Olemme paattaneet mieheni kanssa, etta voisimme muuttaa mihin pain Suomea tahansa... Kauas pois pk-seudun tappotalonhinnoista.

Vierailija

Etätyötä ja yrittäjyyttä kun on perheessä niin paikkakunnan valintaan vaikuttaa lähinnä harrastusmahdollisuudet... Ehdottakaapa suuntaa!

Kommentit (9)

Vierailija

Monet kunnat siellä myös panostavat etätyömahdollisuuksiin, ainakin mainoksista olen näin lukenut. Esim Lapua antoi joskus muuttaville perheille 2000 mk:n arvosta harrastusseteleitä paikalliseen kansalaisopistoon. En tiedä onko vielä näin.

En asu itse E-P:lla, että en sillain vedä kotiin päin. Voisin kyllä muuttaa, Pohjanmaalla asutaan näin laajemmassa mittakaavassa. E-P:läisten luonteesta on kyllä kuullut sekä hyvää että huonoa: ovat joko suoraselkäisiä ja rehellisiä eivätkä käytä toista hyväkseen tai sitten itsekkäitä räyhääjiä, joille järjestys on aina että minä ensin, muut jos jää.

Vierailija

Minä varmaan suuntaisin johonkin leppoisaan Itä-Suomeen, jossa voisi saada kodin järven rannalta (Saimaa).

Voisin suositella myös Kotkaa ja Loviisaa, jos nopea yhteys pääkaupunkiseudulle kiinnostaa. Asunnot halpoja ja ihmiset avoimia.

Kotkassa on kaltaisianne varten (ainakin ollut) oma Asu Kotkassa -projekti, jossa autetaan muualta muuttavia. Itse sain yhteyttä ottaessani heti kotiin ison paketin infoa kaupungista ja myös kysymistäni harrastuksista oli otettu selvää ja kerrottiin yhteystiedot. Hyvää palvelua siis. Ehdotan surffaamaan kaupunkien kotisivuilla.

Vierailija

Kangasala, Lempäälä, Mouhijärvi, Vammala, Hämeenkyrö. Eivät ole siis kaikki Tampereen naapurikuntia, mutta ajomatka suht sama.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat