Vilpitön kysymys: miksi ihmiset haluavat kaikentännemullenytheti?

Vierailija

Siis miksi ihmeessä ihmiset vetävät itsensä ihan piippuun kuuluisien elämän ruuhkavuosien aikana? Samaan aikaan luodaan uraa, hankitaan lapsia, rakennetaan talo, harrastetaan (itse ja lapset), matkustetaan ym ym. Eikö näitä asioita voisi tehdä yhtä tai kahta kerrallaan, tyyliin kun lapset on pieniä ei rakenneta sitä taloa, vaan vasta sitten kun ovat vähän vanhempia, tai luodaan ura ennen kuin tehdään lapset jne. Itse en ole ikinä ymmärtänyt tätä ilmiötä varsinkaan kun yleensä kuvioon kuuluu armoton valitus siitä kuinka kiire koko ajan on, kuinka väsyneitä ollaan, parisuhde on perseestä, seksiä ei ole (kun ei koskaan olla samaan aikaan kotona ja jos ollaan, ollaan liian väsyneitä) ja lapsetkin kasvoivat isoiksi ihan huomaamatta.

Taidan itse olla armoton nautiskelija (tai todella laiska ja luuseri) kun mieluummin teen yhtä asiaa kerrallaan ja nautin siitä ilman että tuhat ja yksi asiaa koko ajan painaa niskaan.

Kysymykseni ei ole sitten tarkoitus loukata ketään, kunhan vain heitin ilmoille itseäni jo pitkään mietityttäneen asian.

Kommentit (6)

Vierailija

vahingossa. On vaan tottunut tekemään niin paljon kaikkea ennen lapsiakin. Esim. ennen lapsia treenasin noin 10-15 tuntia viikossa, opiskelin ja tein töitä samaan aikaan.. joten nyt on tuntunut aika helpolta tämä lastenhoito, energiaa on mulla ainakin riittänyt moneen sellaiseen asiaan mitä aiemmin en jaksanut tehdä kun treenasi niin paljon.

Vierailija

Tuota olen minäkin monet kerrat miettinyt nyt, kun lapset on pieniä, ja suku kyselee, milloinkas viet opintosi loppuun ja menet töihin ja milloinkas te rakennatte sen talon tai ainakin mökin maalle.

Kiva on vastata, että nyt ei oo varaa, aikaa, eikä halujakaan, mutta ehkäpä myöhemmin.=)

Kiva on tässä omassa lainarahalla ostetussa ahtaassa rivarinpätkässäkin..=)

Vierailija

niin eihän siinä mitään väärää ole. Minä olen sellainen tyyppi, joka tekee monta asiaa kerralla, eivätkä ne asiat niskaan paina. :) On luotu uraa, hankittu lapsia, matkusteltu ja harrastettu. Talo sentään ostetttin valmiina.

Mutta sitä en minäkään tajua, että tehdään kaikki edellämainittu ulkoisten odotusten takia ja sitten valitetaan, ettei jakseta.

Vierailija

Valitetaan vaikka kuinka rankkaa on, kun mies on raksalla kaikki illat. Eikös taloa rakentaessa ole ihan luonnollista että sitä pitää RAKENTAA, ei kai ne itsestään pystyyn nouse.

ap

Vierailija

Etukäteen kuulostaa paljon helpommalta kuin mitä sitten oikeasti on.

Monessa asiassa on myös sillä lailla puolensa ja puolensa, että esim. sen "uran" luominen (verrattuna siihen että vain tekisi jotain helppoa työtä alhaisella rimalla saadakseen laskut maksetuksi) voi olla toisaalta henkisesti tyydyttävää mutta toisaalta vetää päivät hirveän kiireisiksi. Ihminen voi olla kamalan väsynyt mutta silti onnellisempi kuin jos ei tekisi sitä.

Mutta joo, olen itsekin miettinyt joskus, miten osalla niistä kaikkein väsyneimmistä ja esim. äitiyteen ahdistuneimmista ihmisistä pitää kuitenkin olla koko ajan hirveästi ns. tekemistä ja uusia asioita meneillään. Ulkopuolisen silmään näyttäisi, että jos kerran vauva on puoli vuotta valvottanut ja huutanut joka yö niin että vanhemmat ovat puolihulluja unenpuutteesta, niin onko sitä pakko heti hankkiutua uudelleen raskaaksi. Tai jos on koko ajan lopenväsynyt niin onko oikeasti hyvä idea haalia jokaiselle päivälle jotain harrastuksia ja kyläilyjä ja muuta aikataulutettua ohjelmaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat