Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HAAHUT - alkuviikko 43***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Ulkona on aivan ihana ilma. Aurinko paistaa ja on pakkasta n.3astetta, puut on huurassa ja pieni valkoinen kerros peittää maan. Aivan ihanan näköistä!

Porkkana: Ihana kuulla sinustakin. =) Tuo on ihan hyvä merkki, että kroppasi alkaa jälleen toimimaan normaalisti. Tuossa joku taisi eilen jo kysästäkin, että joko jaksat ehkä ajatella uutta yrittämistä parien menkkojen jälkeen...? Ymmärrettävää toki on jos ei mieli halaja uutta yritystä.

Oma napa: kp25/27-31.. Lämmöt oli tänä aamuna 36,7 tosin mittauksen suoritin puolitoista tuntia ennen mitä normaalisti. Eilen illalla palelin AIVAN mielettömästi. Lämmitimme miehen kanssa leivinuunin, jonka jälkeen meillä oli lämmintä +23astetta ja illalla käytiin vielä saunassa. Ja, minä PALELIN aivan älyttömästi. Eilen mahassa tuntui välillä sellaista repäisevää tunnetta ja vasemmalla puolella jomotusta, ihan kuin täti olisi kuitenkin tulossa kylään. Viime yönä kun yritin nukkua mahallaan niin oikein sattu masuun. Yleensä ei tunnu miltään, kun nukun mahallani. Tänä aamuna olen nyt täällä töissä taas kerran palellut.

Juu, minä siis eilen hätäpäisesti tein sen r-testin.. Vahtasin sitä eilen vähän väliä. Ja, mä näin siinä melko varmasti sen toisenkin viivan. Mä sitten säilytin sen testin ja tänään kun katsoin sitä niin siinä näkyy nyt selvästi se toinenkin viiva(selvemmin kuin eilen), mutta ei ole kuitenkaan mikään vahva viiva. Eihän tuohon nyt voi luottaa mitenkään.

Mitä mieltä te olette haahusiskot??? Onko teillä koskaan käynyt noin?

Tämä päivä menee töitä tehdessä. Mitenkä teidän muiden päivä on sujunut?

Erittäin aurinkoista tiistaita kaikille! =)

Kaksonen76

Vierailija

joku kyseli lapsettomuuspuolella taannoin, että kuin kauan pregnyl näkyy raskaustestissä. lääkäri sanoi mulle, että max 7 päivää piikistä. piruuttani tein r-testin tässä kierrossa 5 päivää piikin jälkeen (5000), eli pp4. negaa näytti acon 10.

eilen tilasin lisää aconeita, tulevat huomenna.

tänään poikani, 1v3kk askarteli jotain vessan alakaapilla

(sisältö siteitä, wc-paperia, ja testejä, luvallinen paikka tutkia), ja jotenkin se oli saanut kaivetuksi jostain vielä yhden vanhan r-testin. teinpä sen sitten piruuttani, kun ajattelin, että huomenna tulee kuitenkin uusia..

haamu+ pp8.

mielenkiintoista. miten oikeasti VOI olla mahdollista?

kaksi follikkelia oli kyllä puhkeamassa inssipäivänä, mutta silti?

siis selvästi leveä, ja punertava viiva. oikealla paikalla, mutta tosi haalea.

jännityksellä odotamme, mitä tuleman pitää..

-jännis-epäuskoennis-kp23pp8

Vierailija

Aamulla kun heräsin niin mittari näytti -4,6 astetta pakkasta! Hui! Meni heti kylmänväreitä. Kyllä se talvi taitaa nyt vain tulla.

Mies vaihto vasta aamulla talvirenkaat, on jo syytäkin sillä on varmastikin liukasta tiellä. Illalla nimittäin maa oli ihan sula ja jos yöllä on ollut kunnolla pakkasta niin liukasta on.

Omaan napaan: kp24/27-31, piinaavia aikoja vietellään. Yöllä heräsin sitten vessaan, en muista edes koska olisin tuollain heräillyt keskellä yötä. Lämmöt oli edelleen 36,8. Välillä alavatsaa oikein " repäisee" , mutta sitten se menee ohi. Rinnat oli eilen pikkusen aremmat kuin ennen. Eilen kun oltiin kävelemässä niin yhdessä vaiheessa teki pikkusen huonoa, mutta se meni kyllä ohi melko pian. Nyt taas tuntuu vas.reidessä sellaista vihlontaa.. Viikonloppuna tuli otettua päikkäritkin taas, väsytti niin älyttömästi.

Musta tuntuu että taidan taas vain kuvitella näitä " oireitani" . Nämä " oireet" tuntuu välillä todellisilta, mutta taas kun niitä ei esiinny niin en usko, että tärppi olis käynyt. Viime kierrossakin ennen tädin tuloa bongasin kaikenlaisia " oireita" , mutta kas kummaa tätihän sieltä sillon tuli kylään.

Mielialat vaihtelee...

Mitenkäs muiden haahujen maanantai ja uusi viikko on lähtenyt käyntiin? Itse vietän vielä tämän päivän vapaalla.. =)

Oikein mukavaa pakkaspäivää kaikille!

Vierailija

Mä en oikein osannut päättää näköjään aamulla...

Oikea lause menis, et onneksi ylihuomenna on jo perjantai ja sit on jo viikonloppu tai onneksi huomisen jälkeen on jo perjantai ja sit on jo viikonloppu...

:)

Nonna...ei edelleenkään tätiä kylässä ja nippailee...

Vierailija

Näin ajattelee tää työn raskaan raataja. On joskus vaikeaa olla esimiesasemassa työpaikan nuorimpana. Väkisinkin tuli itku kotiin päästyäni.

(.) kp 32/27-34, menkoista ei tietoakaan. Rupesin jo puolittelemaan aconeita, kun en kuitenkaan malta olla testaamatta. Lauantaita odottelen kuin kuuta nousevaa...jos sinne asti päästään. Oireet on edelleen samat, lisäksi eilen kuvotti ja huimasi kun ei ollut pitkään aikaan syönyt...jumpassa syvien vatsalihasten teko tuntui tosi kivuliaalta...tein sitten lopun aikaa muita.

LT: Vaaka meni alle 82, jee! Nyt siis todistettu, että paino voi laskea...nyt olis hyvä aika. Eilen pysyin sentän pisteissä: aamupala muroja ja maitoa ja hilloa (4pist), lounas:makaronilaatikkoa ja porkkanaa, (4pist), välipala 3 voileipäkeksiä ja marmeladia (5pist, repsahdus), jumppa -6pist, iltapala 3 täysjyväleipää, marg, kalkkunaa ja juustoa (9 pistettä) ja yksi ruisleipä päällä margariinia 2 pistettä. 18 pistettä siis käytin 22:sta...ja hyvä mieli jäi...nyt voin säästää viikonloppuun ja herkutella vähän.

Nyt töihin ja sieltä uimaan mukuloiden kanssa...Illalla luvassa intialalista päähierontaa!

Nonna

Vierailija

Luen mielenkiinnolla sun juttuja, jos itsekin tässä olen clomit saamassa. Mun gyne sanoi, että ilman muuta kannattaa käydä seurantaultrissa just sen takia, että näkee miten niitä rakkuloita kehittyy ja ettei se monikkoraskausriski nouse liiaksi.

Mä satuin viimeksi kysymään myös limakalvosta - lähinnä just huolestuin, että jos limakalvo on kovin ohut (menkatkin siis aika niukat) eikä ota alkiota vastaan. No, lääkäri oli sitä mieltä ja perusti väitteensä lapsettomuushoidoista saatuihin kokemuksiin, että kaikkein merkittävin tekijä on alkion laatu: jos se on laadukas, se kyllä kiinnittyy myös huonompaan ja ohuempaan limakalvoon. Ihan lohduttavaa kuulla! Samalla sain selvyyden sille, että se mun keskenmeno tuskin johtui lyhyestä luteaalivaiheesta (on tosi harvinainen km:n syy), vaan kyllä yleisin syy on just se huonolaatuinen alkio.

Tässä alkaa olla jo aikamoinen asiantuntija näissä asioissa, vaikka toki eri lääkäreilläkin on erilaisia mielipiteitä ja itsekään ei aina osaa tulkita oikein lääkärin puheita.

Vierailija

On se aika kumma. Tai siis tuurista kiinni, että mitä joutuu maksamaan.

Kesäkuussa oli kolme käyntiä polilla (22e/kerta) ja sitten lääkäri määräs viimosella käynnillä seur. päiväksi päiväkirurgisen kaavinnan (72e). Eli yhteensä 139e!!!! Grrrr.

Nyt sitten tällä kertaa. Kolme käyntiä jälleen polilla, mutta koska lääkäri viimeisellä käynnillä otti mut suoraan osastolle odottelemaan kaavintaa (päivystysluonteisesti), niin viimeistä polimaksua ei tarvinnut maksaa ollenkaan ja kaavinnasta meni " vain" 26e. Eli yhteensä 70e!!!!

Eli puolet vähemmän kuin kesäkuussa, vaikka toimenpiteet olivat aivan samat.

Että näin!

Mutta jotain positiivista sentään tähän päivään, koska tulikin vain tuo 26e lasku sairaalasta. Hyvä niin. Pelkäsin, että jos tuleekin taas yli 70e lasku.

Tänään käytin lapset lääkärissä. Onneksi ei ollut tulehduksia tällä erää. Samalla sit kyselin lääkäriltä noista selkäjomotuksista. MEinas, että myooman ei pitäis selkäsärkyä aiheuttaa!? Eikä mitään tulehdusta tms. voi olla, kun ei oo kuumetta. Eli seurailen vaan tilannetta. Voi kuulemma olla ihan lihaksistossakin " vikaa" .

Eilen ja tänään on taas ollut vähän alakuloinen fiilis. Johtunee osaltaan väsymyksestäkin.

-Porkkana-

ps. Alavatsalla on taas alkanut tuntumaan tuttuja kiertoon liittyviä jomotuksia. Toivottavasti kroppa alkais taas toimimaan normaalisti, ja menkat tulis oikeeseen aikaan!!!!Parit menkat sais tulla, sitten en enempää ottaisi!!!!!!

Vierailija

Kerttukasperi:

Mäkin kysyin gyneltä, että eikö pitäisi käydä seurantaultrassa(kun olen täältä lukenut), mutta totesi, että ei tarvi, koska vaikka siellä olisi kehittymässä useampia rakkuloita, ne ei kuitenkaan välttämättä kehity johtofollikkeleiksi ja irtoa. Eli sitä ei voi tietää, tuleeko yksi vai kaksi, vaikka kaksi olisikin kehittymässä. Ja kaksi ei olisi meidän tapauksessa mikään kauhistus, kun ollaanhan siitä jo kerran selvitty.. :) Ja silloinhan ei puhuttu MITÄÄN seurantaultrista, mutta siitä onkin kohta jo 8 v. Gyne sanoi, että tule sitten, kun olet raskaana tai jos seuraava kierto taas venyy. Voi, kun ei enää tulisi sitä seuraavaa..huokaus.. Luulisi tietävän, mitä puhuu; on ollut synnytyslääkärinä vuosikymmenet Kättärillä ja Naikkarilla. Mutta menen silti, oman mielenrauhani takia. Ja vaikka se maksaakin hitosti.

Mulle gyne sanoi viime km:n mahdolliseksi syyksi huonon keltarauhastoiminnan. Kaksi edellistähän oli tuulimunia. Eli raskaus voisi alkaa luomustikin; niinhän se on alkanut jo kolmesti, mutta todennäköisesti päättyisi taas ennen aikojaan. Ja nämä mun pitkät kierrot johtuu ilmeisesti juuri tuosta vajeesta. Clomeilla puolestaan vauhditetaan munasarjojen toimintaa ja vahvistetaan ovista, koska munis ei ilmeisesti pääse irtoamaan läheskään joka kierrossa PCO:n takia. Gyne meinasi, että mulla on noin 2-3 ovista vuosittain, ja se ei ole usein.. :/

Juu, tosiaan, alan termit alkaa olla valitettavasti liiankin tuttuja..Tässähän voisi kohta perustaa oman puhelinvastaanoton! ;)

Niin, oletko muuten saanut jo reseptin?

Mutta: palaamme astialle!

Ulriina

Kerttukasperi:

Lainaus:

Luen mielenkiinnolla sun juttuja, jos itsekin tässä olen clomit saamassa. Mun gyne sanoi, että ilman muuta kannattaa käydä seurantaultrissa just sen takia, että näkee miten niitä rakkuloita kehittyy ja ettei se monikkoraskausriski nouse liiaksi.

Tässä alkaa olla jo aikamoinen asiantuntija näissä asioissa, vaikka toki eri lääkäreilläkin on erilaisia mielipiteitä ja itsekään ei aina osaa tulkita oikein lääkärin puheita.

Vierailija

Aurinko paistaa ihanasti! Puut ovat kuurassa... Todella kaunista!

Nonna: sun viikonloppusi kuulosti tosi mukavalta! Varmasti rentouttavaa tuollainen... Tsemppiä piinailuun, josko se ovis olikin sitten myöhemmin. Kyllähän gynetkin voivat erehtyä ;-) ihmisiä hekin vaan ovat.

Neronja: sulla on tosi hyvä suunnitelma, että olisi paljon muuta ajateltavaa. Käsillä tekeminen on tosi mukavaa " terapiaa" ja ajatukset pysyvät varmasti muualla kuin raskaudessa...

Nyt omaa napaa... Mä en tajua mun kroppaa :/. Se todella tekee mulle tepposiaan. Nyt on menossa jo kp 34/27-???, mutta mitään ei tapahdu. Vannoin tekeväni testin vasta tiistaina, mutta tein sen eilen (en tosin aamulla) ja negaahan se aconin 10 näytti. Missä hel#¤%&/() se täti kuppaa? Olen odottanut tätiä kuin kuuta nousevaa, jotta pääsisin tositoimiin clomien avustuksella. Pitää vissiin ottaa tuplasatsi teroja, jotta saan vuodon aikaiseksi. Tyhmää!!! Rinnatkin on ollut tosi arkoina usampana päivänä ja alavatsalla outoja tuntemuksia, mutta taitavat olla taas jotain hämäystä... Plääh.

Anteeksi kovin omanapainen viesti, mutta nyt mua ketuttaa... Aikaa menee koko ajan hukkaan odotellessa.

Nyt ulkoilemaan tytön kanssa!

masunasu

Vierailija

Höh, mulla on tänään vasta 4+0. Mun koneessa oli väärä päivä, joka heitti viikolla. Kun käytin Aydin Tekayn raskauskiekkoa, niin viikot heittivät. Nyt vasta pitäisi ruveta testaamaan. Pahaolo on, mutta testi näytti eilen tosiaan negaa. No kai ne menkat alkaa parissa päivässä, jos tämä oli se ns.kemiallinen raskaus. Blääh.

Porkkana: kiva kuulla, että kroppa alkaisi taas pelaamaan. Mitä nopeammin, niin se vähän lievittää harmia. Voi alkaa uuden yrityksen, vai jaksatko ajatella asiaa vielä?

Onko kellään kokemusta siitä, että menkkoja ei kuulu ja testit negaa? Kuinka kauan? Siis koska plussaa verraten kiertopäiviin? Muisti pätkii.

piinailija kp 26/25

Vierailija

Tässä taas nähdään, kun on vapaalla niin sitä roikkuu vaan tässä koneella. =) Pihalla olis vielä hommia tekemättä..

Katri: Sinulla kyllä nuo oireet on niin vahvat, että uskon vahvasti sinun plussaavan! =) Sinun rinnallasi nämä minun " oireet" on vähäisiä.. Tuossa luin tota yhtä listaa, että kuinka pian oireet ilmaantuu, kirjoitit siellä et rintoihin on tullut jotain näppylöitä. Aloin tutkaileen heti omia rintoja.. Minkäslaisia ne näppylät ovat? Mielenkiintoisia kysymyksiä mulla. =)

Onko kukaan yhtä malttamaton kuin minä...? =) Täytyy tunnustaa, että nuo r-testit kaapissa polttaa niin kovasti, eikös minun tarvinut aamulla tehdä heti Acon10 testi.. Tietenkin se näytti negaa, pitihän se arvata. Mutta, kun olen niin malttamaton. Kp24/27-31 vasta, joten eihän se voikkaan näyttää mitään vielä. Plääh..

Näkyykös muuten noissa Acon r-testeissä se viivan paikka....? Mulle siihen testiin tuli se kontrolliviiva johon verrata selvästi, mutta sitten kun nyt oikein tihruttaa tota testiä niin erittäin, erittäin herkästi näkee sen toisen viivan paikan.. Siis haamuakin haamumpi haamu. Mä kuvittelen aivan selvästi.

Nyt taidan mennä tuonne ulos vähän tuulettumaan.. Jos olis muuta ajateltavaa.

Aurinkoista maanantaita!

Kaksonen76

Vierailija

Tässä sitä vaan körötellään, pikkuhiljaa eteenpäin. Nyt on rv5+1 ja ultraan 16 yötä. Rinnat on edelleen arat, väsyttää enemmän ja vaihtelevasti etoo. Odotan vaan, että astuis ne vahvat oireet kehiin.

Tänä aamuna kävin huvikseen vaa' alla. Näytti 69,5 kg, vaikken ole ekan haamuplussani jälkeen enää pisteitä laskenut enkä itse asiassa myöskään liikkunut. Mies jo mulle sanoi, että sinut pitäisi saada taas liikkumaan. Circuit trainingkin jäi tällä viikolla väliin. Mulla vaan meni kerta kaikkiaan fiilis siitä, kun tiedän, etten todennäköisesti pysty tekemään täysillä, koska silmissä rupeaa mustenemaan. Olen vaan miettinyt, että ehkä hämäyssyistä pitäis ens viikolla käydä. En haluais herättää tämän kylän äitien epäilyjä sillä, että yhtäkkiä lopetan käymisen, vaikka olen kehunut sitä cirucuittia tosi hyväksi. Raskauden en halua paljastuvan ainakaan ennen ultraa ja jos ultrassa saan huonoja uutisia niin sittenkään sen ei tarvitse monellekaan paljastua. Vielä en ole kertonut kellekään enkä kyllä kerrokaan ennen ultraa. Masunasu, minut voi poistaa myös tuosta laihistiimistä. Toivottavasti sekin olis pysyvä poisto, vaikka LT:ssä oleminen olikin tosi kivaa ja palkitsevaa.

Täällä tuntuu olevan monta piinailijaa. Jännää... Plussaonnea kaikille! Tehkää oikein rynnäkkö tuonne exiin! bd bd bd bd

neronja

Vierailija

Nonna: Voin kuvitella, miltä tuntuu olla nuorimpana esimiehenä. Itse olen töissä nuorin ja pätevin... Välillä yhtä piinaa, kun osa työkavereista tehnyt samaa duunia ilman koulutusta jo ennen mun syntymää ;-). Onpas sulla jännät paikat... Kunpa se täti nyt kurvaisi ohi ja saisit testiin kauan kaivatun plussan!

Neronja: ihanaa, että oireet jatkuvat. Koita keksiä muuta tekemistä, jotta saat ajan kulumaan nopeammin ja ennen kuin huomaatkaan, onkin jo ultran aika... Helpommin sanottu kuin tehty, mutta tsemppiä! Poistan sinut laihdutustiimistä (unohtui viimeksi, anteeksi).

Porkkana: mukava kuulla, että selkäkivut ovat vähän hellittäneet. Toivottavasti pääset kivuista ja vuodosta eroon mahdollisimman pian. Koita jaksaa päivä kerrallaan! Voimia arkeen. *halaa virtuaalisesti*

Ennis: jospa se nyt olisikin sitten tärpännyt... Toivottavasti haamu vahvistuu kunnon viivaksi ja pääset nauttimaan raskaudesta. Tsemppiä!

Kaksonen: Jännät paikat sinullakin. Tsemppiä sinullekin piinailussa... Jospa sieltä kuitenkin plussa tulisi...

Myttynen: Tsemppiä sinullekin piinailuun! Oireet vaikuttavat lupaavilta...

MinnaY: toivottavasti kivut hellittävät ja uusintaultrassa nähdään sikiö. Tsemppiä piinaavan pitkään odotteluun! Voit kaikessa rauhassa haahuilla täällä meidän kanssa.

Ulriina: Kiva, että sait clomit avuksi! Mukavaa, ettei teillä ole enää niin paljon lumitöitä. Meillä niitä riittää vähän liiankin kanssa :/ Toisaalta, hyvää hyötyliikuntaahan se vaan on.

Clomeista: Suosittelen kyllä sitä seurantaultraa omien kokemuksien pohjalta. Mulla esikoinen sai alkunsa ekasta clomikierrosta, kuten teidänkin esikoisenne. Pikkukakkosta ollaan yritetty clomien avustuksella, mutta neljä clomikiertoa tuli ja meni ilman mitään hyvää tulosta. Ne olivat vaan ohentaneet limistä eikä ainakaan viimeisellä clomikierrolla edes saatu ovista aikaiseksi. Nyt mulla olikin pakollinen välikierto pelkillä teroilla limiksen kasvattamiseksi.

Seurantaultra on hyvä olla, jotta nähdään, onko annostus oikea. Seurannan avulla pystytään myös hieman vähentämään monikkoraskausriskejä ja seuraamaan limiksen tilannetta. Mun lapsettomuuteen erikoistunut gyne pitää seurantaa äärettömän tärkeänä, sillä on itse ollut mukana monissa synnytyksissä, joissa clomien avulla onkin saanut alkunsa kolme vauvaa. Nämä raskaudet ja synnytykset ovat jo riski sekä vauvoille että äidille... Kysymys seurannasta jakaakin mielipiteet aika tasan kahtia. Omien kokemuksien perusteella suosittelen kuitenkin seurantaa. Itse en halua syödä ylimääräisiä hormoneja " turhaan" , jos niillä ei ole toivottua vaikutusta.

Oma napa: täti saapui tänään eli kp:t vaihtuivat 36-> 1:ksi. Tulipas ennätyspitkä kierto. Aiemmat kun ovat olleet max 27 päivää. Kävin eilen siellä papa-kokeessa ja tulokset tulevat etanapostissa neljän viikon päästä... Kauanpa analysointi kestää. Jippii... nyt pääsen aloittamaan clomit. Varasin juuri seurantaultrankin vajaan parin viikon päähän. Nyt pitäisi vissiin tilata taas lisää niitä ovistikkujakin, jotta pääsee ajoissa testailemaan... Mä en muuten tajua, mikä ihme mulla nykyään on, kun menkat on ihan älyttömän kivuliaat. Tosi ärsyttävää, kun tuntuu, että mikään särkylääke ei riitä. Vuotokin on ollut aika runsasta...

LT: olen todellakin ollut varsin laiska tämän laihdutuksen suhteen... Hävettää, mutta kunhan täti pakkaa kimpsunsa, tämä rouva alkaa tehokuurin. En ole nyt päässyt edes lenkille, sillä tytölle nousi kuume viikko sitten saadusta MPR-rokotteesta :(. Sisällä siis kökittävä ainakin vielä huominen päivä. Tylsää.

Tulipas melkoinen puheripuli ;-). Kaikille tasapuolisesti tsemppiä ja plussasäteitä!!!

masunasu, joka lähtee hoitamaan kuumeista pikkuneitiä

Vierailija

Nyt pikainen vastaus ennenkuin laitan konetta kiinni ja lähden. Kysyit niistä näpyistä. Ne on sellasia pieniä ja punaisia. Ensin mulla oli niitä pari tai kolme, mutta nyt on tullut lisää... on varmaan lähemmäs parisenkymmentä jo pelkästään toisessa. ;) Toisessa ei taas ole paljoakaan, mutta ei ollut viimeksikään.

Jep, mutta nyt pitää rientää. Seuraavaksi olen vasta iltasella koneen ääressä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat