Haluatko kysyä jotain työuupumuksen kokeneelta?

Vierailija

.

Kommentit (8)

Vierailija

Lainaus:

Oireita olivat mm. jatkuva stressin ja ahdistuksen tunne, tunne että työ on täysin ylivoimainen taakkaa, itkuisuus, hengenahdistus, rytmihäiriöt ja yleinen huonovointisuus.

ap

Nimimerkillä ei saa mitään aikaan, ei innostu mistään, ei huvita mikään, tihrustaa itkua kaikesta, työ on taakka & ahdistuksen tunne jatkuvaa... Silti elämässä vaikuttaa ihana mies, suloinen tytär & hyvät puitteet. Pinta on iloinen, sisus musta...

Vierailija

ettei siitä selviä millään 2 viikon tai edes 2 kuukauden sairauslomalla. Työyhteisö kun itsessään oli täysin sairas.

Olin vuoden vapaaehtoisesti työttömänä ja parantelin itseäni.

ap

Vierailija

Aluksi en tunnistanut pahaa oloani työstä johtuvaksi, vaan syyttelin kaikesta itseäni. Ajattelin, etten vain ole tarpeeksi hyvä ja minun pitäisi olla jotain enemmän. Pikku hiljaa aloin yhdistää oireeni työhön ja tajuta, ettei tilanne voi jatkua sellaisena.

Oireita olivat mm. jatkuva stressin ja ahdistuksen tunne, tunne että työ on täysin ylivoimainen taakkaa, itkuisuus, hengenahdistus, rytmihäiriöt ja yleinen huonovointisuus.

ap

Vierailija

Itse olen ollut todella iloton jo vuosia, vaikka päällisin puolin kaikki pitäisi olla hyvin. Työ yhtä stressiä... Sinnittelen vain, kun kyllähän tässä arki rullaa. Päällimmäinen ajatus omasta elämästä on kuitenkin lähinnä "paskaa"... :o/

Vierailija

älkää ensimmäisenä irtisanoutuko tai ottako vuorotteluvapaata, vaan pitkäkää reilusti pitkiä sairaslomia, selvittäkää asioita työterveyshuollon kanssa. Tai vaihtakaa työpaikkaa toiseen hyvissä ajoin, jos mahdollista.

Nimittäin jos tilanne menee niin pahaksi, että haluatte vaihtaa alaa tms. isompaa muutosta, työssä olleilla usein oikeus ammatilliseen kuntoutukseen, jossa työeläkelaitos tai kela kustantaa uuden ammatin opiskelut jne. Sairaudesta pitää silloin olla näyttöä: lääkärintodistuksia ja sairaslomia. Moni on harmitellut jälkeenpäin, että on irtisanoutunut, ollut kotona pari-kolme vuotta ja kuntoutusoikeus on mennyt ohi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat