Maito loppuu pullosta & vauva hermostuu...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Neuvolassa annettiin ohjeeksi, ettei vauvalle kannata antaa pullossa kerralla isoja maitoannoksia, jottei sen vatsa veny. Niinpä olemme syöttäneet kohtuullisia (max 1,3 dl) annoksia nyt 3,5 kk:n ikäiselle vauvallemme.

Joskus vain on käynyt mielessäni, että mitäköhän " traumoja" poitsu oikein saa pidemmän päälle kun hänen nälissään juomansa maito loppuu niin usein kesken... Poika nimittäin luonnollisesti parahtaa itkuun kun maito loppuu pullosta (vaikka röyhtäytyksen jälkeen hän ei ehkä enää nälkää muistaisikaan). Ei poikamme nälkää näe, syö vain sitä useammin mitä pienempiä annoksia saa ja tähän asti onkin kehittynyt oikein hyvin (pitkä ja sopusuhtainen painoltaankin).

Eihän rintaruokittavia vauvojakaan revitä rinnalta kesken syömisen pois... Mitä mieltä olette? Mitenköhän kannattaisi " oikeasti" toimia?

Mistäs sitä koskaan tietää, vaikka tämmöisellä " säännöstelyllä" saisi aikaan vain syömishäiriöisen ihmisen?

Kommentit (3)

Vierailija

En ole tosiaan kuullut tuollaista ikinä. Kehottaisin unohtamaan koko neuvon ja antamaan maitoa juuri sen verran kuin vauva haluaa.

Meillä on aina annettu juuri niin paljon kuin vauva tahtoo juoda, ja tosi hoikka poika on. Meillä ei kylläkään kerralla mene kuin 150 ml (yöllä 200 ml), ja sen jälkeen poika lopettaa itse syömisen. Hirveä huuto tulee, jos maito loppuu kesken ja silloin annan tietenkin lisää.

Kyllä vauva itse tietää, kuinka paljon haluaa maitoa juoda. Tuskin on pelkoa mistään vatsalaukun venymisestä ; )

Vierailija

Meillä aloitettiin kiinteät kun tyttö söi kolmikuisena 2,6 tai peräti 3 dl kerralla. Silloin voi ehkä puhua venymisestä ja onhan sille syy,että maito pakataan 2dl tetroihin. 1,3 ei kuullostaa miltään valtavalta määrältä. kyllä sinuna vaan antaisin juoda.

Vierailija

Mun mielestä tuntuu vähän " hullulta" ohjeelta. Ite annan ainakin tissistä syödä niin kauan kun haluaa, röyhtäytyksen jälkeen tarjoan uudelleen. Muistan lukeneeni että rintaruokitulle ei suositella, ainakaan suuria määriä, vettä annettavaksi just ton venymisen takia. Mutta miksei sais maitoa antaa jos vauva kerran vielä söis?!

Eli ite kyllä antaisin sen minkä huolii =)

Terveisin Minihyy

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat