Outoja synnytyskokemuksia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jokainen synnytys on varmaan omalla tavallaan erityinen. En ole kuitenkaan mistään lukenut, että kukaan muu olisi kokenut samanlaisia harhoja synnytyksessä kuin minä.

Toisen lapseni synnytyksen loppuvaiheessa kivut olivat lähes sietämättömät. Kivunlievityksenä oli siihen asti ollut amme ja ilokaasu. Kyselin epiduraalia ja vaikka olin jo 9 senttiä auki, kätilö alkoi laittaa tippaa käteeni. (Tätä ihmettelin jälkikäteen.) Makasin tässä vaiheessa siis sängyllä.

Tässä vaiheessa vajosin itse johonkin pimeyteen. Kuvittelin, että nyt tapahtui jotain kamalaa, että minut yhtäkkiä nukutettiin tai jotain. Aloin vajota yhä syvemmälle pimeään ja ajattelin, että tällaista se kuoleminen sitten on. Sitten tajusin, että enhän minä nyt voi kuolla, kun perheessä on lapsi ja mies ja yksi lapsi vielä tulossa. Aloin räpiköidä ylös pimeydestä kohti valoa, johonkin ylöspäin. Näin kaksi hahmoa ja kuulin heidän puhuvan (mieheni ja kätilö), he yrittivät pitää minua pimeydessä, mutta olin päättänyt olla kuolematta. Taistelin siis kaikin voimin valoa kohti. Yhtäkkiä heräsin siihen, että olin synnytyshuoneen sängyn vieressä seisaallani ja mieheni piteli minusta kiinni. Minusta tuntui kuin olisin tipahtanut yhtäkkiä siihen sängyn viereen.

Tämän kummallisen hallusinaation aikana en tuntenut mitään, en kipuja, enkä mitään muutakaan. Olin mieheni kertoman mukaan pyrkinyt ylös sängystä ja hän oli joutunut pitelemään minua paikallani. Katseeni oli ollut jotenkin oudon " kirkas" , olin siis kesken synnytyskipujen yhtäkkiä näyttänyt täysin kivuttomalta, mikä oli ollut outoa.

Ponnistusvaihe alkoikin melko pian tämän kokemuksen jälkeen ja siinä olin taas sen verran mieli kirkkaana, että pystyin täysin seuraamaan kätilön ohjeita.

Tästä kokemuksestani en ole kertonut kenellekään muulle kuin miehelleni, enkä hänellekään ennen kuin palasimme kotiin.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat