Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paratiiseista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuli mieleeni että mikähän on lopullinen totuus paratiisista. Muslimeilla paratiisissa on kauniita neitsyitä miehille ja poikia naisille. Kristityt taas ovat niin yleviä että paratiisissa ei ole seksuaalisuutta. En oikein ole kummallakaan kannalla. Miksi Jumala hävittäisi luomansa, upean lahjan (seksuaalisuuden) kun paratiisiin saavutaan ja miksi taas Jumala muslimien paratiisissa kumoaisi kiellot avioliiton ulkopuolisista suhteista (siellä kun vaikuttaisi irtosuhteita olevan luvassa...).

Ottakaa kirjoitukseni puoliksi huumorilla mutta jos se herättää vakavampaakin pohdintaa, niin aina vaan parempi.

Kommentit (7)

Vierailija

Pitää kyllä sanoa, että tuli sama ajatus mieleen kuin Morrella, kristittyjen taivas kuulostaa tylsältä ja minäkin arvelisin/toivoisin että jos kuoleman jälkeen jotain paratiisia on se olisi jokaiselle oman laisensa.

Toisaalta, en oikeastaan edes tiedä millaista kristittyjen taivaassa olisi. Helvetistä olen kuullut monta seikkaperäistä pelottelutarinaa, mutta taivas on jäänyt paljon vähemmälle huomiolle.

Joku muistaakseni pohti, että ei haluaisi mahdollisessa paratiisissa nähdä miestään pelehtimässä muitten naisten kanssa. Tästä johtui mieleeni ajatus, että jos paratiisi on täydellisen ihana paikka ja ihmisillä siellä hyvä olo, tuntisivatko he edes mustasukkaisuutta?

Toisaalta taas jos siellä perheet saavat olla yhdessä, entä jos jollakulla on ollut useampi puoliso? Ihan niinkin että ensin leskeytynyt ja sitten avioitunut uudestaan. Jos mustasukkaisuuden tunnetila säilyisi, mahtaisi siinä olla tukalat oltavat;)

Vierailija

tai kamalaa ole jos taivaassa ei seksiä harrasteta, jos sellaista tarvetta ei ole. Eihän pienet lapsetkaan tunne tarvetta seksiin. Niin, ken tietää vaikka kaikille ihmisille olisi mieleisensä paratiisi...kuin ikuinen unimaailma mistä on unelmoinut tai mietiskellyt.

Vierailija

miisa29:

Lainaus:

eikä siis ole seksuaalista himoakaan.

Tuulityttö kysyikin hyvin; miksei voi olla seksuaalista himoa jos kerran seksi ei ole maan päälläkään pelkkää lisääntymistä varten?

Entä missä kohdin Raamattua tuosta seksittömyydestä ja seksuaalisesta himottomuudesta Taivaassa puhutaan?

Mua jotenkin viehättää ajatus että paratiisi olisi sellainen kuin kukin haluaa sen olevan. Elikkä kaikilla ei olisi samaa paratiisia, mutta jokaisessa paratiisissa olisi ne kaikki rakkaat ihmiset joita on kaivannut.

Vierailija

Miksi taivaassa ei lisäännytä. Miksi juuri seksuaalisuus on sellainen asia että sitä ei taivaassa harjoitettaisi? En pysty sanomaan mikä on asiassa lopullinen totuus mutta tuntuisi vaan oudolta että ihminen taivaassa ei omaisi inhimillisiä tarvetta rakastaa fyysisesti puolisoaan. Onhan taivaassa muutkin tunteet kuten ilo, nauru, riemu, kiitollisuus, rakkaus.

Vierailija

Taivas on ihana paikka. Siellä on ilo, onni ja rauha. Siellä ei lisäännytä, eikä siis ole seksuaalista himoakaan. Enkä tällä nyt tarkoita, että maan päällä on seksiä vain lisääntymistä varten, kyllä Jumala on luonut seksuaalisuuden ja seksi miehen ja naisen nautinnoksikin tätä aikaa varten. Jatkakaa...

Vierailija

tuhve:

Lainaus:

Seksi tuli vasta, kun maan päällinen elämä alkoi. Silloin seksi ei kuuluisi paratiisiinkaan.

Toisaalta Jumala käski jo ennen syntiinlankeemusta ihmisiä lisääntymään ja täyttämään koko maan. Minä kyllä ajattelen, että seksi kuului paratiisiin. Mutta ikinä en ole ajatellut, että se taivas, johon mennään kuoleman jälkeen olisi sama paratiisi mistä Aatami ja Eeva ajettiin pois.

Minusta on hassu ajatus edes pohtia harrastetaanko taivaassa seksiä. En minä osaa ajatella taivasta noin konkreettisena paikkana, että siellä sitten puuhattaisiin jotain maallisia juttuja. Uskon, että taivaassa ihminen on jättänyt taakseen tämän ruumiillisen elonsa kaikkine tarpeineen ja elää siellä jossain - hmm - korkeammassa olemassaolon tilassa. Sellaisessa tilassa, jota meidän maanpäällisten on mahdotonta käsittää, kun meillä on kokemusta vain tästä ruumiillisesta olemisesta. Ehkä siitä tilasta ihminen voi saada jonkinlaisen käsityksen noiden elämän positiivisten asioiden kautta, kuten rakkauden ja miksei seksinkin. Mutta ajatus siitä, että siellä pivien päällä sitten hilpeinä sekstailisimme... no, tuollaiseen taivaaseen ainakin minun olisi vaikea uskoa.

Niin, sanoihan itse Kristuskin, että taivaassa ei mennä vaimoksi tms. En nyt ihan tarkkaan muista miten se meni.

Uusimmat

Suosituimmat