Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jelppiä...vatsa ihan kipeenä (rv 39+4). Mitä tää on?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Puhutaan vaan niistä supistuksista, mutta onko normaalia että vatsa on kauttaaltaan kipeenä, ei pysty käveleen tai melkeinpä hengittään? Välillä helpottaa ja sitten taas alkaa. Vauva raukka pyörii ja äiti ihan soikeana kivusta. Enteileekö synnytystä? Suppareita en ole vieläkään onnistunut tunnistamaan, vaikka käyrällä niitä näkyi kyllä. (toivottavasti jollain on tämmösitäkin kipua ollut)

Kommentit (7)

Vierailija

Kipulääkkeen turvin nukuttu tähän asti, mutta nyt kärvistelty jo tunti ja vaan kävely auttaa. Tuleeko jokaiselle oikeet supistukset AIVAN VARMASTI synnytyksen alkaessa vai voiko maha vaan olla tasasen kipee? En nimittäin edelleenkään tunne mitään " supisteluja"

Voi että on mukavaa, saa nähä koska kipulääke taas alkaa auttaan..

Vierailija

esikoiselta kätilö epäili ensin virtsatietulehdusta, kunnes selvisi että lapsivettä oli jo tihkunut ja synnytys käynnistynyt, sain antibioottia suoraan suoneen koska tulehdusarvot huiteli paria sataa ym. veriarvot eivät olleet kohdallaan.

olin sairaan kipee, aluksi tyrkytettiin vain unitablettia ja osastolle nukkumaan, kippuroin puoliunessa sängyllä pari tuntia ja huonekaveri hälytti kätilön uudestaan paikalle koska olin jo hikinen ja tuskissani. sitten alkoi tapahtumaan...

Vierailija

Oireet sitten meni yön aikana ohi, kun sai kipulääkkeellä nukuttua. Alkaa jo pelottaan noi yöt. Tosin kivut alkoivat eilen jo iltapäivällä neljän aikaan. Saa nähä jatkuvatko tänään... Toivottavasti pääsisi tositoimiin pian :)

Huomenna olisi 40+0

Vierailija

tuntuu vähän kuin menkkakipuja paitsi paljon pahemmin. mulla oli kans maha sekasin muutama päivä ennen kuin kakkonen tuli. esikoinen syntyi just rv 39+4. =) niitä on vaikee kuvailla kun jokaisella on erilaista mut kyl niitä huomaa sit kun on lähtö. onnea loppumetreille!!

my_selene melkein ysi

Vierailija

kyllä ne supistukset voi olla joillakin jatkuvaa kipuakin, ja mulla ainakin alkuun olikin koko ajan maha kipeä, mutta välillä oli kovempi se kipu, ainakin niin muistelisin...

sinuna soittaisin äitipolille!

Oksaska rv 32+6

Vierailija

Mulla edellisen raskauden lopussa iski tuollaisia kauheita vatsakipuja, kun olin syönyt jotain väärää. Esim. rasvaista ruokaa tai omenaa tms.

Kivut olivat koko vatsassa, mutta enemmän ylhäällä. Ei siinä auttanut muu kuin lähteä äitiyspoliklinikalle näytille, siellä sain litalginia suoraan suoneen ja kivut helpottuivat.

Toivottavasti olosi on jo parantunut. Jos ei niin soita ainakin sinne poliklinikalle. Raskaus jo niin lopussakin...

Uusimmat

Suosituimmat