Onko bleizer " must" työhaastattelussa jos kyseessä ylempi toimihenkilö?

Vierailija

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Pistäpä harsopusero (hutsake), villatakki (nörtti), paitis (opiskelija), neule (kotiäiti)... jakku tai blazer (toimihenkilö), siinä sulle stereotypioita joilla pelataan.

Vierailija

Oletko blondi? Jos olet se saattaa tuoda tarpeeksi valoa olemukseesi että vaalealla topilla et ole ihan mustanpuhuva.

Toisaalta jos olet tummahiuksinen niin sitten tulee jo liian tummaksi vaikka laittaisit minkävärisen topin. Meikillä kun ei kannata lisätä väriä olemukseen hirveästi.

Vierailija

Jonnekin media- tai it-alalle hakiessasi ei varmaankaan ole sillä yleispukeutumistyyli on vapaampi.

Mitä perinteisempi ala sen perinteisemmät vaatteet päälle haastatteluun. Haastattelussa muutenkin kannattaa aina vetää varman päälle - mieluummin vähän liian hienot vaatteet kuin liian vapaat.

Itse menisin varmaan työhaastatteluun (jos en tietäisi sen enempää pukukoodista mutta olisi tuo ylempi toimihenkilö jne. juttu) mustissa suorissa housuissa, siistissä topissa (väri jakun värin mukaan koordinoitu) ja jakussa. Jakun väri olisi " ei liian tumma" (eli ei tumman sininen, musta, tummanharmaa) eikä " liian kirkas ja aggressiivinen" (kirkkaan punainen/vihreä, pinkki tms).

Vierailija

Hyvänen aika eihän kukaan enää pidä liiviä! Minkä ikäinen olet?

Kyllä nyt kannattaisi käydä kaupassa ostamassa yksi hieman vaaleampi jakku!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Hiukset on kirkkaan punaiset, lyhyet. Silmälaseissa suorakaiteet pokat, joiden yläreuna on violetti.

Mustat housut on tietenkin jees. Toppikin voisi olla musta. Mutta jakku sitten ehdottomasti vaaleampi.

Vierailija

Ei hyvää päivää naiset. Jos et laita bleiseriä, käy nyt ihmeessä edes sen verran ikkunashoppailemassa, että näet mikä on tämän vuosituhannen tyyliä ja mikä ei.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Itse menisin varmaan työhaastatteluun (jos en tietäisi sen enempää pukukoodista mutta olisi tuo ylempi toimihenkilö jne. juttu) mustissa suorissa housuissa, siistissä topissa (väri jakun värin mukaan koordinoitu) ja jakussa. Jakun väri olisi " ei liian tumma" (eli ei tumman sininen, musta, tummanharmaa) eikä " liian kirkas ja aggressiivinen" (kirkkaan punainen/vihreä, pinkki tms).

Olen vaihtanut kolme kertaa töitä viimeisen 3 vuoden aikana (kaksi määräaikaista ja nyt vakkarityö). Vaikka jakut/housut jne. ovat tietenkin muuttuneet vuosien aikana niin näillä vaatteilla olen juossut ylemmissä toimihenkilöhaastatteluissa (ja saanut hyvin paikat):

- mustat housut

- musta ohut toppi

- hopeanharmaa (eli siis vaalea) jakku

Pitkät hiukset siististi kiinni. Kaulassa ja korvissa korut jotka ovat tyylikkäät/vähäeleiset. Meikissä naturel-look (naturel huulipuna & silmämeikit minimissä muuten tasainen iho meikkivoiteella jne). Kynsissä aika naturelli kynsilakka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat