Meneekö kellään muulla hermot neuvolan terkkariin?

Vierailija

En ymmärrä millaisella kirjekurssilla terveydenhoitajaksi oikein pääsee, kun eivät tunnu mistään mitään tietävän ja oman järjen käyttö on ilmeisesti kielletty kokonaan. Oma terkkarini antaa pöyristyttäviä ruokavalio-ohjeita, ei toteuta mitään sovittuja seurantoja, ei osaa mitata sf-mittaa (heittoa muiden mittauksiin 5-7 cm), ei viitsi selvittää mitään jos ei tiedä. Tuntuu aika turhalta edes käydä neuvolassa. Tekisi mieli vaan ottaa terkkaria hartioista kiinni ja ravistaa oikein kunnolla ja huutaa että yritä edes.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ei ole niin korkealaatuinen, mitä Suomessa halutaan kuvitella. Kyllähän se kieltämättä turhauttaa, kun saa väitellä omasta lääkityksestään terveydenhoitajan kanssa (olen itse proviisori, lääkkeet määräsi gynekologi...). No, itse käyn siellä lähinnä seurannan takia.

Vierailija

Hän on käytännössä valmis toimimaan äitiysneuvolassa, lastenneuvolassa, kouluth:na jne.

Joten sanoohan sen jo järkikin, että hän ei voi hallita suoraan mitään noista täydellisesti.

Ja paperien saamisen jälkeenhän se riippuu ihan yksilöstä kuinka viitsii perehtyä ja opetella ja ottaa selvää.

oinen äärilaita on sitten 35v sitten valmistuneet, jotka eivät enää jaksa/halua päivittää ammattitaitoaan.

Kai se on niin, että työ tekijäänsä opettaa. Mutta ap, jos itse tiedät asiat paremmin niin anna ohjeiden sitten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija

puitteissa ja ainoastaan näistä kolmesta meidän nykyinen ja pitkäaikaisin on ollut todella asiansa osaava ja ei anna mitään typeriä neuvoja jne. vaan kaikki ihan todella normaalisti. Kun taas kaksi muuta, voi ei...

Vierailija

Lainaus:

Niiiiin ärsyttävää. Millainen on ihminen, joka odotuttaa toisia tarkoituksellisesti?

Tärkeä.

Samoin kuin ne bussi- & ratikkakuskit, jotka odottelevat ensin ja kun juokset ehtiäksesi, lyövät ovet kiinni/lukkoon, vaikka kulkuväline vielä odottaisikin pysäkillä esim. liikennevalojen takia.

Se on vallankäyttöä sellaisilla ihmisillä, jotka eivät sitä muuta kautta saa...

Vierailija

.mitään pehmeitä juustoja ei saa syödä, kaikki hiilihydraatit on karsittava niin vähiin kuin mahdollista, 1200-1400 kca/pv on sopiva odottajalle jne....ap

Vierailija

Lainaus:

.mitään pehmeitä juustoja ei saa syödä, kaikki hiilihydraatit on karsittava niin vähiin kuin mahdollista, 1200-1400 kca/pv on sopiva odottajalle jne....ap

Normaali naisen kalorimäärä vuorokaudessa on 2000 kcal. Siihen vielä pitäisi laittaa sellaiset 300 kcal lisää vauvalle. Lisäksi jos odottaja vielä liikkuu ja syö noin alhaisia kalorimääriä, niin ei hyvin käy.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat