Paljonko lapsettomuushoidot ja lääkkeet kaikenkaikkiaan maksaa??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Me ollaan menossa vasta ekalle käynnille väestöliittoon, joten on ihan hakusessa, että paljonko rahaa tarttee varata kaikkeen tähän?

esim. clomit -> paljonko maksaa? minkä verran teillä on menny niihin (tai muihin lääkkeisiin) rahaa?

...väestöliiton ja ava-klinikan hinnastoja oon lukenu, mutta paljonko oikeesti rahaa menee?

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia...

Kommentit (3)

Vierailija

Itselläni ei ole kokemusta kuin ns. rankemmista hoidoista (mitenkään muita hoitomuotoja vähättelemättä!!!) eli IVFsta ja PASista.

Olemme Hgin Väestöliiton asiakkaina olleet vasta viimeisen IVFn ajan, joten ainoastaan siitä on hintatietoutta. Itse hoito maksaa n. 950EUR (kelakorvaukset vähennetty) ja lääkkeisiin (Suprecut, Puregon, Pregnyl, Luget) meni rahaa sen verran, että lääkekatto ylittyi eli reilut 600EUR. Väestöliitto on hoitopaikoista halvimmasta päästä.

Yllätyksiä tietysti saattaa tulla matkan varrelle, joten kannattaa aina varautua hieman enempään kuin mitä alunperin laskeskelee.

Vierailija

Juu sittenhän se rahan meno selviää, kun hoitomuodotkin selviää. =) Sain nyt kuitenkin vähän kuvaa siitä mitä hoidot ja lääkkeet voi maksaa... osaa sitten jotenkin varautua. =9

Vierailija

väestöliiton hinnoista en tiedä, kun itse olen keski-suomessa lapsettomuuspolin asiakas, eli julkisella hoidoissa.

clomit maksaa noin 52e/purkki=20 tablettia. yleensä purkki riittää 2 tai 4 kiertoon, annoksesta riippuen. kela ei korvaa, eikä kerrytä siis maksukattoa.

menopur (sama kuin menogon), fsh ja lh hormonivalmiste, on kelan korvauksen jälkeen 10 ampullia 75iu jotain 170e luokkaa, muistaakseni. kerryttää maksukattoa. annostus vaihtelee, ekassa kierrossa clomien kanssa riitti 3 ampullia, tokassa pistettiin 6.

pregnyl, hcg hormonia, irroituspiikkinä mulla, 3kpl 5000yksikön ampullia maksoi vajaat 20e, muistaakseni kelan korvauksen jälkeen.

lugesteron, 200mg, 15kpl noin 15e. kela ei korvaa. mulla annos 15 päivää, ja 400mg.

www.yliopistonapteekki.fi on osoite, jossa voit käydä hintoja, ja kelan korvattavuutta tutkimassa. tietty, kun annostuksesta ei ole mitään tietoa, voi vertailu olla hankalaa.

älä lannistu!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat