Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee mielestäsi normaalivauvan ja sumovauvan raja? Minusta kyllä jo yli 4kg on sumovauva

Vierailija

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Tämän kokoisilla vauvoilla on parhaat edellytykset syntyä ja pysyä terveenä ja tämän kokoisten äidit selviävät parhaiten synnytyksestä.

Vauvan koon kasvaessa vaikeudet lisääntyvät naisten anatomia kun ei ole vuosikymmenten saatossa pahemmin muuttunut.

Minä itse en edes yli 3500 g vauvaa synnyttäisi alakautta. Olen 3300 g vauvan synnyttänyt ja hänkään ei " suosiolla" mahtunut vaan revittiin ja leikeltiin+ repesin erittäin pahasti.

Vierailija

Brittilaulajatar Jamelia on synnyttänyt juuri lapsen ja hän ITSE, siis tämän vauvan ÄITI, kuvailee vauvaa " sumovauvaksi" , koska se oli niin iso.

Siis tämä ei ole oma keksintöni, vaan juuri synnyttäneen äidin kuvaus omasta lapsestaan. Odottakaas, haen todistusaineistoa... Hetkinen...

-ap

Vierailija

Voitteko oikeasti olla noin idiootteja? Voitteko? Kai te voitte.

Vauvan syntymäpainoon vaikuttaa pääasiassa geenit ja äidin ruokavalio ihan vain hitusen verran. Että melko paljon saa syödä, että saisi muuten 3kg painoisen pelkällä liialla ruualla kasvamaan yli 4kg painoiseksi. Sokerivauvat (äidit, joilla raskausdiabetes) ovat asia erikseen.

Vierailija

Tuleehan siinä sumopainija mieleen, kun on vaan vaipat vauvalla, eikä muuta! Ihan on samanlainen asuste kuin sumopainijoilla, vaan letti puuttuu päästä;)

Vierailija

meidän keskimmäinen oli yli 4 kiloa (muut kaksi hieman alle) mutta pituutta on ollut syntyissä 58 cm eli eivät kyllä mitään kovin sumoja ole olleet kukaan, aivan päin vastoin...

Vierailija

Minä olin iloinen ja tosi ylpeä, kun meille tuli 54 cm ja yli 4 kiloinen vauva. Pulskistui lisää tosi nopeasti. Olemme molemmat pitkiä.

Pulskat vauvat ovat tosi suloisia:)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

11, minun tuntemani sumoäidit on tehneet 3kg kieppeillä olevia vauvoja.

Voitteko oikeasti olla noin idiootteja? Voitteko? Kai te voitte.

Vauvan syntymäpainoon vaikuttaa pääasiassa geenit ja äidin ruokavalio ihan vain hitusen verran. Että melko paljon saa syödä, että saisi muuten 3kg painoisen pelkällä liialla ruualla kasvamaan yli 4kg painoiseksi. Sokerivauvat (äidit, joilla raskausdiabetes) ovat asia erikseen.

tarkoitin pituutta, mulle ainakin sanottiin, että pitkien vanhempien lapset ovat usein pitkiä =) Ihan sairaalaantutustuessa, kilothan usein kulkee usein sitten pituuden mukana, niistä en sano mitään =)

Ja vauvat saa olla pulleita =) terkuin -11-

Vierailija

yksi sumo (52cm, 4020g) ja yksi kirppu (49cm, 3015g) ja tämä suurempi oli kaiken lisäksi huomattavasti helpompi synnyttää.

Ihan loistava aloitus, ap, vieläkin täällä hihittelen.

Vierailija

Jamelia: I gave birth to a sumo

IT was more aargh ¿n¿ big than R¿n¿B for Brummie pop beauty JAMELIA.

The singer gave birth to a beautiful bouncing baby girl ¿ after an eye-watering 21 hours of labour.

- I gave birth to a sumo, the new mum says.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat