Mitä tarjottavaa kasvissyöjälle?

Vierailija

Siis ihan teepöytään... joko kaupasta ostettua tai itsetehtyä. Apua, kaikissa kun on jotain eläinperäisiä... hätätapauksessa saa olla munia ja maitoakin.

Kommentit (8)

Vierailija

karjalanpiirakoita, ihan mitä tahansa leipää, juustoa, kurkkua, tomaattia jne. En nyt oikein ymmärrä, miten et mitään keksi. Jos teet itse, tee vaikka kasvispiirakka tao kasvispizza. Tai osta valmista taikinaa, josta voi tehdä pasteijoita ja laita täytteeksi vaikka paprikaa, herkkusieniä ja juustoa.

Vierailija

Asutaan ihan maalla, joten täältä ei kyllä erikoisliikkeitä löydy, mutta pidän mielessä, kun seuraavan kerran on kaupunkiin asiaa.

Vierailija

erikoisliike, joka myy näitä hippiruokia. Googleta " maailmankauppaa" tai ihan vaan " vegaanisia ruokia" .

Hae iso keksipaketti tai makeisia niin on sitten aina pöydässä tarjota jotain. Pyydä vegaanisia herkkuja, niin kelpaa sitten joka sortin kasvissyöjälle.

Ja kasvissyöjänä voin kertoa, etten ikinä odota, että minulle tarjotaan jotain erikoista. Päivälliselle mennessä kerron ruokavaliostani vain siksi, ettei kukaan vaivalla paista kallista pihviä minulle. Koska en syö sitä pihviä, lisukkeet maistuvat minulle mainiosti sellaisenaan, en koe jääväni mistään paitsi. Olen siitä helppo, että syön kyllä eläinperäisiä aineita kyläillessäni, lihaa vain olisi aika raskasta vatsalle viidentoista vuoden tauon jälkeen, joten en tee siinä poikkeusta:)

Teekutsuilla olisin erittäin yllättynyt ja otettu, jos ruokavaliooni olisi kiinnitetty erityishuomiota, mutta todellakaan useimmat kasvissyöjät eivät odota sitä, vaan ovat ihan tyytyväisiä. Enemmän saattavat kiinnittä huomiota teen eettisyyteen, jos kovin hippejä ovat;)

Vierailija

Teeleipiä voi tehdä veteen ja niiden päälle laittaa jotain rehuja ja maidotonta margariinia (esim. Beneviva). Ja jos tosiaan maito ja munatkin menevät, niin pullia/kakkuja yms. leivonnaisia voi tehdä tavalliseen tapaan.

Mä allekirjoitan jonkun aiemman kirjoituksen, ettei kasvissyöjät yleensä kummia odota, lähinnä siksi juuri ilmoittavat ruokavaliostaan, ettei turhaan " lihapatoja" varattaisi ;). Mäkin olen tosi otettu, jos joku on erikseen vaivautunut mun takia laittamaan :).

Vierailija

monissa eineksissä on käytetty eläinrasvoja tai muuta eläinperäistä. Ei välttämättä näy tuoteselosteessakaan. Jos ovat niin ehdottomia, niin parasta kysyä suoraan mistä tykkäävät. Kerran mulla oli kylässä vegaani, jolle olin ostanut herkutteluun erikseen jotain karkkeja erikoisliikkeestä...hän vain ei sattunut pitämään niistä. Opin sen, että en osta mitään outoa kysymättä ensiksi.

vegaanista on esim. Wienernougat-suklaa, sitähän voi hyvin laittaa jälkipalaksi;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat