osaisitteko neuvoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olemme päättäneet mieheni kanssa aloittaa lapsettomuushoidot ensi vuoden puolella. Tutkimukset on jo tehty ja hoitomme olisi todennäköisesti IVF/ICSI. Tähän saakka olemme ajatelleet aloittaa ensimmäisen hoidon maaliskuussa. Nyt kuitenkin odottavan aika tuntuu pitkältä ja haluaisin aloittaa heti tammikuussa. Olen opiskelija ja minulla on tammikuussa työharjoittelu, johon sisältyy paljon esiintymistilanteita. Mietin siis sitä, voinko mennä hoidoista niin huonoon kuntoon fyysisesti, etten jaksaisi tuota harjoittelua tehdä.

Ymmärrän toki, että jokainen kokee hoidot eri tavalla, mutta olisi kiva kuulla kokemuksianne. Klinikalle soitimme ja heidän puolestaan hoito olisi mahdollinen jo tammikuussa.

Kommentit (8)

Vierailija

Itsekin asiaa tarkemmin ajateltuani tulin siihen tulokseen, että hoidot vaan käyntiin mahdollisimman nopeasti. Jos työharjoittelu menee sen vuoksi pilalle, niin suoritan sitten uuden harjoittelun myöhemmin. Meillä on myös mahdollista suorittaa harjottelu useassa eri osassa,joten eiköhän tästäkin selvitä.

Vierailija

Niinku monet sanovatkin, toipuminen on yksilöllistä. Itelläni henkinen vointi oli huonompaa kuin fyysinen. Olin punktion jälkeen täysin kivuton ja olisin pystynyt menemään töihin vaikka heti seuraavana päivänä. Silti oli tuo 5 päivää sairaslomaa.

Tsemppiä teille hoitoon!!

Vierailija

... suurimmalla koetuksella on keskittymiskyky - pari viikkoa munisten kasvatteluun, punktio ja päälle 12-14 pv piinisaikaa - useat ei voi keskittyä mihinkään muuhun (eka hoito on usein siinä suhteessa " hankalin" , kun tuntee tekevänsä jotain uutta historian kirjoihin ;-)

... jos sattuu käymään huonosti, niin voi tulla alkuraskauden keskenmeno, tuulimuna (&kaavinta), jos jotain menee pieleen, niin ultria vähintään viikon välein (hermojen takia - kaikki OK), kohdun ulkopuolisessa raskaudessa voi tulla sairaalakeikka...