turvallisimmilla" viikoilla.Tokihan on mahdollista että ellei raskaus alakaan ja matkan varaisi vaikka maaliskuulle,silloin voisi olla jo toinen icsi alkamassa..*huoh* on tämä vaikeaa..

Kommentit (4)

Vierailija

Ja onnittelut plussasta. Minä testasin pas-plussan eilen, tosin enemmän ja vähemmän etuajassa (pp11)... Ja matkalle lähtö edessä, eli minulla osuisi reissu rv7. Olen kyllä lähdössä matkalle, mutta ajattelin käydä ultrassa ennen lähtöä. Minulla oli km kesällä rv8+4, mutta ei sekään olisi matkustamista estänyt, itse asiassa lähdimme Juhannuksen viettoon suoraan sairaalasta, lääkkeellinen km oli vasta reissun jälkeen. Minulla siis oli ns keskeytynyt keskenmeno, eli sikiö pysyi tiiviisti kohdussa. Mutta matkalle meinaan siis lähteä... Kysyn kuitenkin lääkäriltäni ehdottaako ultraa ennen matkaan (vähän turhan aikaisin) vai matkan jälkeen (hänen käytännössään melkein viikon myöhässä..)

Ehkä ei hirveästi kannata suunnitella elämää mahdollisen raskauden mukaan, kyllä ne asiat siitä sitten sumpliutuvat. Ja jos teillä on matkatoimistosta hankittu matka, saat sen tarvittaessa peruutettua lääkärintodistuksella - eiköhän lääkäri tarvittaessa sellaisen kirjoita...

Onnea matkaan ja matkalle :-)

Nasu

Vierailija

Vähän pohdinkin,että Lugesteroneihin voisi luottaa jonkin verran,en vain muista edellisestä raskaudesta,mille viikoille asti niitä käytettinkään? Ja miten sen uimisen kanssa oli,viimeksi jätin kaiken vähänkään epäilyttävän väliin,mutta nyt ei olisi kiva olla uimatta etelän lämmössä..

Vierailija

En ole plussannut,saati sitten edes aloittanut sumutteluja ;) tämä alkuperäinen viesti oli vain arvuuttelua,jos JOULUKUUSSA ensimmäinen icsi-hoito tärppäisi ja matka olisi tammikuun lopulla.

Mutta sinulle onnea ja paljon vauvaliimaa!!!

Vierailija

Minullahan noita keskenmenoja on ollut, joten vastailen.

Jos olisin asemassasi, totta kai lähtisin. Sullahan on silloin

keltarauhashormonitukikin, joten tuskin vuoto heti alkaa,

jos keskenmeno sattuu.

Kyllähän naiset siellä matkakohteessakin varmaan keskenmenoja

saavat, jos sitä ajatellaan. Varaisin itse panadolia reilusti mukaan,

mikäli vuoto alkaisi matkalla ja tulisi kipuja. (Ei lääke vahingoittaisi

sitten sikiötä, jos esim. kaksonen tulisi pois)

On tietysti mahdollista,ettei mitään satu, joten tuskin kannattaa

matkaa peruuttaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat