osaisitteko neuvoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olemme päättäneet mieheni kanssa aloittaa lapsettomuushoidot ensi vuoden puolella. Tutkimukset on jo tehty ja hoitomme olisi todennäköisesti IVF/ICSI. Tähän saakka olemme ajatelleet aloittaa ensimmäisen hoidon maaliskuussa. Nyt kuitenkin odottavan aika tuntuu pitkältä ja haluaisin aloittaa heti tammikuussa. Olen opiskelija ja minulla on tammikuussa työharjoittelu, johon sisältyy paljon esiintymistilanteita. Mietin siis sitä, voinko mennä hoidoista niin huonoon kuntoon fyysisesti, etten jaksaisi tuota harjoittelua tehdä.

Ymmärrän toki, että jokainen kokee hoidot eri tavalla, mutta olisi kiva kuulla kokemuksianne. Klinikalle soitimme ja heidän puolestaan hoito olisi mahdollinen jo tammikuussa.

Kommentit (8)

Vierailija

Itsekin asiaa tarkemmin ajateltuani tulin siihen tulokseen, että hoidot vaan käyntiin mahdollisimman nopeasti. Jos työharjoittelu menee sen vuoksi pilalle, niin suoritan sitten uuden harjoittelun myöhemmin. Meillä on myös mahdollista suorittaa harjottelu useassa eri osassa,joten eiköhän tästäkin selvitä.

Vierailija

Niinku monet sanovatkin, toipuminen on yksilöllistä. Itelläni henkinen vointi oli huonompaa kuin fyysinen. Olin punktion jälkeen täysin kivuton ja olisin pystynyt menemään töihin vaikka heti seuraavana päivänä. Silti oli tuo 5 päivää sairaslomaa.

Tsemppiä teille hoitoon!!

Vierailija

... suurimmalla koetuksella on keskittymiskyky - pari viikkoa munisten kasvatteluun, punktio ja päälle 12-14 pv piinisaikaa - useat ei voi keskittyä mihinkään muuhun (eka hoito on usein siinä suhteessa " hankalin" , kun tuntee tekevänsä jotain uutta historian kirjoihin ;-)

... jos sattuu käymään huonosti, niin voi tulla alkuraskauden keskenmeno, tuulimuna (&kaavinta), jos jotain menee pieleen, niin ultria vähintään viikon välein (hermojen takia - kaikki OK), kohdun ulkopuolisessa raskaudessa voi tulla sairaalakeikka...

... jos työharjoittelu on tärkeä, niin voi olla, että se vie sen verran omaa huomiota, että kaikki sujuu kuin leikki testiin saakka, ja jos on positiivinen tulos, niin pahoinvoinnit yms. alkaa vasta muutaman viikon jälkeen... :-)

... jos toiseen yritykseen joudutaan, niin alkaisin kyllä tammikuussa ekan yrityksen...

... toivottavasti olet jo loppuvuodesta mamma-kerhossa!!!

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

Hoidoista selviäminen on todella yksilöllistä. Mutta kyllähän ihmiset normaalistikin käyvät töissä hoitojen aikana. Ainoa poikkeus on punktion ja siirron yhteydessä oleva sairasloma, vaihtelee 3-5 vrk. Mutta voisithan sairastua flunssaankin!

Tiedän, että odottavan aika on pitkä, sinuna kyllä varmaan aloittaisin hoidot...

Nasu

Vierailija

Minulla viikko ennen punktiota (kolme kertaa olen icsi-hoidon läpi) on ollut kyllä aika tuskaa. Mutta psyykkinen puoli on kyllä kovalla koetuksella hoitoa odottaessa. Eli mieluummin kärsin töissä kuin odotan kuukausia ja hypin seinille! Sitä en sitten tiedä, kuinka stressi vaikuttaa hoitojen onnistumiseen. Minulla ei onnistumisia ole ollut.

Jaksamista hoitoihin!

Vierailija

Punktiosta tulee sairaslomaa vähintään 3 päivää, jonka aikana minä ainakaan en olisi kyennyt töihin. Muuten hoito ei haittaa työntekoa eli ennen punktiota työnteko onnistuu hyvin. Punktion jälkeen voi tulla myös hyperi, jolloin tulee lisää sairaslomaa.

Vierailija

Moi ja tervetuloa joukkoon,

Mulla takana ICSI ja hoidot ei sinällään vaikuttanu mitenkään - olin tehny jo henkisen työn aiemin ( kuultiin hoitoon" pääsystä" kesäkuussa ja hoidot alkoi elokuussa ) Tunsin ääretöntä vihaa ja kiukkua ja en siksi oikein ollut työkelpoinen :) Sairaslomaa todella tulee silloin punktioista pari päivää - tosin mulla venyi kahteen viikkoon koska sain hyperstimulaation. Eli oikeastaan pahoja työkykyyn liittyviä fyysisiä oireita lääkkeet ei aiheuta.

Onnea hoitoihin!!

Vierailija

Minulla on edessä ICSI(ivf) ensi viikolla.

Hoitorumba minun osalta on mennyt kyllä paremmin kuin mitä etukäteen ajattelin/pelkäsin kuultuani muiden kokemuksia. Väsymystä tuli toisella sumutusviikolla (Suprecur), mutta siitäkin on selvinnyt ottamalla pienet levot alkuillasta töiden jälkeen. Alkuun heräilin myös suht usein keskellä yötä vessaan, mutta se vaiva on mennyt jo ohi. Nyt pistän Menopuria, josta en ole saanut mitään merkille pantavia oireita.

Minun kohdalla " suurimmat" oireet, jotka olen itse pannut merkille, ovat olleet väsymys ja pienet mielialavaihtelut (yhtäkkiä saattaa alkaa itkettämään).

Ei muuta kuin tervemenoa/-tuloa tähän viidakkoon! Kaikki reagoivat eri tavoin eri asioihin ja koska olemme yksilöitä, ei toinen välttämättä saa koskaan samoja oireita kuin joku toinen tai koe niitä samalla tavalla. Sinä itse tunnet itsesi ja muodostat mahdollisten oireitten ilmaannuttua omat käsityksesi siitä, miten raskaana hoidon tuomat uudet asiat koet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat