Lapsen sukunimestä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tyttö syntyi ja isä kuitenkin tunnusti lapsen ja alkaa maksamaan elatusmaksuja, vaikka vielä loppuvaiheessa raskautta oli sitä mieltä, että ei halua olla missään tekemisissä. Emme ole siis nähneet kesän jälkeen ollenkaan. Nyt on tulossa huomenna tapaamaan viikon ikäistä tytärtään ekaa kertaa, jos tulee...Eli kai jollain tavalla on kiinnostus kuitenkin herännyt, kun vaadin tunnustamaan.

Nyt mietin kuitenkin annanko tytölle oman vai isänsä sukunimen?

Miten te jotka ette ole olleet yhdessä lapsen isän kanssa lapsen syntyessä. Oletteko kuitenkin antaneet lapselle isänsä sukunimen?

T:Mamis

Kommentit (8)

Vierailija

Vauvamme syntyy vasta tammikuussa, mutta asiasta on jo ollut puhetta ja vähän riitaakin. Ei siis olla eikä koskaan olla oltukaan lapsen isän kanssa yhdessä, eli minulle automaattisesti selvää, että vauva saa minun sukunimen. Isä olisi halunnut myös oman sukunimensä vauvalle, mutta tässä asiassa en periksi anna!

Ilmanmuuta helpointa se näin on, kun minä lapsen kanssa samassa taloudessa asumaan tulenkin ja hoitamaan kaikki asiat.

Ja kyllä mulla on siinä ihan se " ylpeyskin" nimetä itseni mukaan... :)

Vierailija

Puolisoni ex antoi puolisoni sukunimen lapselleen. Ikävästi tehty puolisoani ja koko hänen sukuaan kohtaan sekä erityisesti lapsen bioisää kohtaan, joka olisi ollut kiinnostunut lapsestaan!

Olisihan vaihtoehtona muuttaa oma ja lapsen sukunimi uudeksi ellei halua lasta omalle tyttönimelleen tai isän nimelle.

Jos olette sovinnossa, kannattaa asiasta jutella. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

Vierailija

Minä annoin oman sukunimeni. Isä ei meidän perheeseen kuulunut / kuulu niin mitäpä sitä hänen sukunimeäänkään antamaan. Enkä muutenkaan haluaisi, että lapsella olisi eri sukunimi kuin itselläni. Mutta tämä vain minun mielipiteeni eikä ole tarkoitus siis yleistää.

Vierailija

Me emme ole olleet yhdessä edes raskausaikana, mutta minulle oli itsestään selvä asia että annoin nyt 6kk vanhalle pojallemme isän sukunimen. näin poika kantaa " isäänsä mukana" edes nimessä...

Vierailija

Jeps, mä antaisin ihan käytännön syistä oman nimeni. Eli tarkoitan sitä, että kun sinä lapsen kanssa elät " vakituisesti" ja näin ollen asioit virastoissa ja lääkäreissä ym. niin tuntuisi omasta mielestäni helpommalta samannimisinä. Toki tiedän että paljon on perheitä joissa lapset on eri nimellä, eikä se tuota vaikeuksia.

Kirjoituksestasi kävi ilmi, että sinä olet odotuksen lähes yksin hoitanut, niin miksi et antaisi omaa nimeäsi.

Jaksamista sulle ja toivottavasti pääset haluamaasi lopputulokseen!

Vierailija

Minä annoin isän sukunimen, vaikka tiesin, että eroamme (tai ehkä juuri siksi, säälistä....). Se on harmittanut minua jälkeenpäin. Esimerkiksi, kun nykyinen mieheni muutti luoksemme, meillä oli kolme nimeä perheessä. No, ei ole enää kun menimme naimisiin ja minä otin mieheni nimen. Jos lapsi olisi ollut minun nimelläni, en olisi vaihtanut nimeä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat