Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämammat vastaan Kesäkertut?! Yhdistytäänkö? Uudella nimellä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuota... kyselen ihan rauhan merkeissä, että mikä ero nyt näillä oikein on ja miksi on kaksi ryhmää? Olisi todella kiva jos olisi vain yksi ryhmä kesäkuussa-06 saaville odottajille. Vähän on sekavaa kun kaksi ryhmää, jotka tuntuvat melkein kilpailevan keskenään(?).

Voitaisiinko valita kokonaan uusi nimi kesäodottajille? Laitettaisiinko äänestys pystyyn? Uusi nimi ja uusi alku ja vain yksi kesä-06 ryhmä? Sopisiko se?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

itse liityin tuohon kesäkerttuihin, kun huomasin sen vaan ensin... ihmettelin sitten kyllä tuota toista..

Kesäkertut on kylä musta aika kiva nimi, mutta voihan se joku muukin olla.

-Salzu

Vierailija

Tämä tomppeli on kyllä kirjoitellut molempiin pinoihin, mutta ei oo vielä kukaan kurkkuun käynyt kiinni. Yhdistytään vaan, niin on helpompi seurata keskusteluja. Nimellä ei ole mitään väliä ainakaan mulle, Kesäkertut käy oikein hyvin.

Vierailija

En ole liittynyt kumpaankaan pinoon ku on jotenki outoa toi kahden pinon systeemi. Mutta kovin" itsenäisiä" vaikuttavat olevan odottajat molemmissa pinoissa.

Vai perustetaanko kolmas, neutraali pino? :) HEH

Nimiä ei tuu kyllä mieleen.

Vierailija

Tämä tomppeli on kyllä kirjoitellut molempiin pinoihin, mutta ei oo vielä kukaan kurkkuun käynyt kiinni. Yhdistytään vaan, niin on helpompi seurata keskusteluja. Nimellä ei ole mitään väliä ainakaan mulle, Kesäkertut käy oikein hyvin.

Vierailija

Itse kannatan tuota kesäkerttujen nimeä ja listaa. Liityin vasta tänään tänne odotus puolelle ja tietoisesti kesäkerttuihin. Olin siinä myös vauvakuumeisten puolella, ja ensimmäisiä kertoja tänne odotus puolelle tullessani tulin siihen tulokseen, että kerttuja tänne odotan. Ei täällä silloin ollut vielä varsinaista listaa..kirjoiteltiin vain kesämasujen pinoon. Se ei siis tuntunut ainakaan minusta tuolloin varsinaiselta listalta, jossa olisi ollut esittelyt ja muut. Nyt olen ollut nettipimennossa ja tänään tänne tullessani, huomasin jo kerttujen saaneen listan tänne ja siihen ilmoittauduin.

Periaatteessa minustakin olisi kiva, jos olisi vain yksi lista. Ymmärrän kuitenkin, miksi kaikki eivät välttämättä halua yhdistyä. Monet kertuissa olleet tuntevat sen listan " omakseen" , kun ovat siinä jo kauan olleet, minä ainakin. Jos siis kertut ja masut päättävät yhdistyä, haluasin ainakin säilyttää tuon kesäkerttujen nimen! Kesäkertuissa masuasukkini on alkunsa saanut pitkän yrityksen jälkeen ja tulisi sellainen olo, että tuokohan huonoa onnea, jos listan nimeä menisi muuttamaan?!

Vierailija

pitkään tuolla odotuspuolella nimenä! Miksei kesämammat tulisi kerttusiin? en usko että siellä muistetaan kuka on mistäkin ryhmästä, ts. ei katsota kieroon ketään!!

Kaikillahan meillä on sama tilanne niin olisi kiva jos meitä olisi siellä isompikin kasa kasvattamassa mahaa...

Vierailija

että samaan ryhmään ovat tervetulleita kaikki kesävauvan odottajat! Kesäkertut nimestä en haluaisi kuitenkaan luopua, tykkään siitä enemmän.

Vierailija

minullekin ihan ok. Nimellä ei ole väliä, kesäkertuissa kai valmiiksi enemmän porukkaa, joten varmaankin jo järkisyistä kannattaisi meidän kaikkien siirtyä sinne. Ja tulee loppu jahkaamisesta. Jonkun on jossain vaiheessa kuitenkin jotain päätettävä.

Vierailija

Vihdoin täällä otetaan kunnolla puheeksi tämä asia, mikä varmasti on vaivannut tosi monia. Ilman muuta kaikki samaan pinoon ja koska Kesäkertut on toiminut selvästi aktiivisemmin niin sinne vaan kaikki. Kenenkään ei tarvitse kysyä voiko sinne liittyä. Tottakai sinne voi liittyä, jos odottaa vauvaa syntyväksi kesäkuussa -06. Vaikka palstojen välillä ei varsinaisesti mitään taistelua ole ollutkaan, minusta on ainakin tosi turhauttavaa, että ei voitais sen verran antaa periksi, että pinoudutaan yhdessä paikassa. Marieela on tehnyt sen verran hyvää työtä listaemona, että koko sen vuoksi pidetään Kesäkertuista kiinni.

Vierailija

että saamaan vaan! Minäkin eilen kirjoitin kumpaakin ja ihmettelin,että mihinkäs sitä sitten oikein kuulutaan?!!

Onko sillä nimellä mitään väliä? Kesäkertut on kyllä kiva, tai mites sitten kesäleppis? Toisaalta kun on olemassa jo listat hienosti tehtyinä,niin oltaisi vaan kesäkertut!!!

Mukavaa alkavaa viikkoa!!!

Tuulia

Vierailija

Kesäkertut erottuu kivasti noista tavallisista mamma- ja masu-loppuisista pinoista ja muutenkin tuosta kesäkertut-nimestä tulee hyvälle tuulelle. Sellainen iloisen pirtsakka nimi. Mutta jos se ei kaikille passaa, niin äkkiäkös gallup on pystyssä ja siellä saa jokainen kesäkuussa la:n omaava henkilö tuoda äänensä julki.

Tuumasta toimeen, niin ei mene turhaksi jaaritteluksi suht merkityksettömästä asiasta.

Vierailija

Tee uusi aloitus tuosta äänestyksestä? Laita sinne ehdot ja sinne jokainen laittaa lyhyesti ja ytimekkäästi nimiehdotuksensa. Huomenna klo 16 päättyy ja eniten ehdotuksia voittakoon..

Naurattaa kyllä tämä koko juttu ;)

P.S. Mä kerrtujen kannaLla ja jos ei uutta aloitusta tule ;)

Vierailija

[color=darkviolet]Kun näin suurella joukolla ahdistetaan niin mulle se on kans sit se ja sama, ett yhdistäkää. Ja mun puolesta kuka tahansa saa olla listaemo, itse en sellaiseksi halunnutkaan. Kun parissa muussa ryhmässä jo hääräilen ja toista päivittelen.

Mutta vaikka kertut on ollut olemassa jo kuumepuolella niin onko tosiaan pois suljettu nimen vaihtaminen? Anteeksi vain, mutta minä en näe yhteyttä kertulla ja äitiydellä. Mutta jos äänestys pidetään niin kerttuja kun on niin paljon niin tietäähän sen mikä nimi voittaa.

Nostan tähän oheen linkin mistä Mari jotakin voi ottaa loput kesäkuulaiset samaan listaan.

[color=blue]Miten olisi nimeksi KESYT eli kesällä synnyttävät?

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5423653&p=4&tmode=1&smode=1

Vierailija

Mä ehdotin jo aiemmin että yhdistytään mutta se kuka sitä kesämammat kasaa pitää pystyssä (en muista nikkiä just) ei halunnut yhdistyä.

Jatkan mielelläni listaemona edelleen (kukaan muu ei kerran tehtävää huolinut) mutta nimestä en minäkään haluaisi luopua ;)

Jos siis teen lähes kaiken työn pinon päivittämisessä, toivon että saisin siis nimen pitää " työpaikkaetuna" , kiitos puheenvuorostani =)

Eli TERVETULOA kaikki kesämammatkin kerttusiin ja olkaamme siis kaikki yhtä eli kesäkuussa pineokaista saapuvaksi odottavia mammoja =)

Vierailija

mutta toisaalta, eikös tästä yhdistymisestä ollut jo aikaisemminkin puhetta ja silloin kaikki " osapuolet" eivät halunneet yhdistyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat