Muita keillä lapsuuden kodissa kuunneltu työväen lauluja?

Vierailija

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

onko työväenlaulu, mutta meillä soi aikoinaan lastenlaulu:...työtä, työtä työtä tehdään jotta, jotta leipää syödään...työ ihmisen....

kauheaa aivopesua, mitä jos joutuukin sairaseläkkeelle jo nuorena, työkö se vaan tekee ihmisen?

Vierailija

Itsekin kuuntelen pakottamatta. :)

Kommunisteja on olleet sukuni ja osa edelleen.

" Soi yössä rakentajain laulut jo, he palaavat ja silloin vapaa on taas Ukraina!"

Vierailija

" Työn orjat, sorjon yöstä nouskaa, maan ääriin kuuluu kutsumus"

" Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat" jne.

Mukavia muistoja :) Kiva aloitus.

Vierailija

oikeesti mä itken aina kun kuuntelen työväenlauluja. olen työläiskodista ja itsekin teen raskasta työtä sydämellä, niin kyllä se TUNTUU !

Eikä siinä ole mitään pahaa jos joku on porvari, joillakin on vaan enemmän rahaa !!

Vierailija

Samat kappaleet ovat soineet meilläkin kun olin lapsi. Rauhanmarssilla oltiin vappuna ja se oli tosi kivaa. Kaveritkin halusivat tulla mukaan. Aina saivat tulla, vaikka en tiedä, pitivätkö heidän vanhempansa siitä. Heillä kun tuskin oli sama arvomaailma kun meidän isällä. Ennen marsseja maalattiin banderolleja ja isä etsi kasetin, jolla oli noita työväenlauluja. Muuten niitä ei kuunneltu kuin vappuna:-)

Vierailija

Erään kerran, näin kertoo laulu, oi bella ciao, bella ciao, bella ciao ciao ciao, luona vuoren taisto nuoren partisaanin alkaa sai...

Ja " Riistäjät ruoskaansa selkäämme soittaa" on ihan legendaarinen, kun oli vähän tuota ärrä- ja ässävikaa.

Ikää oli vissiin 5 vuotta ja täysillä vedettiin. Miltähän lie kuullostanut aikuisten korvissa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat