Kuinka saada lapsi lopettamaan isän vierastaminen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

6kk vauva vierastaa jonkin verran isäänsä: itkee, kun minä lähden huoneesta pois, ei lopeta itkua satutettuaan, ellen minä ota syliin...

Kuinkakohan vauvan saisi tottumaan isään, ettei tarvitse itse koko ajan 24h/vrk olla se " ainoa oikea" - vaikka se itsetuntoa hiveleekin" ...

Yritin antaa isän syöttää puuroa vauvalle, mutta onnistui vasta kun vauva pääsi minun syliini... Kirjaa oli ihan kiva katsella isin kanssa, kun istuin vieressä... Mitä vielä voisi tehdä? Isihän tulee aina vasta iltaisin töiden jälkeen kotiin ja neiti nukahtaa usein jo 6 aikaan yöunille, eli ei kauheasti ehdi isiä viikolla nähdä...

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä tyttö oli kiltisti isänsä kanssa sen pari tuntia mitä viikossa olin pois kunnes n. 5-6kk iässä alkoi tuo itkeskely. Se alkoi 10 minuuttia mun lähdön jälkeen ja loppu kun tulin. Välillä oli ollut rauhassa vain jos sai maitoa tai jos nukkui. Muutenkin minun piti olla todella lähellä kotonakin.

Inhottavaahan se on kun mihinkään et voi mennä. Ja inhottavaa isän kannalta kun " hänestä ei ole mihinkään" Lohdullista on että se menee ohi, aikanaan. Ja lisäksihän se kertoo vauvan turvallisesta kiintymyssuhteesta äitiinsä.

Noita kausia tulee ja menee, meillä on edelleen aikamoinen äidintyttö joka jää kyllä isänsä seuraan kiltisti mutta jos olen kotona niin vähän väliä pitää käydä vilkaisemassa missä olen. Isää kyllä juostaan hihkuen vastaan ovelle kun hän tulee töistä mutta harvoin muuten pyytää isänsä syliin. Niin ja ikää tytöllä on 1v3kk ja äidissäroikkumiskausia on ollut tähän mennessä jo useampia. Odotan oikein milloin tulee se kausi milloin vain isä kelpaa vaikka varmaan sitten en ole enää samaa mieltä :-)

-minskuliina

Vierailija

Kuulostaa ihan samalta kuin meillä... Kyllähän aika varmasti muuttaa tilanteen, mutta olisi niin kiva, että tyttö näyttäisi tykkäämisensä iskälleenkin. (Tosin juuri nyt ovat iskän kanssa olkkarissa ennen töihden alkua ja kuuluu iloista jutustelua, joten toivoa on...)

Vierailija

Joo, tylsäähän se on, ei isässä varsinaisesti ole mitään vikaa mutta äidi-ikävä kasvaa valtavaksi kun äiti häviää näkyvistä. Jos vauva saa olla minun sylissä niin sillon kyllä vallan kauheasti hymyilee isälle. Ja jos on hyvällä tuulella niin isä kelpaa, mutta vähänkin väsyneenä tms on äiti ehdoton.

Onhan se ymmärrettävää, esim meillä vauva herää kun isä lähtenyt töihin ja kun isä tulee kotiin niin ehtii olla pari tuntia ennen nukkuma-aikaa.

Esikoisen kanssa isä oli kotona 2kk tämän ollessa vuoden vanha, sillon kaikki muuttu. Kakkonen rupesi siinä puolitoistavuotiaana huomaamaan miten iskä on pop. Meidän isot on nyt 6v ja 2v ja isä on ihan yhtä hyvä kun äitikin, monissa asioissa parempikin. Lapset menevät mielellään isän kanssa matkoille ja ikävöivät tätä todella aidosti ja paljon jos hän on poissa.

Vauva on puolivuotias ja aika kiinni äidissä. Toisaalta hän on vielä melkeen pelkästään tissimaidolla ja paljon minun kanssani eli side on tietysti aivan toista luokkaa kun isän kanssa. Vaikka isä kotona ollessaan vaihtaa vaippoja, kantelee, laulelee ja on vauvan kanssa niin ei sille mitään voi että äiti on vielä ykkönen.

Vierailija

Alusta lähtien halusin ettei tyttö (viikkoa vaille 6kk)kiinny yksin minuun ja isi onkin ollut paljon kahdestaan vauvan kanssa. Aluksi itseäni arvelutti jättää niitä kahdestaan kun " minähän osaan vauvanhoidon parhaiten" ...

Mutta mies on rohkeasti kannustanut ja sanonut pärjäävänsä kaikessa muussa paitsi imettämisessä.Kylvetys on esim. isin homma.

Perjantaina kun tyttö kiemurteli vatsavaivoissa kun olisi pitänyt lähteä agilityyn, mies työnsi minut ovesta ulos kun tyttö katseli huutaen perääni. Hyvin olivat pärjänneet.

Eli siitä vain, lähde rohkeasti vaikka kävelylle ja anna isin ja vauvan tottua toisiinsa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat