Vierailija

Myin muutama viikko sitten haalarin, joka ei ollut mitenkään hyväkuntoinen ja tein sen mielestäni selväksi ilmoituksessa ja hintakin oli tosi alhainen.



Nyt ostaja otti yhteyttä ja väittää, ettei haalari vastannut kuvausta ja haluaa perua kaupan. Mitä tehdä?

Sivut

Kommentit (24)

usein ne rytkyt omassa silmässä vaikuttaa parempi kuntoisilta kuin ostajan silmässä. Itse tarjoaisin joko hyvitystä (1/3 hinnasta pois esim.) tai tarjoutuisin ottamaan tuotteen takaisin.

olin jo unohtanut koko huudon (maksoin saman tien). Kunnes lueskelin palautteitani ja sinne oli ilmaantunut n.100 positiivisen joukkoon 1 nega - tyyliin: ei hakenut postista pakettia, josta koitui ylimääräisiä kuluja...



Emme saaneet sovittua asiaa, joten pidän sen yhden negan siellä ajatellen, että ei se siellä postiivisten seassa haittaa. Ihmiset näkevät kuitenkin oman vastineeni asiasta ja voivat verrata myös palautetta muihin todella positiivisiin =D



Eli pointti on se, että jos muut palautteesi on positiivisa, ei ihmiset kiinnitä yhteen tai muutamaan negatiiviseen huomiota.

Jos perusteet on HYVÄT niin palauta rahat, jos miltei hyvät niin palauta osa ja jos huonot niin kerro se hänelle ja ja ota nega / neutraali palaute ja anna samanlainen palaute ostajalle.

Jos kerran ilmoituksessa on selkeästi kerrottu, ettei haalarissa ole kaikki " priimaa" jne. Ja 8e kun postikulutkin ovat varmaan sen 6,80e? Ei ole tosiaan paljon.



Lisäksi kuukauden päästä ostajan puolelta kommentoitu " virheellisyys" on mielestäni idioottimaista. Onhan normaalikaupassakin 7-14 päivän palautusoikeus niin kyllä se mielestäni koskee myös näitä huutonet-kauppoja. En alkaisi mihinkään kuukauden päästä. Voihan olla, että ovat käyttäneet jo haalaria ja lapsi on sanonut, ettei pidä väristä tms. ja nyt alkaa perua kauppoja.

Siis palauttaa huutohinta ja postit ja lisäksi maksaa palautuspostit. Ei se muuten ole mikään palautus.





Mutta jos sanoit että tuote ei ole hyväkuntoinen niin sitten vain ilmoitat tämän ostajalle. Että kunto on kuvauksen mukainen. Jos myönnät että haalari oli rytkympi kuin kuvauksestasi ja valokuvasta voi päätellä niin maksa osa rahoista takaisin jos näin pääsette sopuun.

Eli vähän huonosti kuvailin.



Olen tarjoutunut hyvittämään puolet kauppahinnasta tai perumaan koko kaupan ostajan piikkiin.



Harmittaa vaan, jos tälläisestä tapauksesta tulee nega, aikaisemmin ei ole ongelmaa ollut kenekään kanssa. :/

" Lahkeen sisäsauma siististi korjattu, ei näy ulospäin..." Eli siis ilmeisesti olen tyhmästi kuvaillut asian ja sen voi ymmärtää, että puvun vuoren sauma on jotenkin rikki?



Ajattelin, että kauppasummasta voisin palauttaa puolet (=4 euroa). Ok?

Ihan selvästihän tuosta ilmoituksesta käy selväksi, että haalari ei ole priimakuntoinen. Ja nytkö se ostaja vasta sen tajusi, monen viikon jälkeen?



Äläkä siitä mahdollisesta negasta huoli, annat fiksun vastineen negaan, niin ei se muita haittaa.

Eiköhän asia jotenkin selviä. Harmillisia juttuja tälläiset väärinkäsitykset, mutta näitähän voi tulla.



En kyllä mielestäni ole mitenkään yrittänyt rahastaa mokomalla puvulla, kakkospuku sitä oli myymässä, ilman hintavarausta ja pienellä korotuksella. Mielestäni siitäkin pitäisi jo ymmärtää, että mikään huippu puku ei voi olla.



Ja joku kommentoi siitä huonokuntoisten myymisestä: itse ainakin laitan mieluummin lapselle " rönttäkelille" puvun, johon en ole satsannut kamalasti rahaa.







olkoon vaan mikä tahansa reimatecci, niin en tajua miksi vanhoista puhkikuluneista lumpuista pitää vielä yrittää hyötyä. ostaisitteko itsellenne vaatteita jotka on rikki, tahraisia ja kulahtaneita, kun halvalla saa? ei millään pahalla mutta juuri nuo vanhat ryysyt ja muut rojut laskevat huuto.netin ja muun kierrätyksen arvostusta ja lujaa!

mm. vaikka tyyliin, voitko valokuvata korjatun kohdan ja lähettää kuvan tms...



Jos merkkihaalarin on noin 8 ¿ saanut huudettua niin ei voi odottaa saavansa kummoista.

merkkihaalari kyseessä, eipä todellakaan voi vaatia kovin kummoista kuntoa. Sinuna lähestyisin asiassa kuitenkin mahdollisimman myönteisesti. Voit esim luvata palauttaa 8¿, jos ostaja itse toimittaa palautuksen ja maksaa ne postikulut. Tai jos hän todella pystyy vaikka kuvin osoittamaan selkeitä puutoksia ilmoituksen kuvaukseen nähden, niin silloin kannattaa miettiä pääsisittekö johonkin kompromissiin.



Ainahan voit sopia esim, että maksat vaikka puolet kauppahinnasta takaisin. Tms. Ei kannata vastata ainakaan vittuilevaan sävyyn " voi voi..." silloin saat itsellesi negan aivan varmasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat